Wat je even kwijt wilt #21

Hoe dan?

Update: het was echt bizar lekker allemaal, en ook gewoon een hele toffe ervaring. Normaal zijn er rond de 50 man per avond maar wij waren op de allereerste donderdag dat ze open waren, dus we waren maar met z’n 6’en. We kregen eerst voorgerechtjes in de keuken beneden, toen een rondleiding en daarna 3 gangen in de binnentuin (is normaal in de eetzaal maar het was supermooi weer en we waren dus maar met weinig). Één van de andere gasten was vegetarisch en daar hadden ze ook echt moeite voor gedaan, ipv het vlees zelf ricotta gemaakt van amandelen onder andere, superleuk om te zien. Daarna was er nog koffie en thee met zoetigheden, ook heerlijk allemaal. De bediening was ook top en de kok kwam het eten steeds zelf toelichten, en op het einde kwam hij er nog een poosje bij zitten om te kletsen. Ik heb het menu trouwens gepost in het wat eet je vanavond topic. Anyway, zeker een aanrader!

12 likes

Ik ben in de Action en er lopen twee bejaarden naast me. Hoor ik die man tegen zn vrouw zeggen: “je kunt kijken wat je wil, ik haal je om 3 uur wel weer op” :joy:

48 likes

Het kinderparadijs voor Corry en Gerda.

3 likes

Was vandaag voor mij doen al vroeg op, want er kwamen mensen in huis om te klussen en ben echt in shock dat het pas half 12 is. Misschien moet ik dit vaker doen op zaterdagen ipv tot 12u in bed hangen.

1 like

Ik had allang in de bieb willen zitten maar mijn hele lichaam is vermoeid en zelfs mijn telefoon vasthouden kost al te veel energie. Kortom, ik lig nog/weer in bed. En nu ook nog eens met stress omdat ik niet aan het doen ben wat ik zou moeten doen. Ik kan wel even janken nu :sob:

Ik heb dit ook… misschien dat je je vanmiddag wat beter voelt! Ga douchen, iets lekkers eten. Het is oke dat het nu even niet gaat

1 like

Wauw klinkt fantastisch, snel maar eens reserveren. Thanks voor je review!

1 like

Heb zin om ff naar de stad te gaan, maar geen zin om er heen te rijden te parkeren en parkeren te betalen
:joy: lekker first world problems

5 likes

Er is een nieuwe lunchroom geopend in mijn dorp in Zeeland dus ik dacht ik ga eens kijken. Nou ik zat nog geen minuut toen hij langs kwam voor wat te drinken, maar voor eten kwam hij dus gewoon niet? Dus ik ben maar naar de balie gelopen. Maar wat ongemakkelijk? Doe het helemaal selfservice of helemaal niet, want dit is best vreemd

Pff waarom ben ik toch zo ontzettend manisch, kleuterachtig en destructief als ik ongesteld moet worden. Haat aan die hormonale buien, en me er tegen proberen te verzetten en me eraan ergeren maakt het alleen maar naarder en negatiever en kutter. Bah ik wil mijn normale, stabiele zelf terug :rage:

Hmm ja, ik denk wel dat je bij een select groepje leerlingen hoorde in die leeftijd hoor! Ik spreek zoveel leerlingen ook met oudergesprekken bijvoorbeeld en dan hoor ik toch wel vaak dingen in de trant van: het boeit me gewoon niet / ik zit liever achter de PS4 dan aan m’n huiswerk. Maar wat je zegt, het ligt ook wel aan hoe stof gebracht wordt.

Ik vind dat nou juist net wat mijn beroep zo leuk en uitdagend maakt: kinderen iets leren over een vak op een manier dat het zo ook echt daadwerkelijk interesseert en bij blijft.

@Hinkje hahaha ja dat over die wiskundige software docent zie ik ook op mijn werk. Snap dat je dan als leerling ook denkt van nou eh :roll_eyes:

Er is overigens best wel vernieuwing gaande in het Nederlandse onderwijs! Zo werken wij met twee-jarige brugklassen waarbij voor de kernvakken geen cijfers worden gegeven maar feedback op basis van vaardigheden. Is dit jaar voor het eerst dus staat nog in de kinderschoenen, maar er komt wel beweging in passender onderwijs.

3 likes

Heb dus geen zin meer maar moet nog tot 6…

Ik was net in de straat waar de serie Dunya en Desie is opgenomen, en ik ben zo blij hahaha. Echt een stukje jeugd wat daar ligt lijkt wel. Love it

29 likes

Ik ga morgen ook tomatensoep maken, superlekker! En ik vind het meevallen met hoeveelheid werk.
En als je het invriest heb je daarna heel vaak supermakkelijke maaltijd :+1::joy:

1 like

We gingen net kijken bij een huisje en ik dacht ik zie wel maar nu ben ik helemaal voor en wil ik er graag wonen. Eindelijk in mn leven ergens wonen waar alles gewoon netjes en in orde is. Pls allemaal duim voor me want er komen vandaag en morgen nog meer kijkers ik hoop dat ze allemaal buikgriep krijgen sorry not sorry

19 likes

Geweldig, maar hoe weet je dat zeker? En waar in Amsterdam is het dan?

1 like

Bij vlagen schiet ik naar het plafond van de pijn, volgens mij iets aan mijn teennagel (ieh). Maandagochtend naar de huisarts, vind het eng, straks wordt de nagel geamputeerd :scream:

Ik heb echt zulke ongesteldheidskrampen vandaag. Eigenlijk wil ik gewoon niet meer gaan werken vandaag maar ik moet wel :expressionless:

Ik heb net 2 uur lang benen getraind!!! En ga nu de rest van de dag in bed liggen en vrete :heart:

8 likes