Wat je even kwijt wilt #2

Weet iemand of je nu ook zonder kvk dingens een Makro pas kan halen.
Heb zin om zakken vol croisantjes te kopen yolo.

1 like

Collega kondigde vandaag aan dat ze gaat stoppen en een andere baan heeft en ik kon alleen maar denken FUCK YESSSSSS. Kan haar echt niet uitstaan haha. Ze draagt altijd dezelfde enkellaarsjes met de rits een beetje open en als ik dat alleen al zie, voel ik woede opkomen hahaha

36 likes

Haha zijn die laarsjes je enige ergerpunt?

Was maar een klein glas hoor

1 like

Nee, de Makro hier is heel streng. Ze controleren zelfs elk jaar of je nog ingeschreven staat. Sligro en Hanos doen dat niet maar zonder KvK geen inschrijving. Je kunt wel langs gaan en een dagpas aanvragen!

1 like

Haha gatver. Ik deed dat als 16 jarige wel eens met vriendinnen om dronken te worden en dan dronken we erna ijsthee om de smaak weg te spoelen, zo dom. En vies, terwijl ik wijn super lekker vind ook

3 likes

Ja het was vies en het prikte in mn neus, keel en ogen :frowning: lessons learned

1 like

Oh een dag pas dat is denk ik wat ik gehoord heb en dacht oooh je kunt er gewoon heen.
Danku ik ga even googlen op dagpas en mezelf wat beter inlezen haha.

1 like

Nee ik vind haar hele persoonlijkheid gewoon heel naar. Inmiddels erger ik me aan alles van haar maar die laarsjes zijn ECHT HEEL KUT. Omg op mezelf, het zit me zo hoog haha.

1 like

Er is een toffe masterclass over suspense writing in Londen over een maand (van een Noord-Ierse thrillerauteur). Een hele dag in het kantoor van The Guardian. Ik ben serieus verleid het te doen en er een weekend Londen van te maken. Kost wel wat geld, maar aan de andere kant ga ik toch niet meer op een grote vakantie dit jaar. En ik ben nooit alleen echt op stedentrip geweest, dus dat is ook wel wat spannend.

Doen of niet doen? :nerd_face:

Edit: En mijn linkse hart vindt het geweldig dat het in het kantoor van The Guardian is, dat is stiekem een extra USP.

19 likes

Doen!

1 like

Wat rot voor je. Ik zou inderdaad gewoon even de tijd nemen om je flink klote te voelen, het is ook echt niet leuk. Maar je schamen is niet nodig, zo te horen heb je enorm je best gedaan. Ik hoop dat je er uitkomt met je begeleider en dat alles gauw duidelijk wordt. Want dit klinkt bijna alsof ze je hebben verwisseld met een ander ofzo? Sterkte en succes in ieder geval!

1 like

@monkeyslut awh, snap ik heel goed :slightly_frowning_face: Aan een huis kunnen ook zoveel herinneringen zitten. Toen mijn ouders een paar jaar geleden verhuisden had ik hetzelfde, ook al woonde ik niet meer thuis. Maar echt, het went zo snel. Het voelt voor mij nu echt al heel lang geleden terwijl het pas 3 jaar zo is. Blijft je vader wel in de buurt wonen?

1 like

Oh echt? Ik hoop dat het werkt, want die dingen gooi ik bij voorbaad al weg :slight_smile:

Lijkt me ook lastig, vooral door die tweestrijd. Kop op, de herinneringen blijven bestaan, ook wanneer het huis niet meer van je vader is <3.

1 like

Ik moest mezelf echt wakker houden vandaag. Het was zo saai op kantoor pff

Doooeeeeeeeennn!

1 like

Doen! Klinkt gaaf!

1 like

Jemig, zelfs op een vrije dag is dit topic amper bij te houden!

1 like

Claire McGowan. Haar uitgeverij (Ambo Anthos) is na drie boeken gestopt met publiceren, vanwege verkoopcijfers denk ik, dus ik weet niet of je haar kent. Ze is van de Paula Maguire-serie in ieder geval. In principe hoor ik deze schrijftechnieken al onder de knie te hebben als auteur, maar ik geloof dat je nooit bent uitgeleerd en altijd beter kunt worden. Ze geeft normaal ook les op MA-niveau (creative writing aan de universiteit van Londen) dus ik geloof wel dat ze echt flink de gas erop zet.

Welke cursus? Technische schrijfcursus voor creatief schrijven of moet ik dan meer richting copywriting/redactie denken?

@Leukocyten Dat is waar!
(Edit: ik ben trouwens wel eens alleen naar Londen geweest, maar dat was voor werk en zonder overnachting, dus dat telt niet.)

1 like