Wat je even kwijt wilt #17

Zag van de week op AD iets over “'s werelds mooiste tweeling” uit de VS, vind haar daar wel op lijken.

De ‘knapste tweeling ter wereld’ is nog maar acht jaar oud

https://www.ad.nl/buitenland/de-knapste-tweeling-ter-wereld-is-nog-maar-acht-jaar-oud~a8600747/

Ik wil chocola! Echt zo’n onwijze trek in…
had vanmiddag ook vette huilbuien.

Iemand die weet hoe snel je weer ongesteld kan worden na een miskraam?

Heb het gevoel dat het er aan zit te komen maar volgens mij is het nu 3 weken geleden

Bij een van mijn miskramen was ik precies 28 dagen daarna ongesteld!

Quetiapine, 12,5mg per dag/keer.

1 like

Ik heb ook een tijd slaapmedicatie gebruikt omdat ik angsten had, eerst begonnen met temazepam van de huisarts maar dat vond ik zó heftig, toen heb ik iets anders gekregen wat echt bij lange na niet zo heftig was en ook niet verslavend, na overleg mocht ik van de een op de andere dag stoppen en nergens last van gehad

Ik slikte 50 mg Trazodon

1 like

Kijk er alsjeblieft mee uit! Het is een behoorlijk heftig middel en ik ben er behoorlijk op tegen dat dat gegeven wordt als slaapmiddel.

Slik zelf een soortgelijk medicijn en kan er heel moeilijk van af komen, het wordt erg onderschat

1 like

Ik ben nog op zoek naar een adres in R’dam (één dag of avondjes uit), dus mocht er een forum mama een oppas nodig hebben? :stuck_out_tongue:

Maar misschien wil de rest het gratis doen haha dan houd ik me stil :rofl:
(of iemand moet een keer hoog zitten en geen geld hebben voor een oppas, dan vind ik het een ander verhaal!)

1 like

Ik slik dit ook, 25 mg. Gekregen van de psychiater. Ik gebruik het wel elke avond

2 likes

Ik schrok inderdaad best wel toen ik de bijlsuiter las, maar dat gaat om doseringen die letterlijk meer dan 50x zo hoog zijn. Ik wil er zelf ook niet nog maanden van gebruiken, maar vind het een fijn idee dat het zou kunnen en vertrouw mijn huisarts hier wel in. Merk ook niks tijdens de vakantie vorige week toen ik de hele week niets gebruikte dus hoop dat het inderdaad wel goed zit.

1 like

Ik moet die iniminiepillen dus nog halveren :sob:

2 likes

Heel benieuwd wat je aan het typen was, maar @Krabsalade approves. Kan ik rustig slapen vannacht! (Wel met pil haha).

4 likes

Ik weet dat iedereen er anders op reageerd maar ik ben 10 jaar geleden begonnen met een anti psychoticum om te slapen, nu 10 jaar later slik ik het nog steeds, het is een lang verhaal maar bij mij werkt het zo heftig dat er van af komen gigantisch moeilijk is.
Ik heb heel veel spijt dat ik er toen aan begonnen ben, wil het liefst iedereen er voor behoeden,

Maar wat voor mij geld hoeft niet voor jou te gelden, als je je er goed bij voelt dan moet je het ook zeker niet laten.

Het is voor mij alleen een gigantisch gevoelig onderwerp dus ik kan er nogal negatief op reageren ,

Ik krijg er wel heel erg vreetbuien van, heb jij daar last van?

Nog nooit van gehoord. Slaap je met een dikkere deken beter? Ik ben een slechte slaper, maar onder een zware deken voel ik me helemaal niet chill. Juist meer claustrofobisch.

@anon50122296 snap ik. En vind ik ook fijn om te lezen op een bepaalde manier, zorgt ervoor dat ik scherp blijf wanneer ik het nodig heb en wanneer ik zonder kan en niet te veel gebruik.

@MissMarple ja geen idee eigenlijk of dat daardoor komt. Ik ben nu sowieso wat meer aan het loslaten wat ‘moet’ en niet ‘mag’ van mezelf en als ik zin heb in chips dan eet ik wat. Ben ook niet echt aangekomen nog want heb ook heel vaak geen zin in eten dus dat balanceert elkaar een beetje uit. Ben wel meer bang in het donker (als een klein kind, jaja) maar dat heeft denk ik gewoon met therapie te maken.

1 like

Maar dat ligt bij medicatie toch wel aan de dosis (icm je lichaamsmassa)?

Nee, ik slik de allerlaagste dosering en ben 1m68

Mijn vader is een paar weken terug in elkaar gezakt door een verkeerd medicijn tegen hoge bloeddruk waar hij dus totaal verkeerd op reageerde.

Helaas worden medicijnen gigantisch onderschat.
Vooral anti paychotica wordt heel snel gegeven terwijl zowel de bijwerkingen als afkickverscjijnselen als neveneffecten gigantisch kunnen Zijn, helaas zelfs bij de aller laagste dosering

Dat zeg ik, ik reageer misschien gigantisch overdreven maar dat komt omdat de ervaring die ik heb gehad met anti psychotica traumatisch is geweest. Ik wil er wel wat meer over vertellen maar wil andere mensen niet onnodig bang maken of ermee lastig vallen.

Ik hoop gewoon dat andere mensen er beter tegen kunnen dan ik :blush:

Ik ben ook gestopt met medicatie omdat ik de bijwerkingen niet chill vond. Het hele idee dat het effect had op mijn bloeddruk en hartslag en hormonen, mwahh.
Dus snap je overwegingen wel. Maar als je niet zonder kunt is het lastig, kiezen tussen twee kwaden en aan de andere kant een mogelijk noodzakelijk middel. Overwegen of het van waarde is dan.
Elke nacht niet slapen doet je lichaam en geest ook geen goed.

Het bedrijf achter Shabbies Amsterdam en Fred de la Bretoniere is nu ook omgevallen. Dacht dat het wel weer beter ging in de schoenensector sinds de crisis voorbij was. :’) Waren toch fijne kwaliteitsschoenen en zo .