Bleh wat balen dan zeg!
Kan hij niet iemand anders regelen?
Niet leuk als je er zo op verheugd hebt…
Waar woont die leipo. Ik klap haar
Hahaha ik moest hier even heel hard om lachen
Niet om over dodere cavia’s te beginnen, maar hierdoor moest ik eraan denken dat een vriendin mij laatst vertelde dat als je in Duitsland een IVF-traject ingaat je als ongetrouwd stel ongeveer 15.000 EUR kwijt bent, en als getrouwd stel 2.000 EUR. Soms is het echt een achtergebleven gebied hier hoor (homohuwelijk ook pas sinds Okt 2017 bijvoorbeeld ). Huwelijk en kinderen über Alles, maar dan het liefst ook wel in die volgorde.
Oh, ik heb nog wel wat dingen hoor
Bijna nergens in horeca met kaart kunnen betalen bijvoorbeeld, sowieso extreme cash-cultuur. Superlangzaam internet (wifi) tenzij je er extreem veel geld voor neerlegt, en mobiel internet is al helemaal een ramp. Mooie anekdote: ik was in Polen, aan de Noordzeekust. We gingen met een boot naar Duitsland, op de boot hadden we nog Pools bereik en constant LTE, zodra we in Duitsland aan land kwamen met moeite 3G en meestal E. Als ik met de trein naar NL ga heb ik ongeveer de helft van de tijd No Service en al helemaal geen internet, en wifi in de trein hebben ze ook nog nooit van gehoord (hooguit in de ICE tegen betaling).
En die hele focus op “traditionele” families komt me ook soms de neus uit. Gelukkig zit ik in mijn links-progressieve Berlijn-bubbel, maar ik zou echt nergens anders in DE kunnen/willen wonen.
Snap ik!
Agoss…
Grrrr ik zou vanavond naar een feestje gaan met een vriendin, vraagt ze net “hoe is het met jouw zin gesteld?”. Oftewel ze heeft geen zin/is moe. Kan hier zo slecht tegen…
Reageren met: ik heb er Hardstikke zin in, ben al helemaal klaar en zit nu te wachten tot ik weg kan
Haha ja heb nu gezegd dat ik er wel zin in heb, ben benieuwd wat ze reageert.
Bleh nu is mn goede humeur wel een beetje weg. Moet me klaar gaan maken maar heb geen zin meer zo.
Vrijdagavond relletjes op het forum zijn op dit moment leuker dan dozen inpakken en afwassen.
Waarom ben ik niet gewoon op tijd begonnen???
Maatschappij: als vrouw ben je minderwaardig. Als vrouw zonder hubby stel je al helemaal weinig voor.
Also de maatschappij: yo lesbo, geëmancipeerd vrouwvolk! Ivf behandeling mag je lekker zelf betalen, geen man hebben maakt niks uit.
Woon jij in Berlijn? Super vet! Denk ik, haha. Heb je een Duitse partner?
Even over die ivf/lesbische stellen die kinderen willen/nemen “discussie” (stelling?) Gister had ik het er ook over met iemand uit een ander land die gelovig is over de vraag kunnen lesbische vrouwen ( of homo sexuele mannen) kinderen krijgen ja of nee.
Ik weigerde om nee te zeggen ja natuurlijk kunnen ze het niet samen krijgen zoals een hetro koppel, maar het is 2019 en er zijn zoveel mogelijk heden.
Ookal heb ik veel respect voor welk geloof dan ook mensen met een andere geaardheid verafschuwen/haten/minder vinden omdat ze zich niet kunnen voortplanten op de biologische hetro manier vind ik anno 2019 de domste reden ooit.
Ja, woon in Berlijn! Geen partner. Ben verliefd geworden op de stad toen ik hier eeuwen geleden voor het eerst was, en altijd gedacht dat ik er ooit eens heen wilde verhuizen. Toen het in NL tijd werd voor een nieuwe baan besloten die in Berlijn te gaan zoeken ipv in NL, en de stap te wagen. Inmiddels een paar jaar verder, en de laatste tijd sluipt de twijfel er wel eens in of ik niet terug wil, maar zit momenteel ook niet zo lekker in mijn vel, dus denk dat dat ook wel meespeelt. En zou mijn vrienden hier en de stad zelf dan ook keihard gaan missen, dus ga voorlopig toch nog maar even blijven
Ik snap niks meer van flikken maastricht. Maar goed ik heb ook een concentratie vermogen van een klein kind. Dus heb niet echt opgelet
Ok ze heeft geen zin/is moe, maar ze geeft aan dat ze nog wel voor mij wil gaan, ja dan hoeft het niet hoor? Mijn zin is nu ook compleet weg. Ze komt nu naar me toe maar ik heb geen zin om thuis te zitten, dus stelde voor om dan wat te gaan drinken. Ik ben nu chaggie en heb geen zin om gezellig te doen zo.
Jaa, wtf.
Ik wil actie en moorden en niet zo’n moord waarin een slechterik dood gaat, want boeiend.
Ik kijk zo’n video voor leven op een budget en ik raak dan altijd zo geïnspireerd want ik wil sparen en ik zou echt veel goedkoper boodschappen kunnen doen.
En dan loop ik in de supermarkt en wil ik ALLES.
Oh, ja, absoluut. Ik kan 's avonds vooral heel goed bedenken dat ik gezond ga eten en nu ECHT ga sporten en yess alles. Vanaf morgen.
En dan de volgende ochtend is dat echt als sneeuw voor de zon verdwenen.