Wat je even kwijt wilt #2

Wajo m’n vriend is ook echt pissig op me? Ik ga wel weer terug naar huis anders

1 like

Ik ben vanmiddag van mijn fiets gevallen en mijn been lag een beetje als een kikkerpootje (zo gebogen) onder mijn fiets en m’n knie en voet gaan steeds meer pijn doen? Ik kon toen nog gewoon weg fietsen, maar nu kan ik nauwelijks lopen en m’n been en voet bewegen? Ik voel me echt zielig :cry:

1 like

auw! Dat klinkt echt niet goed. Toch misschien naar laten kijken?

M’n vader raadde ook al aan om morgen naar de huisarts te gaan, meh. Stomme was dat ik onderweg was naar een afspraak in het ziekenhuis en daar geholpen werd met een washandje en pleister, maar toen kon ik nog gewoon lopen dus ben er niet verder op ingegaan haha

Zal ik mee voetbal kijken in een bar of thuis blijven en Jane the Virgin kijken?

Misschien was het nog de adrenaline waardoor je nog kon lopen :worried:

Moest zo lachen om je beschrijving. Ben benieuwd haha.

1 like

Hahaha herkenbaar. Voor mij is deze tactiek helaas nog nooit succesvol geweest, hopelijk heb jij meer geluk :wink:

1 like

@Barbie ik had vroeger klasgenootjes die instansoepmix meekregen van hun ouders maar die zo met hun vinger uit het zakje aten. Krijg nog de kriebels als ik eraan denk :persevere:

En van dat spul wat je erop moet spuiten, dat prikte altijd vreselijk. Ik was eigenlijk altijd buiten dus mn benen lagen nog al eens open. Dat is dus niet genoeg?

Je was toen een kind? Of was dit na je 19e? Als je 4 maanden bent heb je al 3 tetanusvaccinaties gehad, dan ben je volledig gevaccineerd, de meeste baby’s jonger dan dat lopen geen wonden met straatvuil op (want die lopen of kruipen nog niet). Je krijgt nog een paar boosters (met 4 en 9 jaar) omdat kleine kinderen nou eenmaal het vaakst wondjes met straatvuil oplopen en dan zit je gebakken tot je 19e.
Elke wond uitspoelen of schoonmaken met iets is verstandig, maar tot je 19e hoef je dat dus niet voor de tetanus te doen, wel voor alle andere bacteriën die er in zitten en die een ontsteking kunnen geven.

2 likes

Ja als kind hadden mn ouders altijd zo’n bepaalde spuitbus in het keukenkastj staan en ik wist dan al hoelaat het was als dat er weer werd opgespoten. Ik had er zoveel haat tegen. En vooral mn vader nam het nogal ruim met dat spul en het prikte echt als een gek. Dat werd eigenlijk standaard gedaan. Ben de 19 inmiddels al een tijdje gepasseerd. En stel ik ga nou keihard op mn bakkes en heb een flinke schaafwond, wat moet ik dan doen?

1 like

Wat is het voorlopige resultaat @Knofje?

Die Mauro die al jaren meiden lastig valt staat in de krant haha

3 likes

Je huisarts (of evt SEH) bezoeken, die kijkt dan naar de wond en als het een vuile wond is zal de huisarts vragen of je recent nog gevaccineerd bent en je anders een vaccinatie (laten) geven.

2 likes

Maar doorgaans zijn mensen na hun 19e toch niet gevaccineerd daarvoor? Ik wist ook helemaal niet dat dat zo’n heftig effect kon geven, tot aan overlijden toe. Nouja goed dat ik het nu wel weet.

1 like

Omg heb je daar een foto van. Moet dat even naar een vriendin sturen.

Google op mauro valt lastig

1 like

https://www.ad.nl/utrecht/mauro-valt-al-jaren-meisjes-lastig-in-utrecht-en-ver-daarbuiten~a78e5c336/

Hahahaha die zin alleen al

1 like