Wat je even kwijt wilt #2

Ik kan niet begrijpen dat mensen van binnen zo lelijk zijn dat ze zulke dingen zeggen tegen iemand.

Misschien een beetje een dooddoener, maar probeer er alsjeblieft schijt aan te hebben. Wat mij betreft bestaat lelijkheid alleen in karakters. :kissing_heart:

Ja! :tada:

1 like

Omdat veel leerkrachten echt zure personen zijn (ik bedoel niemand op dit forum hoor, voor iemand zich aangevallen voelt :stuck_out_tongue:)

5 likes

Oh dat is ook zeker zo! Ik heb ook veel vakantie.
Vind het wel is irritant dat als je tegen iemand zegt dat je leerkracht bent dat dat dan het eerste is wat ik altijd aan moet horen van anderen. ‘Oh dan heb je wel lekker veel vakantie!’ :roll_eyes: Wat ik wel interessant vind is een onderzoek dat ik laatst las dat als je als leerkracht al je overuren en degelijke op zou tellen dat je dan uiteindelijk 2,5 week vakantie per jaar overhoudt. Dan is het weer niet veel natuurlijk.
Of dat echt zo is weet ik niet, maar ik ga het volgend schooljaar is bijhouden. Gewoon voor de leuk. Denk dat het best kan kloppen.
Als ik kijk naar deze week dan heb ik nu een contract voor 3 dagen en ben ik bijna 50 uur op school geweest dan tikt het wel aan.
Ik kom er volgend jaar op terug! :grin:

3 likes

Ik zat gisteren toevallig te denken, bodypositivity heeft me wel een geholpen bij me goed voelen over mijn lichaam.
Ik zou ook wel een facepositivity movement willen.
Hypocriet: ik volg zelf eerder knappe instameisjes omdat dat gewoon leuker is om naar te kijken.

1 like

Ja dit is wel zo hoor, ik merk zo aan het einde van het schooljaar ook dat het wel oploopt qua uren. Ben in de laatste weken drie avonden op school geweest en volgende week nog twee (ik moet nog een weekje). En dan werk ik momenteel niet eens fulltime.

Maar het is wel zo dat veel leerkrachten heel snel in de verdediging schieten als er een opmerking wordt gemaakt over vakantie, ik snap wel dat anderen dat irritant vinden.

1 like

Ik heb met mijn vriend wat mot over financiën, althans we zitten niet op 1 lijn en dat zit mij best wel dwars.

Hij verdient 1000 euro meer per maand, maar wil niet naar rato kosten verdelen. Daarnaast moet ik een nieuwe auto, hadden een spaarpotje voor hypotheek(rente) die we minder moesten betalen en had gehoopt dat we dat misschien konden gebruiken: is 1400 euro. Hij heeft (wegens medische redenen) geen rijbewijs, wil wel het liefst altijd met de auto, maar wil niet (al is het maar een beetje) meebetalen, want het is toch jouw auto. Dat hij 1x in de 100 jaar een tank betaald is volgens hem genoeg. Mn moeder zegt dat ik nu maar afschrijving moet berekenen.

4 likes

ER ZIT EEN VROUW HAAR NAGELS TE KNIPPEN IN DE TREIN AAAAAHHH :fu:t3:

12 likes

Een collega van mij heeft daar een onderzoekje naar gedaan. Ik kijk voor bijna zes weken aan uren na gedurende het schooljaar. Dus eigenlijk heb ik geen zomervakantie :joy:

3 likes

Het is inderdaad zo dat vakantie voor leerlingen niet helemaal gelijk staat aan vakantie voor leerkrachten, zeker niet gedurende het jaar. Maar in de zomer is het wel echt 5 weken achter elkaar vakantie! Alleen de laatste week van de leerlingen ben ik wel echt weer aan het werk.

3 likes

Ja ik snap dat ook! Maar ik snap het ook van de andere kant. Gelukkig hoor ik het zelf bijna niet omdat mijn omgeving wel ziet hoe hard en veel ik werk. Maar als eerste reactie op je beroep altijd alleen maar aan moeten horen dat je veel vakantie hebt lijkt mij ook onwijs irritant.
Succes nog met je laatste weekje!

1 like

Wow dat vind ik niet helemaal eerlijk. Los van de andere vaste lasten, vind ik het gek dat hij niet een beetje bij wil leggen aan jouw auto als hij daar ook zoveel gebruik van maakt (via jou dan wel, maar toch).

2 likes

Zit nu al lekker tata bij mn lievelingssnackbar te wachten. Er is helemaal niemand hahaa

3 likes

Het zijn gewoon overuren die we opnemen!
Ik ga het echt dit jaar bijhouden. Ben gewoon zo benieuwd!

2 likes

Sorry maar ik vind dit super aso zoals het nu op mij overkomt. Als hij meer verdient heeft hij dus wel geld voor leuke dingen en jij niet of veeeel minder? Je bent toch samen? Ik kan me er weinig bij voorstellen dat ik dat met mijn vriend zou doen. Bovendien, wat gebeurt er als hij ineens wel zijn rijbewijs gaat halen, wil hij dan wel zonder extra betalen in de auto rijden? Of kan dat niet? En hij wil toch ook met de auto? Zoveel vragen.

4 likes

Ja maar ik heb geen acne gehad ofzo ik smeerde het soms (die 5 procent) op de plekken waar nodig. Het kan je kleding erg bleken btw!

1 like

Ja ik snap het ook niet, dit is de eerste keer dat we echt niet op een lijn zitten en dan nog om zoiets stoms als geld. Maar toch zit het mij meer dwars. Ik heb al een paar keer aangekaart, maar zijn standpunt is hetzelfde: ‘jouw’ auto…

Een rijbewijs zit er voor hem, in elk geval op korte termijn niet in. En ja, hij heeft dus veel meer te besteden dan ik.

Ik heb het een paar keer gehoord van tandartsen, in verkapte termen, maar kwam daardoor niet minder hard aan.
Mijn tanden zijn weer vooruit en scheef gegaan nadat ik beugel heb gehad, maar ik vond het wel prima. Eentje bracht het ter sprake als ‘esthetisch’, en andere als ‘het verandert je gezicht’ en dan op zo’n toon dat het duidelijk was dat hij niet postief dacht over dat gezicht.
Kan er zó kwaad om worden, die eerste keer keek ik daarna ook echt negatiever over mijn gezicht.

Nee, ik ook niet, dacht dat het misschien aan mij zou liggen. Mijn vriend is normaal helemaal niet gierig, Juist heel gul. Dus ik snap niet dat hij moeilijk doet om bijv die 700 euro die we toch al gespaard hebben pp. Het geld op zijn spaarrekening is ook met een genoeg aantal 00’en dus daar ligt het ook niet aan. Misschien toch waar dat hoe rijker mensen worden hoe gieriger ze worden? Had dit gewoon niet van mijn vriend verwacht. Ik had het in elk gebal nooit zo gedaan.

Lastige situatie! Als hij het steeds over “jouw” auto heeft dan hoeft dus ook niet meer mee met de auto? Ik zou dan ook lekker kinderachtig doen en hem dan maar op de fiets laten gaan of te voet. Vooral als je al samenwoont en hij meer te besteden heeft vind ik dit wel een kwalijk punt.

17 likes