Ik heb zin in een feestje jongens.
Persoonlijk en lang
Ik moet het even van mij afschrijven. Mijn ouders zijn al langer dan 10 jaar gescheiden. Mijn vader had vrij snel een nieuwe partner, tot afgelopen weekend is hij 10 jaar samen met haar geweest. Hij heeft mij zaterdagavond in beschonken toestand verteld dat het over is. Ze hebben alles samen nu, spullen, huisdieren etc. Ook heb ik twee stiefzusjes waar ik goed mee op kan schieten.
Het zou allemaal minder erg zijn als mijn vader niet zo koppig en onredelijk was. Met mijn moeder was het een vechtscheiding en tot de dag van vandaag kunnen zij niet door 1 deur. Hij greep toen naar de fles en mijn broers en ik hebben hem zelfs uit de sloot moeten vissen soms. Mijn vader heeft al opgebiecht dat mijn stiefmoeder de afgelopen 3 jaar niets meer heeft betaald in huis, terwijl zij een fulltime baan heeft. Ik wil dit soort dingen niet weten uberhaupt omdat het mij vooral woest maakt op mijn vader. Waarom kan hij geen ballen kweken? Waarom laat je zo over je heen lopen? En waarom denk je dan dat alcohol een oplossing is? Het kwetst me zo erg om te zien dat mijn vader niet voor zichzelf kan zorgen, het is net een groot kind. Natuurlijk neem ik het mijn stiefmoeder ook kwalijk dat ze mijn vader zo gebruikt heeft.
Het komt erop neer dat ik zo moe ben en het mentaal niet aankan dat dit eindigt in ruzie onderling en weer een soort vechtscheiding, ik ben daar heel lang voor in therapie geweest. Ik ga al mijn spullen uit het huis halen zodat ik iniedergeval geen connectie meer voel met die plek en het op afstand kan bekijken. Ik woon al heel lang op mijzelf maar mijn kamer is nog precies hetzelfde als toen ik 14 was (ben nu 25) en daardoor voel ik me heel erg betrokken bij dit alles.
Verder ben ik radeloos. Zo onwijs bang dat mijn vader eenzaam wordt en zich de dood in drinkt. Hij verwaarloost zichzelf zo snel en het is echt het allerergste om te zien dat je vader niet voor zichzelf kan zorgen en je als kind eigenlijk de volwassene bent.
Oke het lucht wel onwijs op om dit op te schrijven.
Heftig zeg. Ik weet alijd moeilijk iets te zeggen met zulke dingen. Ik hoop dat je het voor jezelf snel een plek kan geven en ook echt van een afstand kan aankijken en het je niet te veel aan trekt. Erg dat je vader er ook op die manier mee omgaat. Wil hij daar zelf geen hulp voor? Zodat hij niet meteen weer naar de fles grijpt. Zorg goed voor jezelf!
Jeeej Ik had 4 maanden een beugel op mijn ondertanden en nu is hij eruit wiehoe
Ik weet niet zo goed wat te zeggen maar wil je wel heel veel sterkte wensen.
Nou heb ik heb gebeld en ze gaan het aanpassen. Ik baal wel van mijzelf dat ik het altijd heel spannend en moeilijk vind om over mijn salaris te beginnen. Het is ook gewoon stom want daardoor verdien ik vaak een stuk minder dan wat ik had kunnen verdienen.
Bij mij hielp het om het in een emmer met soda te laten weken en dan nog eens te wassen!
Gatver ik moet zo een paar belletjes plegen en heb daar zooo geen zin in.
En ik weet niet of ik vanmiddag of vanavond moet gaan sporten. Vanmiddag is het sowieso lekker rustig, maar ik verwacht nog pakketjes dus vind het dan ook wel aso om weg te gaan terwijl ik niet per se weg hoef. Voor vanavond kan ik niet inschatten of er veel mensen thuisblijven om voetbal te kijken, of dat het alsnog de normale avonddrukte zal zijn.
Wat wat rot zeg, ook wel echt moeilijk dat je vader niet de verantwoordelijkheid voor zichzelf aan lijkt te kunnen. Ik hoop dat de hoeveelheid drama mee gaat vallen! Iig heel veel sterkte gewenst! <3
Door allerlei gezeik heb ik nu toch geen kamer in Groningen meer en ben ik nu echt met spoed op zoek naar een kamer. Mocht iemand hier wat weten, plz let me know 

Ik heb gesport en honger dus ik deed de kast open en op ooghoogte lagen koffiebroodjes en appelflappen
Ik ben snel naar boven gerend met rijstwafels 
Ik denk dat ze misschien zelf ook wat kattekwaad verdient 
Ik heb een likdoorn waar ik last van heb dus ik ben er wat over aan het googlen, lees ik dit op wikipedia:
Bij het uitblijven van behandeling kunnen complicaties optreden die in het ernstigste geval zelfs amputatie tot gevolg kunnen hebben.
Deze hypochonder is zich mentaal al aan het voorbereiden op een leven met 1 voet 

Ja dat is waar. Bij de Hans Anders liet ik elk half jaar mijn ogen controleren als ik een nieuw pakket op ging halen. Gewoon, voor de zekerheid. Er was overigens nooit iets mis maar het voelde wel veilig.
Dank voor de tip over het proefpakketje! Op zich wel slim, maar dan heb je natuurlijk geen oogcontroles… En elk half jaar is misschien wat overdreven maar ik zou het toch wel fijn vinden om er eens per jaar eens naar te laten kijken. Dat gaat dan alleen niet. Ik denk er nog eens over na, dankjewel!
Vanochtend weer gesport en ik voel nu gewoon al hoe erg de spierpijn gaat zijn de komende dagen
Wat klote. Kan het zijn dat ik al eerder iets over je vader gelezen heb? Misschien kun je terecht bij de huisarts, om hulp te vragen (als je dat niet al gedaan hebt). En goed van je dat je je spullen alvast weg gaat halen, dan zit je straks niet midden in de ellende. En kun je een gesprek aan gaan met je stiefmoeder (niet om de relatie weer aan te maken, maar gewoon ter verduidelijking voor jezelf etc) of zie je dat niet zitten/kan dat niet?
Ik denk dat er weinig mensen zijn die het niet lastig vinden om over salaris te beginnen. Ik denk ook dat velen te snel akkoord gaan met een bedrag. Ik inclusief hoor. Goed dat je gebeld hebt!
Ik ben op m’n diploma uitreiking en iedereen is in zwierige gekleurde zomer jurkjes met hakjes en de haren in de krul.
Ik zit ernaast in m’n alledaagse zwarte kleding met m’n haar in de war van het rennen Haha oeps