Wat je even kwijt wilt #2

Er hebben me gisteren en vandaag al 3 mensen gevraagd of ik moe ben (is ook zo). Zo erg altijd als zelfs anderen het gaan zien…:sweat_smile:

Kan iemand me helpen? Er is een paar maanden terug iets heel heftigs gebeurd in het privé leven van een collega van mij. Ik wil haar nu even een berichtje sturen om gewoon te laten weten dat ik aan haar denk. Maar het is niet echt mijn favoriete collega (zegmaar gewoon mijn minst favoriete). Bij een andere collega was ik misschien even langs gegaan ofzo. Maar ik heb daar bij haar eigenlijk verder weinig behoefte aan, maar vind dus van mezelf wel dat ik even wat moet sturen. Maar wát stuur je dan in godsnaam? :slightly_frowning_face:

Ik hoor het al, ZAANSTREEK MEEETINNGGGGG

2 likes

@visual @printemps Dank voor jullie reacties! Ja nou ik heb haar al wel gesproken na die tijd en haar toen ook een aantal keer gevraagd hoe het ging en haar veel sterkte gewenst. Ze is een tijdje aan het werk geweest maar door allerlei omstandigheden heeft ze alweer een aantal keer een terugslag gehad (zo ook vandaag). En nu wil ik daar eigenlijk iets over sturen. Denk dat ik maar gewoon iets stuur van dat ze haar tijd moet nemen en nogmaals veel sterkte oid.

Haha, wereldberoemder dan ik in elk geval :stuck_out_tongue: Ik geloof niet dat ik ergens op Wiki genoemd wordt uberhaupt.

Bestaat er zoiets als een fobie voor fluitende mensen? Zo ja, ik heb het. Soms hoor ik ze al van ver aankomen en dan moet ik dat afschuwelijke valse gefluit aanhoren. Ik woon aan een drukke weg dus het is minimaal 1 keer in het uur, zo’n fluiter. En dan heb ik nog de bovenbuurman, die fluit voor mijn raam als hij zijn fiets neerzet. ZO HARD. Ik haat fluiters.

7 likes

Irritant is dat, het gaat ook altijd gewoon vanzelf als je een tijdje niet vroeg op hoeft. En dan moet je wel weer vroeg op en heb je 2 uur slaap en denk je ‘dit ga ik niet meer doen’. En dan begint het weer opnieuw :smile:

Jij bent mij. Ik heb een collega die ik dagelijks af wil maken omdat ze alleen maar fluit.

1 like

@Amphitrite komt goed :kissing_heart:

1 like

Zelf nog een beetje laten betalen zou ik niet doen. Samen iets bij de juwelier uitzoeken wel, maar inderdaad dan wel met een cadeaubon zodat ze weet wat het maximale bedrag is (zodat dit niet ongemakkelijk wordt).

Verder geen ideeën, sorry!

1 like

Ik heb slecht geslapen door buikpijn/rugpijn en ik moet zo werken, maar ben misselijk. Gelukkig werk ik alleen vandaag, dus kan ik alles op een rustig tempo doen.

Daar kon ik niet echt iets op vinden, vandaar mijn vraag.

Het gaat even helemaal niet goed. Ik krijg jet een mail dat ik mijn thesis herkansing niet heb gehaald. Sterker nog ik heb hetzelfde cijfer als voor mijn eerste versie. Terwijl ik er echt van overtuigd was de feedback perfect te hebben verwerkt. Ik heb exact gedaan qat ik met mijn begeleider als feedback had besproken. Ik snap het echt niet. De mail kwam ook niet van mijn begeleider of tweede lezer of zelfs van de coördinator maar van iemand anders zijn begeleider? Heb dus ook nog een idee waarom ik het niet gehaald heb.

Lig nu in bed keihard te janken. Ik schaam me zo. Durf het ook gewoon niemand te vertellen. We waren al allemaal plannen aan het maken voor als ik klaar was en dan haal ik het niet eens? Ik heb zo hard gewerkt.l dit jaar on al mijn vakken van vorig jaar en dit jaar af te ronden, haal ik die stomme thesis niet. Het steekt echt zo erg want ik was er best wel trots op toen ik hem inleverde, was echt zo zeker van mijn zaak. Ik ben echt even helemaal kapot. Durf mijn familie echt niet aan te kijken. Ik ben al langstudeerder door omstandigheden, heb nog maar tot april lening, had mijn studenten flat al praktisch opgezegd, en nu miet ik nog langer.

TLDR: thesis niet gehaald

2 likes

Ah wat klote. Als je het zeggen wilt: welk cijfer is het? Want als het eerst een 5 was en je de feedback goed verwerkt hebt, moeten ze er toch eigenlijk wel een 5,5 van maken. En weet je zeker dat het allemaal wel klopt, ook omdat iemand anders je dit gemaild heeft ipv je eigen begeleider? Ik zou sowieso een gesprek aanvragen om te vragen wat er dan niet goed aan was (aangezien je alle feedback verwerkt hebt). Dan moeten ze toch wel met een goed verhaal komen…

En als het toch een onvoldoende blijft, dan is het onwijs klote maar niets om je voor te schamen. Zoals je zelf al zegt: je hebt hard gewerkt. Meer heb je niet kunnen doen. :heart:

5 likes

Hef was de eerste keer een 5 en nu weer. Terwijl ik dus echt gedaan heb wat we bij de feedback op de eerste versie besproken. Ik snap het echt niet. Maar de mail was wel echt aan mij gericht, ik snap alleen niet waarom iemand anders me het vertelde ipv mijn begeleider?
Ik hoop echt dat mijn begeleider ook nog mailt, want deze mail was echt vaag. Deze persoon vertelde me mijn cijfer en ze moest van weer iemand anders mij vertellen om contact op te nemen met nog iemand anders?

Wil het nu zo graag inzien. Ben echt gesloopt nu :frowning:

1 like

Ik wilde een heel verhaal typen maar het komt er eigenlijk op neer dat ik het super rot voor je vind! Je hebt je best gedaan, en het is nu heel kut. Ik vind het niet iets om je voor te schamen hoor, zeker niet, je hebt super hard gewerkt en je best gedaan en je kunt jezelf echt niks kwalijk nemen! :kissing_heart:

1 like

Ik atte net voor de grap een wijntje
Tranen overal hahah ellende

9 likes

Dan is het wel echt vreemd…

Ook dat persoon A je mailt, namens persoon B, maar dat je zelf contact op moet nemen met persoon C. En geen ervan is je eigen begeleider. Heel raar. Ik zou persoon C zsm contacten (even bellen zelfs? Is soms sneller). En je eigen begeleider een mailtje sturen, of dit wel klopt?

3 likes

Total regret

2 likes

Wat k*t zeg :frowning: ook al die vaagheid eromheen. Vind dit echt belachelijk vanuit jouw begeleiding en degene die jou de mail stuurde. Vind dit sowieso niet iets om over de mail te vermelden eigenlijk, ze weten heus wel hoeveel impact dat op iemand heeft. Ik zou bijna denken dat dit een administratieve fout is ofzo?

Hopelijk kun je wat afleiding vinden. Ik weet helaas hoe je klote je kunt voelen hierdoor, mijn scriptie verloopt ook vreselijk. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt!

1 like

Heel vervelend! Ik heb iets soortgelijks gehad met mijn thesis en was er ook helemaal kapot van. Moest toen ook heel hard huilen en zelfs hyperventileren. Dit helpt niet echt maar wilde toch even laten weten dat je niet de enige bent. Hoop dat je snel je begeleider kunt bereiken en dat je dan hoort wat precies de reden is voor hetzelfde cijfer (of nog beter dat het een fout was en je het wel hebt gehaald). Sterkte en succes!!

1 like