Wat je even kwijt wilt #17

Ehh ik ga wel een keer naar jullie winkel haha

3 likes

Aaarhhhhhgshsjsjsjsj waarom breken mijn iphone opladers ALTIJD ik ben een fortuin!!! kwijt aan die dingen.
Overweeg nu om maar weer n nepperd te kopen maar geloof er stiekem toch in dat dat slecht is voor je telefoon

1 like

Ik wilde dit even delen:

Als je vermoed dat een oudere in je omgeving (financieel) misbruikt wordt schroom dan niet om hier melding van te maken of hulp te zoeken bij de politie, de huisarts of bijv. een notaris.
Ik zie dit vanwege mijn werk zo vaak en 9/10 keer hadden mensen wel al zo hun vermoedens maar wisten ze niet of/wat ze er aan konden doen.

15 likes

Wij hebben 4 jaar tussen de bejaarden gewoond, heerlijk! De eigenaar van het pand had eerst ook twijfels maar de makelaar had m overgehaald om eens om de tafel te gaan zitten met een bak koffie. Dat heeft gelukkig voor ons gewerkt. Ik weet niet of het particuliere huur is, anders kun je misschien zoiets voorstellen?

YESsss dankuuuu :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:
Laat ik nou heel toevallig cremebrule siroop hebben gekregen van Flopsy! :partying_face:

2 likes

Mijn kat sloopt ze altijd ik heb er nu 1 van Belkin, goedkoper dan Apple zelf en wordt ook gewoon bij die Mac resellers gekocht en geen problemen daarmee gehad. Het is dus geen extreme cheapo risicovolle aliexpress ding maar wel een stuk goedkoper dan apple zelf.

1 like

Bizar. Ik kan me echt niet voorstellen dat je het over je hart kunt verkrijgen om dit te doen bij je vader/moeder of bekende. Vreselijk.

6 likes

Mijn oom heeft ook wel eens geprobeerd om mijn opa internetbankieren aan te laten maken en het voor hem te beheren. (Omdat mijn opa 6/7 maanden per jaar in Frankrijk zit en de rekeningen moeten toch betaald worden).

Gelukkig is mijn opa niet stom en wist dat mijn oom het alleen wilde doen zodat hij geld had voor zijn alocholisme. Maar stel dat mijn opa niet zo verstandig was geweest pff.

3 likes

Bizar dat mensen dat durven te doen. Ik vond het al moeilijk om geld aan te nemen van mijn oma met een goed pensioen etc en toen werd ze zowat boos “Je bent mijn kleinkind, houdt je niet van me?”. Nee oma, maar ik zou zo graag willen dat je met je tweedewereldoorlogmentaliteit jezelf wat meer gunde". :-’)

6 likes

Kinderen die op school zijn uitgevallen omdat school niet bij hen past of bij hun manier van leren past coachen en tegelijk de scholen coachen om te signaleren en in te spelen op de behoeften van deze leerlingen.

7 likes

Ik vind die carnavalsoptochten echt eh… apart. Van wat ik voorbij zie komen op Insta-stories. Dan voel ik me meer op mijn plaats bij Zomercarnaval in Rotterdam.

Ben wel benieuwd hoe het is om ermee op te groeien. Dan voelt het misschien heel vertrouwd en feestelijk allemaal? :thinking:

2 likes

Holy shit wat waait het hard

2 likes

Er zijn ook heel veel mensen die zich ontfermen over ouderen en het wel heel goed en netjes doen hoor. Dat wilde ik ook even gezegd hebben.
De situaties waarin wel misbruik wordt gemaakt zijn alleen vaak extra schrijnend omdat de oudere zelf vaak kwetsbaar is. Ze kunnen niets doen want dan stopt diegene misschien wel met boodschappen voor ze doen of ze helpen.

2 likes

Vanmiddag had ik een college en naast mij zaten mensen heel hard te typen op hun laptop. Ik vind dat zo irritant dat ik mijn concentratie helemaal verlies. Tegelijkertijd vind ik het echt kinderachtig van mij, maar soms kan ik dat gevoel niet tegenhouden.

Opgestaan met hoofdpijn, slecht nieuws gelezen over mijn huurcontract, gepieker hierover, nu uitgeput. En nu verslagen in bed zitten en mijn problemen negeren… voor nu dan. Ik ben echt zo’n zwakkeling, ik ben niet gemaakt voor dit levenn

Oh en stfu aan mijn bovenbuur en haar kakelend bezoek. Grrr. Zijn die nu echt zo stom dat ze niet beseffen dat oude gebouwen enorm gevoelig zijn?

Hoe bedoel je apart?

1 like

Dan zou je mij heel irritant vinden, want ik typ megahard, haha. Kreeg in het verleden weleens nijdige blikken in de stiltecoupe (sorry, maar zo typ ik gewoon :sweat_smile: )

Ik ging vanmiddag een nieuwe toetsenbord halen en heb ook even bij de MacBooks staan kijken. :drooling_face: Had ik niet moeten doen, want ik wil nu dus een nieuwe en krijg het niet meer uit mijn hoofd. Wil dit jaar wel een nieuwe gaan halen (hard aan het sparen), maar planning is eigenlijk pas november - of als 'ie stuk is. Is maar goed dat ik niet zo vaak er kom, haha.

1 like

Haha dat zou dan goed kunnen. :sweat_smile: Maar ik zal nooit een nijdige blik geven, want het blijft mijn probleem

1 like

Dat mag je zeker! Goed gedaan, go jij! :grin:

1 like

Ja man ik was aan het fietsen en moest afstappen, kwam niet vooruit joh.