Het kan ook niet, alleen sommige werkgevers gaan ervan uit dat ze er mee wegkomen omdat ze denken dat een werknemer geen actie onderneemt.
Nou ja, ik hoop dat @ParisDarling er niet meteen mee heeft ingestemd. Want dan is het met wederzijds goedvinden toch?
Je kunt ook advies inwinnen bij de rechtsbijstand. Echt doen hoor. Vandaag mag je jezelf echt heel shit voelen, want dat snap ik. Maar na het weekend er tegen aan, laat jouw werkgever hier niet mee wegkomen, en belangrijker; zorg dat je hier zelf ook goed uit komt en ga nergens zomaar mee akkoord. Regels zijn regels, en jij als werknemer hebt recht op bescherming in een situatie als dit.
Ik snap ook wel hoor, dat je op zoān moment niet meteen roept: ho eens even! Je wordt toch verrast.
Omg ik was vergeten dat ik zeewier chips gekocht had net. Is het leven niet magisch.
Damn de pensioenfonds van mijn moeder heeft wel een lelijke fout gemaakt zeg⦠Ik krijg nu een brief terug van hun en daar staat boven: De erven van Dhr -mijn vaders naam-. Volgens mij leeft hij nog gewoon hoor.
craspedia!
Zo pijnlijk! Wat erg.
Wat is een scherp antwoord om te geven wanneer iemand zegt: wacht maar tot je kinderen hebt?
Vgm zijn er ook aardag wat mensen die met carnaval het rot vinden dat ze in het zuiden wonen. Misschien kunnen jullie ruilen haah
Ik ben nu echt mijn tijd hier aan het uitzitten. Ik heb al bedacht dat ik straks mijn laptop weer terug ga brengen naar mijn eigen werkplek. Maar Pfff duurt lang.
Heel zielig kijken en zeggen dat je geen kinderen kunt krijgen.
Wel vals Maar dan zullen ze het nooit meer tegen iemand zeggen, denk ik.
Ja ik vind het echt een lelijke fout maar dat vinden ze gelukkig zelf ook (heb heen gebeld) en ik krijg nu een excuusbrief zeggen ze. Wel netjes.
Ooh dankjewel!
Heb nu weer een glas protector. Maar ht typt zo kut⦠moet zo hard drukken.
Heb mn d r af gehaald. Ik heb het nu 2x geprobeert maar het is niks voor mij.
Huh dat mag alleen om bedrijfseconomische redenen? En anders als het aan je functioneren ligt moeten ze dit echt heel goed kunnen onderbouwen met een dossier
Waarom ben ik Despacito aan het leren?
Dit kan inderdaad niet @ParisDarling. Het allereerste wat je nu moet doen is bezwaar maken tegen dit ontslag. Er zijn gewoon simpele voorbeeldbrieven online waar je alleen wat eigen gegevens hoeft aan te passen. In ieder geval moet je duidelijk kenbaar maken dat je bereid bent om te werken. Deze brief zou ik zowel mailen als aangetekend versturen, zodat je ook kan bewijzen dat je bereid was om te werken (en dat ze dus niet alsnog een grond hebben om je te ontslaan op basis van werkweigering).
Is het ontslag op staande voet? Hebben ze toestemming van de kantonrechter of UWV? Bij het eerste zeker snel actie ondernemen, want dan krijg je ook geen uitkering. Mijn vermoeden op basis van de summiere gegevens die ik nu heb is dat ze waarschijnlijk gaan aansporen op het ondertekenen van een beëindiging op basis van wederzijds goedvinden. Teken dit zeker niet gelijk. Mocht je daar überhaupt al weg willen, is het heel belangrijk dat dat document aan een paar vereisten voldoet anders kom je ook niet in aanmerking voor ww.
Ik vind het heel rot voor je en snap dat je hoofd hier nu niet naar staat. Hier maken werkgevers echt misbruik van en het is zo belangrijk om gelijk actie te ondernemen. En door
Die voorbeeldbrieven ook weinig werk.