Ik ga eigenlijk bijna nooit naar de kapper, dus dat ik überhaupt ga vind ik al drastisch
Ik wil er in ieder geval wat centimeters van af en highlights
Voor iedereen die nog meer drama van David wil
Ik ‘moet’ op zoek naar een onderwerp voor mijn scriptie/thesis maar echt geen idee hoe te beginnen. Als ik zelf geen onderwerp vind, moet ik uit een lijst kiezen in oktober maar dan is er een dikke kans dat ik het onderwerp die ik wil, niet krijg of niks leuks vind.
Ben ontzettend geïnteresseerd in kattengedrag en - welzijn dus wil heel graag daar iets mee doen. Ik heb nu al een aantal artikels gedownload om eens door te nemen en kijken of ik verder kan bouwen op iets. Maar ik wil het niet over iets standaards hebben zoals ‘stressfactoren bij de kat’ (daar is ook al veel over geschreven) maar ook niet over iets super specifiek want dan vind ik daar geen literatuur over.
Heeft iemand verder nog tips buiten artikels uitpluizen?
Met docenten praten als dat kan, kijken in artikelen wat de suggestions for further research zijn, kijken of onderzoek bijvoorbeeld al met honden is gedaan en niet met katten en dan zou jij het voor katten kunnen doen (sorry als dit een domme suggestie is haha ik heb niet genoeg verstand van het onderwerp)
Dankje voor je reactie!
Ja ik zou graag met de proffen gaan praten maar dat mag dus niet
Je mag enkel naar hen toestappen als je een concreet voorstel hebt en niet van ‘heb jij nog iets dat onderzocht moet worden?’
En als je met een redelijk specifiek interessegebied komt maar zegt dat je nog niet zeker bent over de precieze onderzoeksvraag enzo mag dus ook niet? je zou altijd nog een voorstel kunnen formuleren wat een beetje in de buurt komt van wat je interessant vindt, dan kan een docent je misschien wel in de juiste richting brengen en nieuwe suggesties doen.
Mijn ervaring is dat de meeste docenten wel enthousiast worden en mee gaan denken, ook als je nog niet iets superspecifieks hebt, maar misschien heb ik daar dan geluk mee
Maar ik moet sowieso literatuur onderzoek doen dus als er in eerste plaats niet veel over te vinden is, wordt het denk ik een moeilijke opdracht om er over te schrijven
Ik heb net eens bij de thesissen gekeken van afgelopen jaren in de databank van mijn universiteit, maar ik heb t gevoel dat niet alles erop staat aangezien ik amper iets vind over gedrag terwijl me dat geen zeldzaam onderwerp lijkt.
Als ik iets specifieker dan gedrag/welzijn in m’n hoofd heb, is het denk ik wel oke om naar een prof toe te stappen.
Ik heb al een prof in gedachten en zij is echt een super lief mens dus ik denk wel dat dat in orde komt eenmaal ik beter weet waar ik precies onderzoek wil naar doen.
Heb je vanuit je opleiding geen promotor gekregen die je wat kan helpen? Ik vond ook amper literatuur bij mijn onderwerp maar door het op te delen in subonderwerpen die er onrechtstreeks mee verbonden zijn heb ik vrij veel kunnen vinden.
Nee je moet eerst een onderwerp zoeken en dan op zoek gaan naar een prof die het ziet zitten je promotor te zijn.
Het zou natuurlijk wel anders zijn als ik gewoon een onderwerp uit de toekomstige lijst kies want daar is sowieso al een promotor aan verbonden.
Voer is idd hot topic maar zie het niet zitten daar anderhalfjaar mee bezig te zijn haha.
Over dat laatste heb ik daarjuist een hele boel artikels opgeslagen.
Introduceren van een nieuwe kat, kat - baby, multiple cat household. Denk wel dat ik daar misschien iets mee kan doen!
Tip: ze hebben bij de zeeman vet schattige jungle thema decoratie voor in huis.
Ja plus ook er is niet echt een concreet stappenplan hoe het nou precies moet omdat veel mensen telkens iets anders zeggen.
Ik vond het ook heel leuk om de kattenintroductie tussen Dennie en Dirkie bij Lize Korpershoek te volgen omdat zij ook super veel tips kreeg en vanalles geprobeerd heeft. Uiteindelijk is dat wel goed gekomen!
Rangorde en dominantie bestaan idd niet bij katten/honden,is idd een foutelijke term die gebruikt wordt. Heb ik ook in mijn lessen gedrag gezien, super interessant! Maar zoooveel misvattingen rond gedrag en eigenaren die idd niet zien of katten elkaar nu leuk vinden of niet (en agressie naar elkaar vaak wegzetten als spelen). Ik zie het zelfs bij mijn ouders… Maar die willen mij dan niet geloven als ik een bezorgde opmerking maak over het gedrag tussen onze katten
Edit: concrete tips heb ik niet, maar aangezien ik me binnenkort er wat ga over inlezen, hou ik je op de hoogte
Geluiden afspelen kan soms het tegenovergestelde effect hebben:sensitisatie. Dan worden dieren juist overgevoelig voor dat geluid. Maar als je maar af en toe een filmpje opzet, denk ik niet dat dat veel kwaad kan. Wel echt super dat je daar zo mee bezig bent!
Ik lees genoeg gevallen van mensen die hun dieren weg doen eenmaal er een baby is
Jeej ik heb weer last van vage hoofdpijn. Ik weet nog steeds niet zo goed wat het nou is.
Ik dacht dat het echt perfect weer was voor een jurkje, maar heb het eigenlijk nog best wel koud
Precies een jaar geleden ging ik naar Canada op buitenlandstage. Ik wil zo graag terug!
Ja ze bijten rücksichtslos overal doorheen! Ik heb ook lokdoosjes staan maar eerlijk, ze komen er niet eens bij in de buurt. Randstadmuizen zijn echt veel te slim. Ik had een supermuis die precies wist hoe hij het lokaas van de val moest eten.
Hebben jullie ondertussen al contact gehad?
Ik vind zon fijn alleen zo jammer dat het lastig forummen is met dat felle licht op de telefoon.
Bijna lang paasweekend + mooi weer = totaal geen motivatie meer voor stage
Even goed het Action topic hier uitpluizen dan