Ja dat zal ongetwijfeld.
@Madelief Ik ben bijna klaar met de pabo en idd het is echt geen hogere wiskunde. Maar ik ben wel van mening dat vier jaar meerdere dagen per week stage super waardevol is geweest. Zeker met de terugkoppeling op de pabo waarbij je er nog meer over leert. En ik het dan ook in mijn ogen misschien ook niet de beste keuze om mensen uit het bedrijfsleven te halen die dan binnen 2 jaar hun diploma hebben. Dan denk ik wel echt hoe dan? Het onderwijs willen ze kwalitatief omhoog brengen maar dit werkt het âprobleemâ alleen maar in de hand.
Edit: vind het trouwens een ander verhaal als je uit de onderwijssetting komt! Dan heb je in ieder geval al een achtergrond
Yess na een hele tijd is mn vriend ook overtuigd van een Perzisch tapijt en nu gaan we er op zoek naar eentje
Ik heb 2 stukken vlaai op. Het was zo lekker, maar ik ben nu wel een beetje misselijk.
Ik vraag me ook af of deze mensne niet ook veel sneller weer uit gaan vallen, gezien de hoge werkdruk in het onderwijs? Kan me zo voorstellen dat als je niet fatsoenlijk voorbereid bent op een baan, het je allemaal ook nog meer energie kost.
dit vind ik dus echt absurd⊠waar gaat het heen⊠en het dan vreemd vinden dat er neer gekeken wordt op het onderwijs. het wordt wel een beetje in de hand gehouden zo. Hoe kun je het vak op die manier goed leren? mijn inziens niet eerlijk gezegdâŠ
En dat te bedenken dat een paar jaar geleden het niveau nog lager was op de pabo. Ken meerdere mensen die graag het basisonderwijs in wilden en vol goede moed waren begonnen, maar toch al gauw hadden besloten het over een andere boeg te gooien omdat ze het echt zowel letterlijk als figuurlijk een kleuteropleiding vonden.
@grace Naast dat standaard traject op universiteiten dat je als minor je lesbevoegdheid kon halen heb je inderdaad nu ook van die trajecten nadat je bent afgestudeerd. (Ik heb het overwogen maar zolang het schoolvak, dat ik dan zou mogen doceren, echt achterhaald wordt gegeven, ga ik het niet doen.) Dan krijg je echt 3 vakken didactiek + je stage en soms nog 1 keuzevak (taalwerving kon ik kiezen of iets cultureels)en dan kan je na een half jaar met diploma en al al voor de klas staan.
Kei leuk! Gewoon doen
Dit is wel waar, maar zelfs op de best aangeschreven paboâs zitten er vakken tussen die beter vervangen kunnen worden door wat zinvollers. Ik zie echt de meerwaarde niet in van sommige vakken, terwijl er zoveel belangrijke dingen ontbreken op de pabo. Ik heb in de eerste vier jaar voor de klas zoveel meer geleerd dan in vier jaar studie. Nou is dat vast bij andere studies/werkgebieden ook zo hoor, maar alsnog denk ik dat er op de pabo een hoop verbeterd kan worden.
Sowieso ben ik er groot voorstander van dat je er zelf voor zorgt dat je vakinhoudelijke kennis op een behoorlijk niveau is. Dan hoef je daar alleen maar op getoetst te worden, maar verder geen les in te krijgen. Die lestijd op de pabo kan dan gestoken worden in belangrijkere zaken.
Ik heb een ontsteking in mijn kies en het doet pijn heb wel goede pijnstillers maar ik haat pijn in mijn mond of hoofd.
Ernstig dit. Ik had zin in Mc Donaldâs dus nu is Uber eats onderweg met mijn bestelling. Ik woon volgens mij nog niet eens 500 meter van de Mac af en ook op rij afstand van een mc drive. Zo brak ben ik niet eens.
Poeh, ik heb een slechte dag vandaag . Vorige week was best pittig met een break-up, een sollicitatieprocedure en definitief erachter komen dat ik niet in mijn huidige woning kan blijven. Heb nu maar gossip girl opgezet, een boek gepakt en bakjes met chips en chocolade neergezet
. Vanavond ga ik denk ik pizza eten en dan komt morgen de zon vanzelf weer op, toch?
zeker! Zorg goed voor jezelf, maar klinkt alsof je dat wel doet!
De vriend van een vriendin heeft mij en andere mensen met wie hij het politiek oneens is op Instagram ontvolgd. ZĂł kinderachtig
Ik weet niks van de pabo maar ik ben wel benieuwd, welke vakken zijn zinloos en welke dingen ontbreken?
Ik wil buiten genieten van het weer, maar ik moet dingen doen.
Irritant.
Er zitten naar mijn mening teveel vakken tussen die vooral te maken hebben met lesideeën ontwikkelen en die lessen zelf toepassen (en dan dus niet tijdens stage, dat is wel zinvol, maar zelf op de hogeschool aan de knutsel gaan, etc.). Je doet zelf vooral een hoop dingen die je met je leerlingen ook zou kunnen doen. Heel belangrijk dat je die dingen uiteindelijk gaat doen met je klas, maar waarom moet je alles ook echt zélf uitvoeren? Ik zie daar het belang niet zo van in.
Ook de vakinhoudelijke lessen vond ik nutteloos en van een zeer laag niveau. Zorg er gewoon zelf voor dat je de inhoud beheerst. Dat moet dan wel getoetst worden, want je kunt natuurlijk niet iemand voor de klas zetten die zelf niet kan rekenen of spellen. Maar geef er geen les in, zodat je die tijd kunt steken in de didactiek.
Wat ik vooral gemist heb, zijn een hoop organisatorische en administratieve dingen die er nog bij komen kijken. Oudergesprekken, groepsplannen, handelingsplannen. Allemaal wel een keer gedaan, maar van één keer/één casus leer je dat niet. Ook het analyseren van toetsen/aanpakken van hiaten die kinderen hebben, daar heb ik nooit iets over geleerd (wel wat tijdens stage, maar dat is vooral op eigen initiatief geweest).
Edit: inmiddels mag ik via mijn bestuur gelukkig meedenken in wat paboâs beter/anders kunnen doen, dus hopelijk raak ik hier ooit iets minder gefrustreerd door haha
Doen! Als kind heb ik dit ook een keer gedaan (zoân briefje om een feestje aan te kondigen) en toen kreeg ik een kaartje van mijn buurman terug die ik niet eens kende. Ik vond dat toen zo leuk, dat ik het nu nog weet
Ongesteld geworden op werk en had niks bij me. Alle kut klusjes opgeknapt. Nu lekker free bleeden bij de gwk wat lang duurt want ze staat maar in dr eentje. Rn dr zit een vrouw naast me wat nog geen 1 minuut zit (IK HERHAAL ZIT) Te wachten en ze is hard op aan het klagen. Dit hoeft niet lang te duren want dan vlieg ik dr aan.
Ohja uur later thuis door dit gedoe.
Ik heb weer eens ruzie met een vriendin van me, en ik denk dat dit het moment is dat ik moet accepteren dat het gedaan is met de hechte vriendschap die we hadden.