Ik had echt vannacht een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
Ik heb vroeger iets meegemaakt waardoor ik nog steeds bang ben in het donker. Niet van in het donker over straat gaan, maar gewoon ergens zijn waar ik niet kan zien wat er om me heen gebeurt. Dus ik slaap met een nachtlampje. De laatste tijd ging het best goed, dus ik dacht gisteravond in een dolle bui: kom ik probeer het eens zonder nachtlampje.
Om 3 uur werd ik wakker, omdat ik dacht dat ik iets hoorde. Ik besloot dat ik mezelf vast gek aan het maken was omdat ik mijn lampje niet had. Daarna dacht ik dat ik het matras naast me iets voelde indeuken. Ik was mezelf aan het geruststellen dat het mijn overactieve brein was en toen voelde ik iets in m’n nek.
Ik had het echt niet meer, ik dacht dat ik dood ging. Een keer geluk, de tweede niet meer. Ik heb totaal alles bij elkaar geschreeuwd, ik heb een mes gepakt dat ik 's nachts onder mijn matras heb, licht uiteindelijk aangedaan, bleek het een kat die ik niet kende, die via het raam mijn kamer was ingesneakt en die had besloten dat hij bij me wilde slapen en met zijn pootjes in mijn nek ging staan. Ik heb nog minstens een kwartier een paniekaanval gehad, maar de kat bleef er vrij nuchter onder en lag rustig op mijn bed.
Ik heb hem daarna uit de balkondeur gezet, en toen ging ik naar de badkamer, en ik draai mij om, is ie weer terug. Ik heb hem nog twee keer buiten gezet, maar hij kwam steeds via het raam weer terug dus ik heb het raam maar dichtgedaan.
Maar jezus zeg, ik ben er echt van overtuigd dat katten de kleine helpertjes van Satan zijn voor als hij zelf even verhinderd is voor het grote werk. Dat zo’n kat dan zegt: Satan, no worry, I got this, en dan gaan ze onrust lopen schoppen. Ik was totaal over de zeik, heb daarna nog twee temazepam genomen maar kwam door de adrenaline alsnog niet in slaap.
En ik moet dit verhaal dan kwijt en mensen vinden het reuze grappig, maar ik ben er echt al de hele dag van slag van. Het beangstigde me echt een beetje wat er allemaal terugkwam op dat moment. En ik snap ook wel waarom mensen het grappig vinden, maar het was echt niet zo heel leuk eigenlijk. Ik weet in ieder geval dat nachtlampje weer terug is.