Wat je even kwijt wilt #2

Nog een paar uurtjes werken en dan lekker vrij om een heel weekend te gaan festivallen, kan niet wachten!

2 likes

Even een vraagje tussendoor, ik hoor vandaag of ik word uitgekozen voor een traineeship, maar als ik rond half vier/vier uur nog niets gehoord heb, is het dan beleefd om te bellen?

Ik zou persoonlijk denk ik wachten tot morgen ochtend. Vooral als een bedrijf tot 17:00/18:00u werkt kan er na 16:00u natuurlijk nog makkelijk gebeld worden.

3 likes

Ik heb dit ook in het sollicitatie topic geplaatst maar daar is het erg rustig dus dan maar even hier.

Ik heb vandaag een sollicitatie/kennismakingsgesprek via een detacheerder. Nu is al aangegeven welk salaris ik ga verdienen. Echter is dit op basis van 40 uur terwijl ik dit salaris heb aangegeven op basis van 36 uur. Met het salaris obv 40 uur wil ik niet akkoord gaan. Het 36 uur salaris is al een stuk minder dan wat ik eigenlijk wilde gaan verdienen maar aangezien ik in de ww zit ben ik coulant geweest maar op deze manier moet ik nog meer inleveren. Maar nu weet ik niet hoe en wanneer ik het bespreek. Bel ik de detacheerder voor het gesprek of daarna? En wat als ze het niet aanpassen?

Zometeen gesprek met een arbo arts en ik ben nu al helemaal aan het zweten van de stress.

Heel veel succes er zitten ook fijne arbo-artsen tussen hoor.

Dit is mijn eerste keer dus ik weet ook echt niet wat ik moet verwachten. Beginnen zij het gesprek of moet ik gewoon vertellen en waar moet ik beginnen?

Succes! Heb zelf een hele fijne gehad. Was ook bang door alle horror verhalen van anderen. Komt goed!

1 like

Ik heb zin in een feestje jongens.

1 like
Persoonlijk en lang

Ik moet het even van mij afschrijven. Mijn ouders zijn al langer dan 10 jaar gescheiden. Mijn vader had vrij snel een nieuwe partner, tot afgelopen weekend is hij 10 jaar samen met haar geweest. Hij heeft mij zaterdagavond in beschonken toestand verteld dat het over is. Ze hebben alles samen nu, spullen, huisdieren etc. Ook heb ik twee stiefzusjes waar ik goed mee op kan schieten.

Het zou allemaal minder erg zijn als mijn vader niet zo koppig en onredelijk was. Met mijn moeder was het een vechtscheiding en tot de dag van vandaag kunnen zij niet door 1 deur. Hij greep toen naar de fles en mijn broers en ik hebben hem zelfs uit de sloot moeten vissen soms. Mijn vader heeft al opgebiecht dat mijn stiefmoeder de afgelopen 3 jaar niets meer heeft betaald in huis, terwijl zij een fulltime baan heeft. Ik wil dit soort dingen niet weten uberhaupt omdat het mij vooral woest maakt op mijn vader. Waarom kan hij geen ballen kweken? Waarom laat je zo over je heen lopen? En waarom denk je dan dat alcohol een oplossing is? Het kwetst me zo erg om te zien dat mijn vader niet voor zichzelf kan zorgen, het is net een groot kind. Natuurlijk neem ik het mijn stiefmoeder ook kwalijk dat ze mijn vader zo gebruikt heeft.

Het komt erop neer dat ik zo moe ben en het mentaal niet aankan dat dit eindigt in ruzie onderling en weer een soort vechtscheiding, ik ben daar heel lang voor in therapie geweest. Ik ga al mijn spullen uit het huis halen zodat ik iniedergeval geen connectie meer voel met die plek en het op afstand kan bekijken. Ik woon al heel lang op mijzelf maar mijn kamer is nog precies hetzelfde als toen ik 14 was (ben nu 25) en daardoor voel ik me heel erg betrokken bij dit alles.

Verder ben ik radeloos. Zo onwijs bang dat mijn vader eenzaam wordt en zich de dood in drinkt. Hij verwaarloost zichzelf zo snel en het is echt het allerergste om te zien dat je vader niet voor zichzelf kan zorgen en je als kind eigenlijk de volwassene bent.

Oke het lucht wel onwijs op om dit op te schrijven.

8 likes

Heftig zeg. Ik weet alijd moeilijk iets te zeggen met zulke dingen. Ik hoop dat je het voor jezelf snel een plek kan geven en ook echt van een afstand kan aankijken en het je niet te veel aan trekt. Erg dat je vader er ook op die manier mee omgaat. Wil hij daar zelf geen hulp voor? Zodat hij niet meteen weer naar de fles grijpt. Zorg goed voor jezelf!

Jeeej Ik had 4 maanden een beugel op mijn ondertanden en nu is hij eruit wiehoe

8 likes

Aah lieve @Puntzak heel veel sterkte <3 Pas ook goed op jezelf.

@Puntzak heel veel sterkte. Wat een lastige situatie. Knuffel!

Ik weet niet zo goed wat te zeggen maar wil je wel heel veel sterkte wensen.

Nou heb ik heb gebeld en ze gaan het aanpassen. Ik baal wel van mijzelf dat ik het altijd heel spannend en moeilijk vind om over mijn salaris te beginnen. Het is ook gewoon stom want daardoor verdien ik vaak een stuk minder dan wat ik had kunnen verdienen.

2 likes

Bij mij hielp het om het in een emmer met soda te laten weken en dan nog eens te wassen!

1 like

Gatver ik moet zo een paar belletjes plegen en heb daar zooo geen zin in.
En ik weet niet of ik vanmiddag of vanavond moet gaan sporten. Vanmiddag is het sowieso lekker rustig, maar ik verwacht nog pakketjes dus vind het dan ook wel aso om weg te gaan terwijl ik niet per se weg hoef. Voor vanavond kan ik niet inschatten of er veel mensen thuisblijven om voetbal te kijken, of dat het alsnog de normale avonddrukte zal zijn.

Wat wat rot zeg, ook wel echt moeilijk dat je vader niet de verantwoordelijkheid voor zichzelf aan lijkt te kunnen. Ik hoop dat de hoeveelheid drama mee gaat vallen! Iig heel veel sterkte gewenst! <3

Door allerlei gezeik heb ik nu toch geen kamer in Groningen meer en ben ik nu echt met spoed op zoek naar een kamer. Mocht iemand hier wat weten, plz let me know :disappointed_relieved::disappointed: