Snap ik! Ik vind nieuwe apparaten ook ‘eng’, maar ik kan me daar makkelijker overheen zetten en als ik het toch kut vind ga ik wat anders doen! Sommige dingen doe ik ook niet, zoals de loopband, omdat ik me daar echt een olifant op voel (ik land blijkbaar op m’n hiel en dat bonkt vet hard), dan voelt het echt of dat gedreun de hele sportschool door gaat haha! En ik ga dus altijd als het rustig is, misschien helpt dat ook wel mee. De (kracht)oefeningen waar ik me comfortabel bij voel doe ik iig altijd gewoon, en het ligt een beetje aan hoe mn pet staat of ik ook iets nieuws ga uitproberen of ergens hulp bij vraag of niet 
Edit: ik denk dus dat het gevoelsmatige verschil bij mij zit in dat ik op het moment dat het rustig is gewoon lekker met mezelf aan het sporten ben en iedereen zich met zichzelf bemoeit, terwijl ik bang ben dat i khet met een groepsles niet kan ofzo en dan voor lul sta. Wat best een irreële angst is, want ik sta waarschijnlijk niet voor lul en als dat wel zo is boeit dat me meestal niet zo heel erg veel in dit soort settings…