Wat je even kwijt wilt #2

Ooh wat erg dat ze dat toen gedaan heeft! Ik kan mij niet inbeelden hoe kwetsend dat moet zijn dat ze je vertrouwen ook zo beschadigd heeft! Dan denk ik inderdaad dat je er niet op kan rekenen dat ze op een bepaalde manier gaat reageren, maar dan is het echt een kwestie van afwegen of het het waard is voor jou! Wil je liever jezelf beschermen of wil je liever een risico nemen?

2 likes

Ik heb hier uiteraard niets mee te maken, maar ik vind dit wel jammer. Ik vond jouw vorige bericht echt goed, omdat je duidelijk een grens aangaf zonder de andere persoon zwart te willen maken. De tweede reactie voelt een beetje als een trap na en haalt je eerdere reactie onderuit.
Niet dat ik denk dat het jou kan schelen wat ik ervan vind, maar ik ben zelf iemand die dingen niet los kan laten en dan altijd achteraf nog iets wilt zeggen en daardoor juist mijn punt onderuit haaldus daarom dat ik hierop reageer.

18 likes

Oké daar denken wij dan anders over! Ik interpreteerde jouw reactie in ieder geval als aanvallend en ik denk dat de kans groot is dat de persoon in kwestie dat ook zal doen.

Reactie op jouw edit: nee dat moet je helemaal niet zomaar goed vinden, daarom dat ik ook aangaf dat ik jouw eerste reactie goed vond omdat die duidelijk aangaf dat je het niet oké vond dat dit hier werd gevraagd!

2 likes

Waarom wil je nog contact met iemand die zo tegen je heeft gedaan?

3 likes

Nee dat zeg ik helemaal niet. Maar als iemand haar punt al heeft overgebracht op een rustige manier en daarop ook bevestiging krijgt van verschillende mensen, dan vind ik het wel jammer dat er uren later toch nog een andere reactie komt die veel ‘aanvallender’ lijkt, maar zoals hierboven gezegd is dat mijn interpretatie van die reactie en zegt @Madrid zelf dat het geen aanval is.

Omdat het haar toch pijn heeft gedaan en ze er dus nog mee zat . Dan zou je later dus toch nog die vraag kunnen stellen. Of die vraag nou aanvallend is of niet dat doet er niet toe.

2 likes

Ik vind dat dat er wel toe doet, want voor mij klonk het niet als een vraag, maar als een belediging. En ik zeg toch niet dat ze niet meer mocht reageren? Deze specifieke reactie (aka in mijn ogen belediging) vond ik gewoon jammer, maar dat is mijn probleem.

1 like

Ik heb het 1e bericht geliked omdat het op mij overkwam als een goed/lief bedoeld bericht naar iemand toe die wel eens op het forum post dat het ietsje minder met diegene gaat. Het woord psychotisch was wellicht onnodig - maar de rest van het hele bericht kwam op mij over als goed bedoeld (vandaar mijn like). Ik was mij er niet van bewust dat zulke berichten juist niet helpen… Deze discussie is misschien minder fijn maar ik heb er nu wel iets van geleerd.
Ik kan mijn like niet verwijderen @Madrid maar ik begrijp nu dat die like misschien wel kwetsend was. Mijn excuus

10 likes

Waar zie jij een ruzie? Niet gemeen bedoeld, maar ik zie gewoon een gesprek waarin ik @Madrid probeer te begrijpen en zij mij. Het zijn juist de reacties de anderen op ons gesprek die het ineens meer maken dan het is.

Hahaha. Leuk. Doet me denken aan de keer dat mijn moeder gebak ging halen omdat ik voor het eerst ongesteld was geworden en dat ook had zo had benoemd bij de lokale bakkerij (Y) thanks mam.

17 likes

Ja zelfde geldt voor mij!

Omdat het gesprek voor mij klaar is! Ik zag een reactie als een belediging, gaf daar een reactie op en @Madrid verduidelijkte en ik zei oké is goed, heb ik anders begrepen.

EDIT: zonder de inmenging van anderen was het oprecht een gesprek van 3 berichten geweest

2 likes

16 likes

Ik heb gewoon pijn aan m’n lijf van het niezen -__-

Ik ben echt megachagrijnig omdat ik heel enthousiast (zonder de ingrediënten te bekijken) de knoflook zout chips had gekocht van de Jumbo. En nu blijkt het dus niet veganistisch te zijn en kan/wil ik het niet eten. Maar ik was dan ook weer zo boos dat ik niks anders meer wilde halen. Daar baal ik achteraf gezien ook weer van. Dus.

3 likes

@Melman Wat naar dat je je zo voelt… Hoe lang ben je nu bezig op je nieuwe werk? En werk je meer dan je eerst was gewend? Misschien is het inderdaad vooral wennen aan de nieuwe werkomgeving en dat je toe bent aan vakantie. Maar houd jezelf wel in de gaten, als je bang bent voor een burnout doe je er misschien goed aan om eens langs de huisarts te gaan en/of het te bespreken met je baas.

@Mgg Ah nee wat ontzettend sneu… Sterkte

1 like

Ik heb vanochtend gezwommen en ik voelde me zo lekker in bikini. Als in: sexy. Dit is nieuw voor me en ik vind het ook nogal gênant om te posten :redface: Ik ben een paar kg kwijt (letterlijk; 2,5kg ofzo) en ik zie het echt aan mijn buik. Like it. Ik ben iets langer dan nodig is aan de kant blijven staan.

35 likes

Sorry dat ik je zo heb gekwetst en boos heb gemaakt, dat was echt totaal niet mijn bedoeling. Je hebt gelijk dat ik misschien beter een pb had kunnen sturen, ik heb daar eerlijk gezegd niet eens over nagedacht omdat ik zoals ik al zei bijna nooit post of echt gebruik maak van het forum. Ik had beter moeten nadenken over hoe dit kon overkomen voor jou.

Ik had alleen juist omdat je zelf deze dingen openbaar post de indruk dat ik wel openbaar kon reageren. Maar dat was een inschattingsfout. Daarbij heb ik nooit de bedoeling gehad om je een diagnose of wat dan ook te geven. Ik zeg niet dat je in een psychose zit, ik ben ook
geen psycholoog, maar zoals je zelf al zei voel je je best wel in de war en komen je berichtjes ook zo over soms. Ik schrok daar gewoon een beetje van omdat het nooit een goed teken is dat je je zo voelt wat de oorzaak ook is.
Het is niet voor niks dat meer mensen zich
zorgen over je maken ook al zit je daar
misschien niet op te wachten.

Ik zit zelf thuis van werk op dit moment en heb ook de nodige mentale problemen waar ik hopelijk ooit uit ga komen. Ik gun jou ook dat je je goed voelt en voor mij was de huisarts de eerste stap, vandaar dat ik de behoefte voelde jou ook dat advies te geven, maar daar zit je blijkbaar niet op te wachten en dat kan ik wel begrijpen. Nogmaals het is goed bedoeld en nee ik ben totaal niet het type die iemand zomaar zou vragen of ie zwanger is, integendeel.

42 likes

Ik heb een laptop (zo’n drie jaar oud) die best nog goed werkt maar met een pixellijn in het scherm en een touchpad dat het soms begeeft (en dan heb je een externe muis nodig om het touchpad weer in te schakelen). Ik wil hem heel graag aan iemand geven die het nodig heeft, die zelf geen geld heeft voor een computer of laptop, maar ik weet niet hoe ik zo iemand kan vinden. De laptop is best nog wel wat waard qua onderdelen, dus ben bang dat hij bij iemand terecht zou komen die hem daarvoor wilt en hem niet nodig heeft. Had al een bericht naar mijn gemeente gestuurd en zij zeiden dat ze me zouden laten weten waar ik terecht zou kunnen, maar die antwoorden nu niet meer. Iemand een idee wat ik kan doen? Kringloopwinkel wil ik niet want dan is de kans dat iemand die het echt nodig heeft hem vindt te klein…

TLDR: ik heb een laptop die ik weg wil geven, hoe vind ik iemand die geen geld heeft voor een computer???

Misschien rondvragen bij instanties die werken met arme mensen. Of er bijvoorbeeld kinderen zijn die een laptop nodig hebben voor school of iets.