Wat je even kwijt wilt #17

Wat fijn! Gefeliciteerd :blush:

1 like

Ah wat leuk zeg! Nog gefeliciteerd.

1 like

Van de minimale plannen voor vandaag is weer eens niets terecht gekomen, lig nu alweer in bed bleh

Wat fijn en wat lief van hem! En gefeliciteerd :partying_face::partying_face:

Ik wil iets kwijt maar ook weer niet en ik weet niet aan wie. Ik durf het ook niet zo openbaar op het forum te zetten maar ik wil wel advies eigenlijk :slightly_frowning_face:

Mijn pb staat open. Ik ben de laatste tijd dr phill en vind het leuk om mensem te helpen

1 like

Lief, ik ga er gebruik van maken

1 like

Zo leuk en lief! Gefeliciteerd

Dat heb ik dan gemist, maar dan snap ik het beter ja @Luzarl

@Vloeistof pb mag altijd, als je het aan nog iemand kwijt wilt!

1 like

Ik zie wel vakwr dingen als " haar post worden onder een vergroot glas gezet " of " iedereen reageert altijd gemeen op mij"
Ik denk dat dat eigwnlijk komt door de dingen die diegene post. Het zijn niet altijd dezelfde mensen diw op iets reageren of het ergens niet mee eens zijn.
Misschien op ten duur worden er dan wel vaker discussies gevoerd met diegene, maar dat komt dan wss door dat er eerder irritaties zijn ontstaan door wat diegene post.

Het is een combi van beide. En dit ie geen aanval naar iemand specifiek wanr er zijn meerdere mensen die dit gevoel wel eens hebben.

11 likes

Vantevoren dagen inplannen waarop je iets leuks doet samen en echt tijd voor elkaar hebt? Als dat doordeweeks in de avond niet lukt misschien in het weekend?

1 like

Bluetongue skink of baardagaam!

2 likes

Hmm ja weet niet of dat te veeleisend is, denk dat je dat alleen samen in gesprek kan bepalen? M’n vriend en i hebben ook allebei megadrukke periodes gehad waarin we elkaar eigenlijk alleen in het weekend zagen, doordeweeks was het dan wel samen slapen maar dan was dat het oo wel. Ik vind het lastig om goed te zien zo alleen aan de hand van deze post, maar eigenlijk moet je kijken of het probleem er bij ligt dat je hem te weinig ziet/te weinig contact hebt in je relatie, of dat je misschien teveel op hem wacht omdat je dat gewend bent/niks anders te doen hebt? Ik heb toen met m’n vriend afgesproken dat we elkaar in elk geval ergens gedurende de dag even appen en we spraken dan wat langer van te voren af welk dagdeel in het weekend we iets leuks of in elk geval iets echt samen gingen doen.

1 like

Nu nog een kapsel a la een pittig kort kroketje en de bittergarnituurcirkel is helemaal rond.

1 like

Ik reageer hier nooit op iemand vanuit een haat gevoel of iets maar omdat ik het er niet mee eens ben of iets in die trand.
Mijn bericht van net ging niet over dit geval maar over dat ik vaak lees/ heb gelezen over dat een iemand onder een vergroot glas ligt. Vind het van jou ook een beetje naar om nu voor een ander in te vullen of diegene iemand niet mG of niet. Vooral voor haar omdat zij zich dan misschien naar voelt. Dat er irritaties zijn soms geef ik toe. Maar het is niet zo dat ik haar dan nooit mag ofzo.

5 likes

Ik weet niet waar ik dit kwijt moet, want ik praat hier normaal nooit mee maar ik moet dit even kwijt.

Ik heb een super lieve medewerker die uit een ander land gevlucht is, jaren terug al. Hij heeft hier niemand, geen familie, geen vrienden, echt geen sociaal netwerk buiten zijn werk. Het werk wat hij bij mij doet is niet zijn droombaan dus ik ben hem al anderhalf jaar aan het helpen met opleidingen, cv maken, gesprekken voor hem regelen en begeleiding op zoek naar ander werk. Ik heb in die tijd al 4 gesprekken voor hem geregeld, maar ondanks dat hij mij vertrouwt en bij mij goed Nederlands spreekt, slaat ie in die gesprekken dicht en gaat ie over op Engels. Elke keer denken ze dan dat ie niet voldoende Nederlands spreekt en wordt ie afgewezen.
Nu is ie vorige maand ziek geworden en heeft hij een operatie gehad, een bypass.
We konden lastig contact met hem krijgen om een afspraak te maken bij de bedrijfsarts, omdat ie telefonisch steeds bleef huilen en op brieven niet reageert. Dus ik vroeg hem vanochtend of hij het prettig zou vinden als ik even bij hem langs zou komen, omdat het face to face wat makkelijker elkaar te verstaan is. Vond ie prima, erg lief en leuk zelfs.
Ik erheen met mn collega. Blijkt ie in een ontzettend schrijnende situatie te wonen.
Zn oude woning moest ie uit van de verhuurder, want die wilde verbouwen dus hij stond opeens op straat. Hij weet alleen helaas niet wat zijn rechten daarin zijn in Nederland, dus hij heeft zich er zo uit laten zetten. Nu mag hij in de zijkamer van een kantoor van iemand die hij kent via werk slapen. Het is een hok van 3 x 2,30m waar de gordijnen en ramen dicht moeten blijven, omdat de verhuurder niet mag weten dat ie er woont. Hij heeft wel gelukkig een koelkastje, magnetron, douche en wc ernaast nog, maar verder heeft hij alleen dat hok met een bureau, computer, bureaustoel en een matras op de grond, omdat z’n stretcher al 6 weken stuk is.
Na z’n bypass is hij naar huis gestuurd om te herstellen en moest hij dus op dat matras slapen in z’n eentje zonder hulp. Het lukte hem al herstellende van de operatie niet om op te staan van het matras, dus hij heeft 3 nachten op z’n bureaustoel geslapen.
Ik heb nu dus de hele middag alles gedaan om hem te helpen (stichting gebeld voor hulp aankomende maandag waar ik bij blijf om voor hem te tolken en hem niet af te laten wimpelen, nieuw bed voor hem gekocht bij de kringloop en afgeleverd en opgezet voor hem, nieuw beddengoed geregeld, eten en fruit gebracht), maar het voelt zo machteloos dat zo’n situatie gewoon kan en dat ik als werkgever gewoon geen reet kan doen voor hem, buiten wat ik gewoon als mezelf vanmiddag heb gedaan. En nu ben ik echt bekaf van de emotie en hulpeloosheid en zo boos op de wereld.

68 likes

Wat anderen zeggen: wat een schrijnend verhaal. Ik kreeg tranen in mijn ogen en kan me de hulpeloosheid heel goed voorstellen. Wel echt super lief van jou dat je je zo voor hem ingezet, dat helpt hem al zo veel. Ik hoop echt dat hij een betere toekomst tegemoet gaat!

@Chesirecat @Prikkelbaar Ik vind het superlief dat jullie dit zeggen en nu ik mn tekst teruglees klinkt het onwijs als een humble brag, maar zo is het absoluut niet bedoeld. Ik ben gewoon oprecht echt heel boos nu op instanties en dat deze man overal doorheen glipt, omdat ie het gewoon niet begrijpt. Ik ben zo zo zo gefrustreerd nu dat vandaag nodig was en ook boos op mezelf dat hij al 4 weken ziek thuis zat voor ik hier achter kwam en al een half jaar zo woonde voor hij ziek werd en ik dat ook niet wist. Ik ben gewoon echt heel verdrietig en vooral heel heel boos.

1 like

Waren er maar mensen zoals jij, je doet t goed!

2 likes

Ik had vandaag een afspraak voor lip fillers en had gekozen voor een ander merk dan wat ik hiervoor had en het was zoooooo PIJNLIJKKKKKK

1 like