Wat je even kwijt wilt #2

Dit weekend was zo leuk en chill!

2 likes

Ik ben ook bezig met solliciteren en het is een frustrerend traject. Het laatste wat je dan nodig hebt is mensen die doen alsof je niet hard genoeg je best doet. Hoop dat ze snel bijdraait en der excuses aanbied, zeker als je de laatste tijd veel energie in haar helpen hebt gestopt.

Ben jij San junipero?? Of moet dit in het dingen waar je pas laat achterkwam topic?

Serieus ik vroeg me echt een uur geleden nog af waar jij was gebleven :sunglasses:

3 likes

Ik moet zeggen dat ik altijd dacht dat het me niet zo veel raakte, maar heb dus al die prachtige bloggers ontvolgd en voel me na 2 weken oprecht gewoon al zo veel prettiger over mezelf!

2 likes

:frowning: Nou, zeg dat. Ik ben nu een jaar of 3 aan het solliciteren (niet altijd even actief), maar echt gewoon ruim 200 afwijzingen inmiddels. En ze weet het ook, dus is gewoon een kutopmerking. :woman_shrugging: Ik doe ook maar mijn best, maar er zijn nu eenmaal dingen die ik niet goed kan door mijn beperking (waar ik voor 95% gewoon prima mee functioneer, maar die 5% waarmee ik dat niet kan vergeet men maar even) en 1 ding daarvan is dat ik hoofd- niet altijd van bijzaken kan scheiden.

Ik had vandaag een super nare klant op mijn werk, ben er helemaal verdrietig van. Terwijl hij degene was die onbeleefd was dus ik snap niet waarom ik me slecht/schuldig voel maar ik doe het toch.

2 likes

Hahaha nee, maar ik ben dan ook heel slecht in dat soort dingen :stuck_out_tongue:

@LastYoungRenegade Ah :frowning: Dat is stom.
En solliciteren is sowieso al rot genoeg :frowning:

1 like

Waarschijnlijk had je moeder ook haar dag niet, maar dat is geen reden om zo een vervelende opmerking te maken. Het helpt bij mij (soms) om te bedenken dat die/zulke opmerking meer te maken heeft met hoe zijzelf zich voelt, dan dat het met jou te maken heeft. Maar kut is het wel natuurlijk.
En vergeet ook niet te bedenken dat jij ook veel dingen hebt bereikt, zoals je boek, en dat afwijzingen op sollicitaties niet persoonlijk zijn!

Hahaha, ondertussen heb ik wel weer schoon ondergoed, maar de besteklade blijft leeg. Misschien moet ik dat dus indd maar gewoon doen. Lijkt het nog wat :joy:

1 like

Ah lief <3

En ja, ik vind t fantastisch :hugs::heart_eyes:

1 like

:frowning: Ja, vooral als je cv nogal knudde is :’). Want ja, die niet-afgemaakte opleidingen kan ik nooit meer overdoen en gewoon niet doen.

Nou ja, ze is al 2 maanden niet in d’r humeur, maar ik ben degene die daar dus steeds mee te maken heeft en dat breekt op op een bepaald moment :frowning: En als er dan ook nog zo’n kutopmerking komt…
Ik zie ze tegenwoordig gelukkig ook niet meer als iets persoonlijks, maar dit soort opmerkingen werken nou niet echt mee enzo :frowning:

1 like

Is het financieel onvoordelig om een tweede baantje te nemen qua loonheffingen ed?

Uiteindelijk betaal je hetzelfde aan belastig als iemand met hetzelfde loon bij 1 baan, kan alleen een timingverschil in zitten, dat jij maandelijks meer betaald en dan later bijvoorbeeld weer meer terugkrijgt

1 like

Op het EGF heeft iemand van hier ooit gepost dat ze het zo jammer vond dat niemand op haar berichten reageerde maar dat “populaire EGF’ers” wel altijd een antwoord kregen en dat vond ik zo sneu dat ik haar berichten een beetje ben gaan volgen en ook gewoon na een tijdje veel over haar wist. Af en toe stuurde ik dan wat reacties op haar berichten of tagde ik haar. En zij reageerde dus noooooit terug op mij en dat snap ik dan ook echt niet haha. Ik snap dat het maar 1 persoon is maar sindsdien voel ik me wel wat minder verplicht

Kan ook zijn dat ik gewoon geblokkeerd was hoor :sweat_smile:

29 likes

Even een klaag momentje omdat ik mezelf gewoon even kut en alleen voel. Ik zou ergens gaan eten maar blijkt dat dat niet door gaat. En vervolgens krijg ik een uitnodiging voor een feestje blijkt die uitnodiging niet voor mij bedoeld te zijn. En omdat ik me zo voel heb ik gewoon de neiging om een potje te gaan janken. Maarja daar schiet ik ook niks mee op dus heb ik maar pizza besteld en ga straks even een rondje hardlopen (voor het eerst)

2 likes

Ik vond het een beetje een droevig idee dat dit alleen maar voor de gezelligheid en ontspanning zou zijn. Vind zelf dat zo’n online community juist ook veel waarde heeft voor de minder leuke dingen in het leven. Ik kan me zelf ook niet voorstellen dat je over negatieve dingen heen leest en dat je daar niets bij voelt.

4 likes

Oh dat is ook wel heel pijnlijk van dat feestje! Vind het knap dat je er toch nog wat leuks van maakt voor jezelf.

1 like

:frowning:

Geniet van je pizza :heart:

1 like

Oke ik heb besloten dat ik toch iets van valdispert wil halen voor mijn vliegangst. Sorry dat ik hier de laatste tijd zoveel advies vraag en klaag maar het zit me echt heel hoog. Ik wil absoluut niet iets dat invloed op me kan hebben lichamelijk want ik ben heel bang dat ik daar van moet spugen of een hartaanval krijg ofzo (ja ik ben een bang kind). Is valdispert van de etos gewoon oke of raden jullie wat anders aan? Ik wil niet betablokkers ofzo, vind ik eng

1 like

Ik zou dat in de winter naar buiten dragen als het heel koud is. Dan zeg ik gewoon ja is mn Balenciaga muts.

1 like