Wat je even kwijt wilt #19

Ik doe dit ook al jaren. Heb er nog geen schade van ondervonden.
Maar de americano ga ik eens proberen. @anon39978576

1 like

Hoe jezelf in de problemen te werken met je scriptie: het toch al enigszins ambitieuze plan hebben om 3 boeken op 3 aspecten te analyseren in 6000 woorden, veel te laat beginnen en je dan herinneren dat één van die boeken 9 (NEGEN) verschillende vertellers heeft die allemaal anders praten, terwijl je kijkt naar taalgebruik. Hoe dan???

4 likes

Ik krijg hier echt tranen van in mijn ogen :disappointed_relieved:

Ik heb zó’n kater en moet straks ook nog heel lang in de trein zitten. Ga zo maar eens even een eitje bakken denk ik.

Pff ik fietste vanochtend naar werk (op een brug) en echt vlak voor mij reed een jongen. Maar hij ging opeens naar links (veel scholieren stoppen daar om te wachten op elkaar). En toen reed er een scooter vol op hem in :frowning:

Het viel allemaal mee gelukkig met de verwondingen maar die fietser was helemaal in shock en de scooter was echt total loss.

En ik ben op werk echt een beetje afwezig

1 like

Dat is hij verplicht. Bij dit soort klachten is het belangrijk dat je nog naar je oude werkplek gaat. Vaak gaat het om een kopje koffie drinken oid.

Wow heftig dit! Wordt altijd zo verdrietig van dit soort dingen.

Wellicht totaal misplaatst, maar ik las je :disappointed_relieved: eerst als een :joy: en ik was echt compleet in shock toen ik in die veronderstelling het nieuwsbericht las. Bizar hoe een emoji de betekenis van een zin zo kan veranderen!

Herkenbaar. Ik maakte vorig jaar 30.000 woorden vuil aan 2 dikke literaire boeken en daarvoor was het idee dat ik 3 boeken zou analyseren met een zeer uitgebreide methode en theoretisch kader. Alleen alles mbt het vertelperspectief was al 2 duizend woorden. Echt heel knap als het beknopt kan opschrijven. Welke boeken ga je analyseren?

1 like

Zou Gert dan nu eindelijk bij Marleineke zijn? En dat zij dan Samson niet kan uitstaan…

13 likes

Ik borstelde mijn natte haar goed voordat ik vertrok, maar na 15 min lijk ik al een kruising tussen bellatrix en hermoine :flushed:

4 likes

Wat ontzettend rot voor je dat het niet goed met je gaat! Jij kent je leidinggevende natuurlijk al langer dus kunt beter inschatten of hij je onder druk zet dan wij, maar als ik heel eerlijk ben zou ik je man niet meenemen. Als je het een fijn idee vindt kan hij mee naar je werk en buiten op je wachten ter steun. Hij kan je ook helpen het gesprek goed voor te bereiden, maar het gesprek zelf zou ik echt alleen doen. Je man is er niet in dienst, dus hoort ook niet bij het gesprek.

Weet je waarom het zo lang duurt tot je naar de bedrijfsarts kunt? Sterkte iig!

Oh damn haha! Ookal zou ik ze ook wel vol krijgen denk ik, vraag me ook af dit gaat lukken :’) Ik ga kijken naar hoe afwijkingen van standaard Engels gebruikt worden om Schots te representeren in Trainspotting, Morvern Callar en How Late it Was, How Late (maar die laatste twee zijn wel wat minder bekend), en dan op de gebieden van lexicon, syntax/morfologie en orthografie.

7 likes

Ik vroeg aan mijn vrienden of iemand zin had om vanavond iets te doen, niemand neemt de moeite om te reageren :+1:

1 like

Er is hier in de stad een ondergronds gangenstelsel ontdekt onder een woonwijk, dat iemand zelf heeft gemaakt, maar niemand deelt mijn fascinatie? Ik vertel het aan allemaal mensen en iedereen reageert zo van “uuhhhh oké”, maar hallo, een ondergronds gangenstelsel? Dat is toch net iets uit Bassie en Adriaan of zo?

44 likes

Pffft, mijn 2 examens vandaag waren een drama.

1 like

Wow, ik heb het er helemaal koud van. Wat verschrikkelijk zeg. Ook zo gek dat er blijkbaar helemaal geen familie of zo is? Anders zou iemand wel hebben opgemerkt dat ze vermist was lijkt me…

Dit heb ik inderdaad gelezen! Maar de gangen liepen dood toch? Vraag me dan echt af wie dat heeft gedaan, al die moeite om een tunnelstelsel te bouwen. En waarom ook?

Leuk onderwerp. Maar succes je kan het. :sunglasses:

1 like

Dankjewel! :blush:

Ik had met de verkoopster afgesproken in een koffiezaakje in Amsterdam (omdat we beide hier wonen) en toen had ze twee tassen meegenomen, want ik twijfelde tussen twee modellen. Daar goed naar de tassen gekeken en uiteindelijk een keuze gemaakt + geld overgemaakt. Heb dus geen ervaring met verzenden en retourneren, maar spreek ook liever met iemand af als ik zo’n aankoop doe

2 likes