Wat je even kwijt wilt #21

Lilith was evenwaardig geschapen aan Adam, maar dat werkte niet (omdat ze zich niet onderdanig wilde opstellen). Toen is ze verbannen en werd Eva “uit” Adam gemaakt (als “mindere”). Lilith is toen helemaal los gegaan op vlak van seks, waardoor ze als seksverslaafd gezien wordt, maar ze is ook een symbool voor feminisme.

Tenminste, dat is wat ik mij ervan herinner.

9 likes

Ja, wat je over oudere collega’s zegt, herken ik. Ik heb lessen gehad over wiskundige software door een leerkracht die 5 minuten nodig had om de computer aan te steken :joy:, dus dat was uiteraard van hoog niveau :roll_eyes:.

Ik begrijp ook dat het veel meer van een leerkracht vraagt om op een interessantere manier les te geven, dan gewoon feitjes afdreunen en enkel verwachten dat leerlingen die kunnen reproduceren op toetsen, maar het is zo belangrijk om goed en passend onderwijs te hebben.

1 like

Omg jongens brb m’n essay heeft ineens een heel andere wending gekregen :joy: Snap niet waarom we in 14 weken college over Paradise Lost geen enkele keer hierover gesproken hebben, dus eerst maar de prof mailen hierover.

@Eddie @Hinkje ik kom nog terug op jullie reacties!

4 likes

Ik heb driekwart jaar geleden de voorbanden van mijn auto laten vervangen en nu heeft mijn auto net een apk gehad en krijg ik te horen dat mijn voorbanden weer vervangen moeten worden? Ik snap er echt niks van. Ik rijd ongeveer 10.000 km per jaar…

Bestaat er een adblocker voor een samsung telefoon? Ik weet dat je dat voor iPhone wel hebt.

Je kunt het zelf nameten, de minimale profieldiepte is 1.6mm, maar bij 2.5mm raden ze vaak al aan om te vervangen. In sommige banden zitten ook slijtage-indicatoren, zou je even moeten opzoeken hoe die er bij jouw merk uitzien.
Weet je zeker dat je voorbanden vervangen zijn (en niet je achterbanden of je winterbanden of iets dergelijks)? Nog geen 10.000km lijkt me wel heel snel, zelfs al zou je een hele zomer op zachte winterbanden rijden is dat nog te snel.

Bedoel je de verschillen tussen België en Nederland of hoe de verschillen tussen de niveaus in België nu zitten?

Vanaf september wordt er in België trouwens begonnen met een nieuw systeem. Volgend schooljaar enkel het 1e middelbaar, jaar daarop 2e middelbaar, enz. Er zal pas vanaf de 2e graad een opsplitsing gemaakt worden tussen ASO/TSO/KSO/BSO en er wordt dus met een “brede eerste graad” gestart waarbij er een keuzegedeelte is van 5u. Ik vind het in theorie wel goed klinken (maar dat vond ik van het M-decreet ook, helaas werkt dat in de praktijk niet, of toch niet op de manier waarop het nu gedaan wordt), maar we zullen zien.

Oh, ja, geen idee. Ik weet niet of het (behalve qua moeilijkheidsgraad en nadruk op toepassing of theorie) heel erg verschilt in manier van lesgeven.

Ik volg het zelf ook niet echt, maar ik heb vrienden die in het onderwijs werken, dus ik krijg daar onbedoeld veel van mee, haha.

1 like

Er zit een jongen (jaar of 15/16 denk ik?) naast me in de trein en hij is in slaap gevallen. Hoop wel dat ie over een kwartiertje wakker is, want dan zijn we bij het eindstation. Maar hij zit wel heel schattig te slapen

7 likes

Kan zijn dat de afstellingen niet goed zijn waardoor ze extra snel slijten.

Ik kreeg vandaag zoveel geld hahaha, nog nooit zoveel in 1 keer gehad. Maar kreeg eerste keer echt vakantiegeld en nog geld omdat ik via werk een fiets heb gekocht. Wel braaf gelijk alles naar mijn spaarrekening gedaan, maar voelde me toch even heel rijk

14 likes

Dacht misschien als ik ergens ga lunchen of een tripje maken etc. Maar ik heb gewoon te groot gedacht denk ik, haha

1 like

Fijne dag :smiley: Vandaag de definitieve beschikking gehad van de Belastingdienst en ik krijg een fijn bedragje terug. Wel benieuwd wanneer. Mooi voor op de spaarrekening (heb genoeg om voor te sparen dit jaar). Haal ik mijn spaardoel misschien wel. Hello, nieuwe pc/fiets/whatever :relaxed: En vanmiddag lekker veel huishoudelijk werk gedaan, dus nu is mijn kamer weer helemaal fris.

5 likes

Ik heb al de hele dag zin om nacho’s te maken maar ik ben op zoek naar het recept der recepten en zie door de bomen het bos niet meer. Dus aangezien hier de ekte nacho snobs zitten: wie helpt mij aan de lekkerste nacho’s ooit?

You forgot the magere cream cheese!!
Thanks, deze ziet er inderdaad wel makkelijk en lekker uit dus wat wil een mens dan eigenlijk nog meer he

1 like

Heb net mijn auto opgehaald en dat bleek het te zijn inderdaad…

Eindelijk vakantie !

6 likes

Vind dit weer echt heerlijk maar raak toch weer redelijk depressief om het feit dat het me weer niet is gelukt om af te vallen en dat ik me echt een mega zwijn voel in mijn zomerkleren.

Nu lig ik nog net niet huilend zonder broek op de bank ipv dat ik gezellig naar de stad zou gaan :frowning:

7 likes

Tering hee ik steek net het zebrapad over en er komt een auto aanrijden, maar hij zag me wel dus ik loop door, toetert ie naar me? En vlak erna was nog een zebrapad en daar stonden ook mensen en hij rijdt weer gewoon door? Wat een aap.

Ja dat is wel een goed plan, dankje. Maar dat doe ik wel op een minder warmere dag zodat ik mijn gewone kleren aan kan.

Had ook gehoopt dat ik al iets zou merken omdat ik deze week best gezond gegeten heb. Maar dat duurt natuurlijk even.

1 like