Wat je even kwijt wilt #17

Wat shit! Weet er het fijne niet van, maar zoals anderen al zeiden: met vast contract mag je niet zomaar ontslagen worden. Jouw werkgever moet daarvoor een ontslagvergunnig aanvragen en er moet ook een dossier over je zijn opgebouwd.

Super kut, en misschien zou je door deze reden niet eens terug willen naar het bedrijf, maar laat je zeker niet zomaar afschepen met dit hoor. Want er is gewoon een soort bescherming voor werknemers en dit kan dus niet zomaar.

3 likes

Ik vind het echt zo zielig voor dat kindje… hij kijkt ook helemaal bang voordat de kaas gegooit wordt. Het lijkt alsof die persoon vaker het kindje aan het “pesten” is…

Ik vind het echt niet oké en kan er ook flink pissed over worden

:joy:

Via https://nos.nl/op3/artikel/2273881-zo-kochten-wij-neprecensies-voor-ons-neprestaurant.html

15 likes

Maar heeft ze daar zelf niks over gezegd? Want normaal zit je met een maand opzegtermijn en dan wordt er vaak wel van je verwacht dat je gewoon nog komt of ze zeggen expliciet van niet. Ik zou als ik jou was misschien ook even contact opnemen met het juridisch loket of een advocatenkantoor in de buurt, want het is gewoon geen rechtsgeldige opzeggen en ik snap dat je er niet meer wilt werken maar misschien is een vaststellingsovereenkomst dan een optie want dan krijg je tenminste nog wat geld mee.

5 likes

Ik vind dit echt een hele rare gang van zaken. Je kan met een vast contract echt niet op staande voet ontslagen worden, wat denken ze nou. Waar is je functioneringsgesprek of je opzegtermijn? Wat is dit voor Twilight zone. Op grond waarvan ben je nu ontslagen?

5 likes

Ik vind dit echt heel raar, wat is dan uberhaupt de meerwaarde van een vast contract als dit zo uit het niets kan?

3 likes

Het kan ook niet, alleen sommige werkgevers gaan ervan uit dat ze er mee wegkomen omdat ze denken dat een werknemer geen actie onderneemt.

9 likes

Nou ja, ik hoop dat @ParisDarling er niet meteen mee heeft ingestemd. Want dan is het met wederzijds goedvinden toch?

2 likes

Je kunt ook advies inwinnen bij de rechtsbijstand. Echt doen hoor. Vandaag mag je jezelf echt heel shit voelen, want dat snap ik. Maar na het weekend er tegen aan, laat jouw werkgever hier niet mee wegkomen, en belangrijker; zorg dat je hier zelf ook goed uit komt en ga nergens zomaar mee akkoord. Regels zijn regels, en jij als werknemer hebt recht op bescherming in een situatie als dit.

15 likes

Ik snap ook wel hoor, dat je op zo’n moment niet meteen roept: ho eens even! Je wordt toch verrast.

1 like

Omg ik was vergeten dat ik zeewier chips gekocht had net. Is het leven niet magisch.

14 likes

Damn de pensioenfonds van mijn moeder heeft wel een lelijke fout gemaakt zeg… Ik krijg nu een brief terug van hun en daar staat boven: De erven van Dhr -mijn vaders naam-. Volgens mij leeft hij nog gewoon hoor. :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Weet iemand misschien wat voor soort bloem die gele bolletjes zijn?

2 likes

craspedia!

Zo pijnlijk! Wat erg.

Wat is een scherp antwoord om te geven wanneer iemand zegt: wacht maar tot je kinderen hebt?

Vgm zijn er ook aardag wat mensen die met carnaval het rot vinden dat ze in het zuiden wonen. Misschien kunnen jullie ruilen haah

5 likes

Ik ben nu echt mijn tijd hier aan het uitzitten. Ik heb al bedacht dat ik straks mijn laptop weer terug ga brengen naar mijn eigen werkplek. Maar Pfff duurt lang.

Heel zielig kijken en zeggen dat je geen kinderen kunt krijgen.

Wel vals :see_no_evil: Maar dan zullen ze het nooit meer tegen iemand zeggen, denk ik.

9 likes

Ja ik vind het echt een lelijke fout maar dat vinden ze gelukkig zelf ook (heb heen gebeld) en ik krijg nu een excuusbrief zeggen ze. Wel netjes.

1 like