Wat ben je er precies aan aan het leren?
We hadden het hier laatst over ongevraagd advies en ik vind het nogal wat, wat Parisdarling nu allemaal naar zich toe krijgt geslingerd in dit topic. Ik heb het zelf een maand geleden meegemaakt, toen was het al zoān chaos in mijn hoofd daar had ik deze goedbedoelde adviezen echt niet bij kunnen hebben. Ze geeft zelf al aan dat ze met de FNV om de tafel gaat, dus dat iedereen hier nog eens even gaat laten weten wat hij of zij weet van de situatie vind ik niet helemaal gepast. Ik heb ook nergens de hulpvraag van Paris gezien, maar goed dat ben ik. En dingen als: hup op oorlogspad vind ik al helemaaaaal ongepast. Even stap voor stap, het is allemaal super heftig, daar kun je geen oorlog bij gebruiken.
Anders betrek je de situatie even op jezelf⦠Ze vraagt om advies en bedankt iedereen toch voor de tips.
Dit heeft Parisdarling in het eerste bericht gezegd.
'P.s, ik werkte en ruim 1,5 jaar en heb een vast contract, dus als iemand weet wat mn rechten en plichten zijn, dan hoor ik het graag. ā
Dus niet echt ongevraagd advies volgens mij.
Edit spuit 11.
Huh, ze vroeg zelf om advies? Dus zeker niet ongevraagd. Bovendien moet je in het geval van een onterecht ontslag gelijk handelen anders verspeel je gewoon je rechten. Dat heeft niks met oorlogspad te maken.
Oke, inderdaad die adviesvraag heb ik over het hoofd gezien, sorry.
Misschien bedoel ik meer te zeggen: sommige mensen zijn meer conflictvermijdend en ik zou echt heel erg bang worden van mensen die zeggen: onterecht, mag niet! Oorlog! Ook als je eventuele vervolgstappen wint zul je echt geen fijne werksituatie hebben. Dus wellicht is een andere oplossing zoals een grote tegemoetkoming veel fijner voor sommigen.
Het liedje zingen met een zo min mogelijk vercrackt accent⦠ik heb het opgenomen en de cringe is real
Maar hou ik op? Nope ben al een uur stug aan et dooroefenen. Het is niet of ik niets beters te doen hebā¦
Zolang jij er gelukkig van wordt en de cringe niet op anderen forceert moet je lekker je ding doen toch
Nee, geen fijne werksituatie, maar wel recht op een ww-uitkering of eventuele andere vergoeding. Daar heb je allemaal geen recht op als je akkoord gaat met een ontslag op staande voet bijvoorbeeld, of achteloos een vaststellingsovereenkomst ondertekend. Tuurlijk ben je emotioneel, en dat weten werkgevers. Je hoeft ook niet in actie te komen, maar veel mensen komen gewoon in de financiƫle problemen omdat ze niet door hebben dat ze geen aanspraak hebben op een ww-uitkering. Dat noem ik geen oorlog, maar gewoon zelfbehoud.
Maar het gaat hier toch ook om recht op ww e.d.? Er wordt zelfs als in meerdere posts gezegd dat het heel begrijpelijk is als ze daar niet wil blijven werken, maar dat het dan alsnog verstandig is om actie te ondernemen.
Ik vind het eigenlijk veel gekker dat jij dit betrekt op je eigen situatie.
Iemand die dit nog nooit heeft meegemaakt heeft absoluut geen idee hoeveel paniek zoiets met zich mee kan brengen. Ik heb een aantal dingen meegemaakt net als iedereen hier maar dit was zo heftig en intens, en dat terwijl ik er nog maar kort werkte. Paris werkt er 1,5 jaar. Zelfs ik kan me niet eens voorstellen hoeveel paniek en pijn dat moet geven. Ik bedoel vooral te zeggen: het is chaos, je gaat door een heleboel emoties de komende periode en als er dan ook nog 1000 goed bedoelde adviezen op je af komen, ik had het niet getrokken. Ik hoop vooral gewoon dat mensen even een keer tot 10 tellen als ze tegen iemand zeggen wat ze allemaal moet doen want dit en dat. Zeker als er al 100 posts voor zijn geweest met ongeveer dezelfde adviezen
Het is nog niet donker om 17:00u toch? Ik heb al full on glam make-up op inclusief wimpers waarmee ik kan wegvliegen en te veel bronzer. Maar ik ga naar een vriendin met de bus waar we ons verder doen opmaken, pruik erbij op enzo. Dus ik heb verder een zwerver staart en outfit hahaha. Achja onder het mom van carnaval, alles kan toch?
Ik ga nu inderdaad maar even tot 10 tellen.
Heehhhh??? Ik snap gewoon echt niet hoe jij nu denkt. Er worden hier goedbedoelde adviezen gegeven, niemand bedoelt er iets slechts mee? Toch super lief?
Wat ben jij een melodramatische aansteller. Kap eens met alles op jezelf te betrekken, je als een zielig mak schaap op te stellen, en zo kortzichtig te praten.
Volgens mij kan ze dat allemaal prima zelf aangeven als ze dat zo ervaart.
Ik zie dat je al veel advies hebt gehad, dus meer van mij is niet nodig.
Maar wat een rotsituatie! Ik kan er zo boos om worden als ik hoor dat bedrijven regels aan hun laars lappen, omdat ze verwachten dat werknemers geen actie ondernemen dat is gewoon misbruik maken van de omstandigheden. Ik hoop dat je je snel wat beter voelt (maar rot voelen is natuurlijk hartstikke terecht nu), en dat je alles krijgt waar je recht op hebt!
Gewoon ābek houdenā. (Sorry vond het altijd zoān stomme opmerking van mensen)
Precies wat @Floepsie en @Noomie zeggen. Er is al 10000 keer hetzelfde gezegd. Jullie zijn het niet met mij eens, prima das dan duidelijk. Wat @Floepsie ook tegen Paris zegt, de belangrijkste adviezen zijn gegeven. Daar gaat post 10000 niks aan veranderen
Ik bedoelde ook dat. Ik krijg inderdaad vaak 1000 dezelfde haatreacties en nee ik hoef geen reactie: ahhh wat ben je zielig. Dat ben ik niet en dat bedoel ik ook helemaal niet met dit soort posts.
Als er maar 1 iemand is die eerst tot 10 telt en alle voorgaande reacties even goed leest voor hij/zij iets post ben ik al blij