Ahh super lief dat je aan me denkt!!! Ik ga ze meteen volgen op insta, dank je wel voor de tip
Oh nee! Wat was de reden
Fijn dat je er iets aan hebt! Ik vind het altijd wel goed werken om met een tegenvoorstel te komen, want daarmee laat je zien dat je die persoon echt wel wil zien, en je hebt tegelijkertijd wat meer ācontroleā over wat voor soort afspraak het wordt.
Enneā¦lekkere dooddoener, maar ook al zou ze zich persoonlijk aangevallen voelen, dat betekent niet dat je haar daadwerkelijk aanvalt! We hebben allemaal onze eigen onzekerheden en kwetsbaarheden, en misschien laat ze op zoān moment die van haar spreken.
Heftig! Ik weet niet in welke sector je werkt, maar misschien eens in de cao kijken of daar wat zinvols in staat over je rechten?
Ja precies! Dat is ook weer zo! Dan voelt ze iniedergeval dat het niet persoonlijk aan haar ligt, maar ik wat tijd nodig heb. Ze zou zich aangevallen kunnen voelen omdat ik mijn vriend wel elke dag zie, maar dat voelt toch anders dan een afspraak met iemand maken, ergens heen gaan om koffie te drinken e.d. (meer verplicht gevoel). En inderdaad, eigen onzekerheden spelen hierbij misschien ook een rol. Hoop dat ze het goed oppakt thanks voor je bericht
Hebben ze dat eerder aangegeven tijdens een functioneringsgesprek? Heb je de kans gekregen om, na feedback, te verbeteren?
Aahhh jeetje, super naar. Ze zijn er niet eens met je over in gesprek geweest?
Als je een contract voor onbepaalde tijd hebt en ze het hier nog nooit met jou over hebben gehad mogen ze je niet eens om deze reden zomaar ontslaan.
Ik zag een Teletubbie op de fiets. Carnaval is begonnen haha
Als dit de reden is mogen ze je niet ontslaan als je een vast contract hebt.
@ParisDarling ik heb echt 0.0 advies voor je qua arbeidsrecht maar ik wil je wel een dikke knuffel geven.
Je mag mij trouwens pbāen als je wilt weten wat je kan doen, als je ontslag niet rechtsgeldig is.
Ah, dat kan echt niet. Helemaal niet als je dat nooit eerder is gezegd in een functioneringsgesprek. Ik hoop dat iemand hier goede tips voor je heeft!
het kaasmasker XD
Wat shit! Weet er het fijne niet van, maar zoals anderen al zeiden: met vast contract mag je niet zomaar ontslagen worden. Jouw werkgever moet daarvoor een ontslagvergunnig aanvragen en er moet ook een dossier over je zijn opgebouwd.
Super kut, en misschien zou je door deze reden niet eens terug willen naar het bedrijf, maar laat je zeker niet zomaar afschepen met dit hoor. Want er is gewoon een soort bescherming voor werknemers en dit kan dus niet zomaar.
Ik vind het echt zo zielig voor dat kindje⦠hij kijkt ook helemaal bang voordat de kaas gegooit wordt. Het lijkt alsof die persoon vaker het kindje aan het āpestenā isā¦
Ik vind het echt niet okƩ en kan er ook flink pissed over worden
Maar heeft ze daar zelf niks over gezegd? Want normaal zit je met een maand opzegtermijn en dan wordt er vaak wel van je verwacht dat je gewoon nog komt of ze zeggen expliciet van niet. Ik zou als ik jou was misschien ook even contact opnemen met het juridisch loket of een advocatenkantoor in de buurt, want het is gewoon geen rechtsgeldige opzeggen en ik snap dat je er niet meer wilt werken maar misschien is een vaststellingsovereenkomst dan een optie want dan krijg je tenminste nog wat geld mee.
Ik vind dit echt een hele rare gang van zaken. Je kan met een vast contract echt niet op staande voet ontslagen worden, wat denken ze nou. Waar is je functioneringsgesprek of je opzegtermijn? Wat is dit voor Twilight zone. Op grond waarvan ben je nu ontslagen?
Ik vind dit echt heel raar, wat is dan uberhaupt de meerwaarde van een vast contract als dit zo uit het niets kan?