Wat je even kwijt wilt #19

Gvd ik ben woest. Heb gordijnen laten maken bij kwan.tum. Natuurlijk zorgvuldig alles gemeten en nagelopen. Drie weken later kan ik ze ophalen. Zijn het twee delen die elk dubbel zijn. Dus moet twee van 170 cm hebben en het zijn er twee van 340. :exploding_head: Welke idioot denk nou dat ik ramen heb van 6,8 meter breed. Kan ik ze dus weer terugbrengen, bon laten zien en dan weer drie weken wachten op nieuwe. En ze komen me echt nergens tegemoet.

2 likes

Net bijna huilen van nostalgie toen ik aan een wickwood kaars rook ( vanille zeezout ruikt alsof je op het strand frape drinkt met vanille ijs erin)
En nu zit ik aan een meer te chillen (was verkeerd gefiets helemaal om omdat ik aan het dromen was) en nu draaien ze bij een strand tent aan de overkant summer jam.
Mooie dag

16 likes

Fietsen met een wikkelrokje is niet slim, heb een paar keer bijna iemand geflasht :thumbsup:

4 likes

Ik hoor er alleen maar goede verhalen over!

1 like

Mijn vriend werkt vandaag in Amsterdam en hij is al zo onzeker over zijn Nederlands (hij is Brits en heeft al doende Vlaams geleerd) dus ik hoop dat er niet te veel Nederlanders “OH WAT PRAAT JIJ VREEMD” gaan zeggen haha.

2 likes

Nou ben al weer tevreden. Ik hang ze gewoon dubbel op, zijn ze ook dubbel verduisterend. Heb ze ongelijk dubbel gedaan dus ze zijn ook nog een stukje breder. En als ik dan ooit verhuis kan ik deze makkelijk later vermaken.

10 likes

Misschien begrijp ik het verkeerd, maar is het niet normaal dat een gordijn twee keer zo breed is als de breedte van je raam? Anders hangt het toch niet mooi?

In mijn vorige woning had ik gordijnen waarvan de stof precies zo breed was als het raam en dan moest ik die kutgordijn bijna vastnagelen als een zeil om te verduisteren.

6 likes
  • kast opgeruimd
  • bed verschoond
  • gepoetst (badkamer keuken & kamer)
  • gestofzuigd
  • prullenbakken verschoond
  • nieuwe sokken gekocht
  • boodschappen gedaan
  • koelkast opgeruimd

Voel me ff heel goed over mezelf, niet eens een humble brag, gewoon een echte brag.
En nu als een huisvrouw de nieuwe Hallo van de Jumbo lezen.
Succesful adulting :white_check_mark:

Trouwens wel frappant toch, die circel in het leven - opruimen > tering blij zijn > beetje rotzooi maken > nog wat meer rotzooi maken > opeens is het een bende en overal ligt weer stof > opruimen

20 likes

Ja je moet extra stof rekenen maar dubbel is echt veel te veel. Ze rekenen zelf een aantal cm erbij als je de breedte van je raam doorgeeft, voor plooiing. Maar x2 is echt veel te veel.

Gisteravond nog 1 x ruzie gemaakt maar vanochtend normaal gesproken (redelijk) en hij is nu onderweg hierheen gelukkig. Super lief dat je er nog aan gedacht hebt trouwens :heart:

4 likes

Ik ben weer gaan winkelen voor kinderspeelgoed :roll_eyes:. Ik word iedere keer zó moe van al die genderstereotypering.

3 likes

Ik ben gaar gekookt op mijn werk. Het is hier zo heet en vooral zo druk nog. Mag met een half uur weg maar heb nog werk voor 80 dagen ofzo. Ik hoop dat ik makkelijk kan afschakelen straks.

Ik heb geen dubbele plooi, ik heb ringen omdat ik al een roede hebben. Geloof me, de gordijnen zijn achterlijk breed. Ik zie ze op dit moment hangen en ze VEEL te breed. Zo breed dat ze dus over de hele lengte van m’n raam dubbel hangen.

Bovendien staat er op de bon: ‘twee gelijke delen van elk 170cm’.

Wow ik wil dit ook! Ben altijd bang dat mijn kaak op een dag niet meer terugknakt na het gapen.

Getver iemand probeerde me op te lichten op marktplaats via een valse tikkie… was er bijna ingetrapt en m’n bankgegevens ingevuld. Gelukkig bedacht ik op tijd dat er iets niet klopte. Het leek allemaal wel heel echt. Als ik was doorgegaan hadden ze zo m’n hele rekening kunnen plunderen. Bah wat zijn er toch vreselijke mensen op deze wereld.

Ik had nooit gedacht dat het zo makkelijk verholpen kon worden. Stelde echt niks voor dus misschien loont het om een keer naar de fysio te gaan!

1 like

Wat klopte er precies niet dan? Ik heb niet zoveel verstand van tikkies en wil hier graag ook alert op zijn. Gelukkig had je het op tijd door!

Ai, ik heb ook gordijnen besteld daar maar wel 1 stuk. Ben je al geweest? Wat erg!

Edit: lees nu dat je het wel ok vindt.

Iemand wilde iets kopen van me en wilde het afhandelen via whatsapp dus ik had m’n nummer gegeven. Heb dat wel eens vaker gedaan dus prima. Toen kreeg ik een appje dat ‘de koper’ vroeger is opgelicht en daarom wilde checken of mijn rekeningnr klopte door een tikkie van 0,01 cent te sturen. Dus ik klikte op die link en normaal ga je dan naar je betaalapp. Maar nu werd er een internetpagina geopend. En t leek echt allemaal SUPERerg op een gewoon betaalverzoek. Alleen eindigde de link op tikkie.cf. Dat vond ik raar. Toen ging ik googelen en stuitte ik op heel veel oplichting via een 0,01 cent tikkie.

4 likes

Las dat iemand dus een keer die 0,01 cent had overgemaakt. En een week later was er 10 duizend euro van zn rekening gehaald!! Bah bah bah wat een goorlappen die oplichters