Wat je even kwijt wilt #19

Jongens morgen brunch bij kerselaar!! Haha goeie score.

6 likes

@anon44204370 @flwhrs @Booklover

Even hier om niet weer offtopic te gaan maar jullie moeten je echt niet druk maken hoor. Ik denk niet dat het helemaal het zelfde is want ik doe volgens mij een hele andere richting dan jullie maar ik heb 7(!) jaar over mijn bachelor gedaan met een 6 gemiddeld en ben nog niet aan mijn master begonnen en zelfs met mij komt het nu al goed. (Heb een baan terwijl ik dus nog geen master heb en heb veel kantoren mogen zien dmv business courses, etc.)
Je moet je gewoon vooral aanmelden voor alle dingen die je wilt doen en schijt hebben aan dat je misschien niet goed genoeg bent. Niet geschoten is altijd mis en liever 10x afgewezen dan dat je het niet hebt geprobeerd.

Tuurlijk zal het wel iets lastiger zijn als je een populairdere richting doet maar rechtenstudenten maken zichzelf en anderen altijd zo gek. Iedereen stresst en bijna niemand is zeker over zijn of haar toekomst (ook al doen ze van wel).
We zouden elkaar juist meer moeten steunen.

Lang verhaal kort: niet stressen, niet gek laten maken.
Of wel natuurlijk als je daar kracht uit put maar ik zou willen dat iemand me in mijn eerste jaar al had gezegd dat ik moest chillen.

9 likes

Moemoemoe maar zometeen nog een les in de sportschool

Nee geen fiscaal! Volgend mij is het niet mega geheim maar zal je toch even pmen. (Toch nog een beetje privacy.)

Nieuw iemand: “hoe oud ben jij eigenlijk?”
Ik: “Ik ben toen en toen 30 geworden”
Nieuw iemand: “Oh heb je een ossenfeest gehad?”

We worden onderbroken, mij in verwarring achterlatend.
Ik googlen wat een ossenfeest is: een feest voor ‘stumpers’ die 30 worden en ‘overblijven’ (‘nog steeds single zijn’).

Thanks gast.

5 likes

Lief berichtje dit! En je hebt helemaal gelijk. En super gaaf dat je gewoon daar een baan hebt!

2 likes

Wow wat fijn! Ben blij voor je!

1 like

Ik studeer niet eens rechten (maar dus wel dezelfde stress en angst bij aanmeldingen voor kantoorbezoeken etc.), maar dit helpt en je hebt helemaal gelijk thanks. Ga ook maar proberen meer schijt te hebben.

1 like

@monkeyslut Wat super goed en fijn voor je, heb altijd met je meegeleefd in het sollicitatietopic. Hoop dat deze baan je goed doet!

Volgens PostNL ligt m’n pakketje al sinds dinsdag in de brievenbus maar dat is niet zo? Hij is er nu nog steeds niet en zou er allang moeten zijn :frowning: De buren hebben 'm ook niet dus hij is gewoon kwijt denk ik? En volgens PostNL moet ik bij de afzender zijn pfff, kan ik daar weer achteraan. Stom gedoe, wil gewoon m’n pakketje en ben bang dat ik m’n geld kwijt ben

1 like

bij een bakkerijtje in een Belgische badstad (om nog wat anoniem te blijven).
Ik heb net het citroentaartje op en ben in de hemel. Heb ook al een bon voor morgen gekocht

3 likes

Toen ik er net mee begon dacht ik: omg straks zien ze mijn cijferlijst en denken ze: “HAHA wat een loser, wat denkt zij wel niet.”
Maar ten eerste denk ik dat de meeste recruiters niet eens tijd hebben om zulke dingen te denken en ten tweede denk ik nou ja, dan misschien niet dit kantoor maar wel de volgende. 9/10 kantoren waar ik ben geweest hadden hun mond vol van hoge cijfers en cv’s maar selecteren uit eindelijk ook gewoon een groot deel op of het klikt of niet en hoe je in een gesprek bent.
Het zijn uit eindelijk ook maar gewoon mensen.

4 likes

Ik! In die zin baat bij gehad dat ze me heeft doorverwezen en ik daardoor heel snel bij een fijne psycholoog terecht kon. Tevens heedt ze een en ander teruggekoppeld aan studieadviseur ivm vertraging. Lijntjes waren heel kort :slight_smile:

1 like

Nomnomnom

6 likes

:weary::weary::weary:

1 like

Ik heb me daar wel veel voor aangemeld en ook veel gedaan maar uit eindelijk ben ik voor een kleiner kantoor gegaan die dat soort dingen niet doet. Misschien ga ik in mijn master nog wel kijken of ik een stage mag lopen bij zo’n groter kantoor om te kijken of ik het echt niet wil, maar ik ben zelf juist door al die evenementen tot de conclusie gekomen dat zo’n groot kantoor niks voor mij is. (Vooral door de mentaliteit/mensen niet om het werk zelf.) Denk ik dan
 haha.

3 likes

Dat begrijp ik wel! Eerlijk gezegd weet ik ook niet of het wel iets voor mij is, heb meer dat ik bet zou willen proberen omdat het ‘hoort’ en het de normale optie lijkt terwijl ik weet dat dat niet zo is. Lekker tegenstrijdig.
Het grooste deel van de mensen die ik ken die bij zo een bedrijf werken stoppen ook redelijk snel (of gaan door maar niet zonder heel veel stress) omdat ze nergens anders meer tijd voor hebben en het rooskleuriger hadden ingeschat ondanks dat ze het eigenlijk wel wisten. Maar daarom is het misschien goed om het te proberen dan weet je wat je (niet) mist. Wie weet is het wel alles waar je op gehoopt had.

1 like

@monkeyslut ah gefeliciteerd! Dat is je echt gegund :two_hearts:

1 like

We hebben sinds maandag nieuwe buren (2-onder-1-kap) en het is een leuk stel van onze leeftijd. Daar ben ik echt blij mee.

15 likes

Waarom kan ik nergens makkelijk oplichters op marktplaats aangeven :angry:

Thanks maar dat is too much. Ik heb weer iemand die wil dat ik 1 cent overmaakt en die me dan zo’n fake tikkie gaat sturen. Ik wil zijn naar gewoon ergens kunnen aangeven zodat zijn account geblokkeerd wordt.