Wat je even kwijt wilt #2

Dit is de tweede week op mijn nieuwe werkplek en ik vind het vreselijk. Ben nog in opleiding, nu laatste jaar, dus switch aan het eind van ieder jaar van plek. Zo kut dat je dan weer helemaal onderaan moet beginnen, alles en iedereen moet leren kennen, zelf niets om handen hebt. Werk in de GGZ en mag de komende twee dagen maar weer zien met welke collega ik mee kan lopen. Vandaag was ik vrij maar zit dan de hele dag en avond al op te kijken tegen de komende twee dagen. Leef echt van vrije dag naar vrije dag en voel me er echt helemaal somber door.

1 like

Zo jammer dat je bij je praktijk niet echt a la bol.com lekker bitchy kan zijn, dan zou het me superleuk lijken om zo’n pagina te beheren :joy:

6 likes

Ja klopt, moet weer een beetje eigen dingen opbouwen nu. Dus komt waarschijnlijk inderdaad gewoon weer goed, maar is altijd zo rot de eerste paar weken. Wil me gewoon nuttig voelen en heel de dag bezig zijn. Thanks :).

1 like

Ik ben wel heel erg tevreden over hun lenzen en lensvloeistof. Ik heb door oa hooikoorts en medicatie best droge ogen en dat gaat prima.

Volgens mij maakt het best veel uit wie je precies treft qua service. Ik maak altijd een afspraak met de optometrist en dat gaat altijd goed. Mijn filiaal begon de laatste tijd alleen een beetje moeilijk met dingen te doen. een invaller deed een hele verkeerde meting en dat werd op “langer wennen” gegooid terwijl ik al heel lang lenzen heb en echt doorheb wat goed is en niet (en die allesvernietigende hoofdpijn tijdens het dragen gaf ook wat weg!). Toen ik eindelijk een goed proefsetje had, weigerden ze doodleuk om nog een proefsetje te bestellen: ik moest per se langskomen voor een controle zodat ze voor een half jaar konden bestellen. Ik was op dat moment echt dood- en doodziek vd chemo en kon nauwelijks op mn benen staan, maar dat maakte niet uit. Door de chemo had ik pijn boven mn oren en kon ik nauwelijks mn bril verdragen, dus ik was bang zonder lenzen te komen zitten (vandaar dat extra proefsetje!) tijdens de feestdagen wanneer bestellen uberhaupt langer duurt. Ook dat maakte niet uit. Uiteindelijk ben ik doodziek langsgegaan, omdat ik geen keus had. Eigenaar was nogal boos over de gang van zaken dus ik moest een bepaalde collega bellen voor een mooie korting (ook aangezien ik door foute metingen en de feestdagen wel bijna 3 maand had betaald, maar geen lenzen had gehad). Die mooie korting bleek uiteindelijk de standaardaanbieding van de website te zijn. :joy:

2 likes

Pffff. Dus de spullen zijn wel goed, alleen de service is waardeloos. Wat ben jij slecht behandeld daar… Ik denk er nog maar eens over na!

Jeetje, dat lijkt me zo kut! Gelukkig heb je het geld terug. :slight_smile:

Ik ben voor de derde keer in mijn verhaal met een nieuw eerste hoofdstuk begonnen. Eerste twee bevielen me niet. Maar ik schreef wel in een halfuur 1500 woorden, dus goede keuze, denk ik.

3 likes

CIn principe als je ogen een beetje stabiel zijn, heb je natuurlijk niet veel met ze te maken he. Vroeger ging ik echt max 1x per jaar heen voor een controle en dat was het. Laatste jaren veranderen mn cylinders continue, dus moet ik aldoor nieuwe metingen en lenzen. In het nieuwe abonnement kreeg je dan voor 6 maand lenzen en als je een andere sterkte nodig had, moest je gewoon weer voor 6 maand kopen.

Misschien niet zo netjes, maar: als je een consult en proefsetje lenzen neemt, krijg je een ander soort verpakking dan van de 6 maand pakketten. Op het proefsetje staat alle info die je nodig hebt om de lenzen zelf goedkoper op internet te bestellen!

1 like

Tip van de dag. Koop geen huis 1,5 week (lees 7 werkdagen) voordat je 3 weken op vakantie gaat.

Ik ga compleet kapot en gebroken die kant op vrees ik. :joy:

11 likes

Pfoeee ik ben op vakantie maar probeer af en toe bij te lezen, maar ik hou het niet bij joh! In ieder geval @anon98510831 en @Eddie hoop dat jullie je beide snel beter voelen (mss voelen jullie je al beter - zoals ik al zei loop ik 247292937 jaar achter met bijlezen.

Mijn verhaal van de dag is dat ik vanmorgen omdat ik struikelde met mn volle gewicht op een haring heb getrapt en nu een vet beurse voet heb met een wondje. Mooi kut want we zijn op vakantie en hadden veel wandelplannen ed. Hopelijk gaat het snel over :weary:

2 likes

Heeft iemand ervaring met het aan een kant ophogen van een ijzeren Ikea bed met klossen? Bed is hartstikke stevig en maakt geen enkel geluid. Ben een beetje bang dat het ding volkomen uit verband wordt getrokken en dus wel geluid gaat maken.

Laatste paar dagen voel ik vaker wat in mijn litteken. Geen pijn geen jeuk maar iets er tussen in.
Zal die na 4 jaar eindelijk verder genezen? Ik weet wel dat mijn zenuw daar wat klappen heeft gehad / doorgesneden.

Kater Merlijn kan zelf de deuren openen door aan de deurklink te hangen. Waarom ben je zo slim. :thinking:

2 likes

Wat fiiiiiiiiiiiiijn @Amphitrite

1 like

I hope so Haha & Thanks :heart:

Je kan het! Hopelijk kan je begeleider je morgen een beetje geruststellen.

1 like

Afgelopen weekend liep terrorbuurkind met iets langs de muur en schutting. Ik hoorde iets dus zei iets van hou is op, hou je onze schutting heel? Zag ik even later een 8 meter lange streep. Dus ik bij hem/zn ouders aangebeld. Liep moeder met kind niet eens gelijk mee maar zou zo Mn kant op komen. Okeu. Nou kwamen ze aan, stond ik te wachten dus was best onhandig zo. Vroeg ze aan kind ‘heb jij dit gedaan?’ Zei hij nee. Lekker dan. Dus ik van ik zei nog van hou is op maar hij liep gewoon door. En ik had echt niet gedacht dat hij echt iets beschadigde. Maar kras is niet zo diep dat schuren enz echt de moeite waard is. Zij van ja hm hm. Nog eens vragen ‘heb jij dit gedaan?’ Nou toch wel. Vroeg ze waarom. Deed hij zielig. Zegt ze nou ik praat wel even met m. Goed dat je t hebt gezegd hoor, doeeeeg
Kregen we half uur later een kaartje in de bus met een tekening en ‘sorry voor de streep’. Ik was echt wel boos dat hij (en zijn ouders…) niet gewoon sorry in persoon zeg maar. Ook niet een oplossing of wat dan ook aandragen ofzo… vond dat best wel stom.
Gooien vandaag drie andere kinderen eieren tegen Mn raam. Super leuk. Dus ik zet op de wijk fb, er fietsen kinderen met eieren rond, ik heb al een cadeautje op mijn raam, hopelijk valt het verder mee. Reageert die moeder van dat kind:
‘Wat fijn te horen dat er nog kattenkwaad wordt uitgehaald tegenwoordig! Fijn dat je dit met ons deelt Bertha!’
En normaal wordt elke Hondendrol en wat dan ook er op gezet dus is ook niet alsof Mn bericht heel raar was ofzo.
Ik was echt ZOOOOOOOO boos
Wat een kut hoer
Kan er nog steeds niet over uit. Zou bijna even checken bij verzekering of het niet toch geld kan kosten zodat zij eigen risico moeten betalen.

18 likes

Wow wat een rare vrouw. Echt leuk hoor, geterroriseerd worden door van die rotjong :rolleyes:
Hopelijk verzinnen ze snel iets anders om te doen tijdens de vakantie…

Ik knalde echt bijna uit elkaar van boosheid door dat bericht, ook echt zo mijn naam er in, wat een kutwijf bleh :nauseated_face::rage: heb dr nu maar geblokkeerd op fb, moest toch iets met mijn boosheid. Wilde zo graag iets reageren over haar kut zoon en haar gebrek aan fatsoen, maar zo diep zinken vond ik ook weer stom. Maar dan zit je daar met al je boosheid!!!

1 like

Oja en toen ging ik nr brei club vanavond, nog steeds boos eigenlijk, en toen WAS ER NIEMAND. Stuurde iemand na een kwartier (ik ging maar een rondje lopen en bellen met een vriendin) dat ze er zo aan kwam… duurde nog een half uur.
Vandaag was niet helemaal mijn dag :stuck_out_tongue: maar het regende wel en dat vind ik vaak wel fijn wandel weer met de hond en fijn voor de natuur :seedling:

4 likes

Forum doet stom bij mij. :frowning:

1 like