@Evi-lena nu je een baan hebt toch nog even via het verhaal van iemand anders laten weten hoe zielig je was toen je ontslagen was. Het was idd heel rot voor je maar je ging niet dood en het is goed gekomen.
Neeeeee dat is totaal niet wat ik bedoel. Ik weet alleen dat het zo’n tering heftige situatie is dat 10099 dezelfde goedbedoelde adviezen de situatie niet perse overzichtelijker maken
Maar ze vroeg om de adviezen, dus dan is het niet raar dat deze ook gegeven worden toch? Ook al is er misschien al iets eerder gezegd door iemand anders (ik bedoelde vooral meer advies van mijn kant).
Verder vind ik het dus wel goed dat er advies gegeven wordt, vooral omdat bedrijven hier dus zomaar mee wegkomen en misbruik maken van de zwakkere partij (hier de werknemer). Het is belangrijk dat je krijgt waar je recht op hebt ook al ben je emotioneel en voel je je rot, want dat is juist waar de regels voor zijn, om je te beschermen. Dus ja, als iets niet mag dan denk ik dat je juist stappen moet ondernemen.
En wellicht hebben de anderen die advies geven dit wel ook meegemaakt (je zal vast niet de enige zijn hier) en weten ze daarom juist dat dit zo belangrijk is, zodat je niet achterblijft zonder baan, zonder recht op ww of een andere tegemoetkoming.
Dat vind ik ook vervelend voor je en was het dan ook volledig eens met @Noomie maar wat mij wel verbaast, en dat is nog niet gezegd dus ik voel me ff vrij, is dat je niet heel reflectief naar de reacties kijkt. Je blijft hardnekkig bij je punt en zoekt in reacties naar (kleine) punten die jouw reactie bevestigen (zoals in die van Floepsie en die van Noomie) maar wat ik zelf altijd wel fijn vind is om me af te vragen of mensen met een andere mening dan ik/feedback op mijn gedrag misschien toch een punt kunnen hebben. Misschien dat dat ook een deel van de omvang van de reacties verklaart: je graaft jezelf regelmatig vrij diep in, wat betreft je eigen standpunt, dat roept misschien hier en daar de neiging op om het dan met NOG een reactie, nog eens te proberen (bij mij soms iig wel). Of wellicht met een hardere reactie dan normaal.
Hahaha dit heeft verder niks met de context van je bericht te maken, maar dit doet me denken aan iets vergelijkbaars wat m’n broer altijd tegen me zei als er iets misging.
Had ik weer een keer een gat in m’n knie of iets gebroken, en dan was ik even aan het klagen, dan kwam de wijsheid:
relativeren, kan je leren
Wel lief dat je haar probeert te berschermen ,maar ze had het denk ik ook kunnen zeggen of even kunnen negeren als het teveel werd.
Volgens mij bedoel je in plaats van ‘dat weet ik’ te zeggen ‘dat vind ik. Je verklaart je mening als een feit en reageert geirriteerd als mensen dat niet accepteren.
@ParisDarling wat een vervelende situatie! Ik hoop dat je snel van de schrik bekomt en iets hebt aan de adviezen hier!
Ik heb hierboven mijn excuses aangeboden omdat ik er overheen had gelezen dar ze zelf om advies vroeg. Daarnaast geef ik toe dat het allemaal goedbedoelde adviezen zijn in al mijn posts dus het is in de intentie vast allemaal heel lief maar ik had gehoopt dat iemand ook even de andere kant op kon denken en Paris misschien wat wilde beschermen. Blijkbaar ben ik daar de enige in of hoeft ze niet beschermd te worden. Jullie hebben vast allemaal gelijk
Maar mijn reactie was dan toch ook net zo goed om Paris te beschermen? Ik doe het niet voor mezelf.
Joehoe zo werkt het nu eenmaal bij mensen. Je kunt je toch ook veel beter indenken hoe een situatie is als je die zelf hebt meegemaakt? Inmiddels weet ook iedereen wel dat ik geen blad voor de mond neem en mij ook altijd juist de ándere (minder populaire) kant kan voorstellen. Over gebrek aan inlevingsvermogen gesproken. De meningen die ik verkondig zijn ook alomtegenwoordig in de maatschappij maar daar komt nooit begrip voor hier, als die niet in het straatje past
Anyhow 1 van de zeewier chips is pittig. Opzich geen probleem want lof pittig maar is toch even een verrassing als je denkt dat je ‘original’ hebt gepakt
Welke andere varianten zijn er?
@Evi-lena en @pastelzwart i lof deze. Ze hebben die in pittig en original ( gewoon kruide ofzo)
Die krokante met dat wit koop ik altijd en die andere heb ik nu voor het eerst. Ik haal deze bij de toko ( voor de Nijmegenaars deze heb je zowel bij toko palee als die daar bij de hema in de buurt)
Eigenlijk wil ik hier niet meer op reageren want dit gaat helemaal niet meer over waar dit gestart is. Alles wat ik zeg is toch fout, niet beargumenteerd of vanuit mijn eigen ervaring dus klaar weer. Ik hoop dat Paris al jullie adviezen ter harte kan nemen en dat er gauw een goede oplossing komt
Sprak jij @Oprah en mij laatst niet aan dat wij snel reageren oo mensen die wij irritant vinden. Grappig dat je dit nu zelf ook doet. Ja @Evi-lena zegt vaak dingen waar veel mensen zich aan irriteren maar die elle lange discussies waarin veel dingen 300x worden herhaald helpen niet en zijn voor heel het forum irritant.
Hehe.
Nja zelf heb ik hier een andere mening over maar dir is niet boeiend en ik wil niet spammen.
So lets agree to disagree. ( dit lijkt een beetje alsof ik een discussie afkap maar als je bog dingen wilt zeggen mag dat hoor haha. Ik ben alleen nogal moe en kom niet uit mn woorden dus wil niet perongeluk verkeerde dingen zeggen)
ik zag vanmiddag een banaan in de lift van het ziekenhuis, love it dat ze er daar ook aan meedoen voor de patiënten
Die teleurstelling als je iets in je zak zeewier chips vind en het een vershoud dingentje is en geen plak tatoo…