Wat je even kwijt wilt #21

https://www.ad.nl/tech/acht-maanden-commentaren-filteren-op-facebook-tegen-zoveel-bagger-kan-niemand-op~a699aa64/

2 likes

@Chesirecat @Luzarl snelle speurneuzen!

1 like

Ik word gewoon boos als er gezegd wordt dat zorgverleners niet mee willen werken en zich verschuilen achter het beroepsgeheim. NEE! DAT MOET!
Ik vind het echt heel erg dat Thijs H. mensen vermoord heeft maar de zorgverlener is dat verplicht en doorbreken is echt niet iets simpels.
Ik ben blij dat een rechter nu het besluit neemt.

https://www.ad.nl/binnenland/justitie-wil-beelden-kliniek-thijs-h-instelling-weigert-vanwege-beroepsgeheim~a41f046a/

5 likes

Gelijk gerapporteerd. Facebook is echt enorm slecht met hun richtlijnen. Ik krijg negen van de tien keer terug dat het prima kan???

5 likes

Wtf hoezo is dit oke volgens facebook. Ik heb het ook gerapporteerd!

4 likes

Ik ook!! Belachelijk dat ze dit toestaan

1 like

Yeeeesss mn salaris + vakantiegeld is gestort en ik voel me nu echt een rich bitchhhh

10 likes

Damn echt belachelijk.
Ik vind het ook gestoord dat ouders dit fucking online zetten? Filmen vind ik al debiel, maar het dan ook nog online gooien of doorsturen? Wtf.

1 like

Ik vertrouw mensen die geen ijskoffie lusten niet…

13 likes

ik 2 dagen geleden hahahah

2 likes

Hahahaha echt heerlijk :tada::tada:

1 like

Snap ook niet waarom die camera ineens zo naar zijn kruis gericht wordt (of zie ik dingen die er niet zijn) echt wrong in all ways

Ja ik kreeg hetzelfde bericht :roll_eyes:

1 like

Ja kan maar ik vind het sowieso raar om je kind zo te filmen? Ookal hou je het voor jezelf

Wat voor hulpverlener ben je?
Medisch beroepsgeheim is alleen te doorbreken als er iemand in gevaar gaat komen (de patiënt of een ander), als iemand aan jou opbiecht iemand vermoord te hebben, dan is het kwaad al geschied en mag je dus niets meer zeggen. Als de patiënt zegt dat hij vandaag de deur uit gaat om met deze hamer in zijn hand die ene specifieke oom van hem de hersens in te slaan op dat-en-dat adres, dan heb je gerede vermoedens dat er iemand in gevaar gaat komen en mag je de politie bellen.

4 likes

Ik kreeg dit ook net dus. :unamused:

Volgens mij vallen alle beroepen in de wet BIG (en alle mensen die daaronder verlengde verantwoordelijkheid hebben, doktersassistentes bijv.) onder het medisch beroepsgeheim.
Het bestaat zodat mensen nog wel hulp durven te zoeken, als Thijs H. wist dat hij uitgeleverd zou worden aan de politie zodra hij binnenstapte bij die psychiatrische kliniek, zou hij waarschijnlijk niet gegaan zijn, terwijl hij wel psychiatrische hulp kan gebruiken. Dan krijg je mensen die doodbloeden in huis omdat ze met hun steekwond van een of ander misdrijf niet meer naar een ziekenhuis durven, etc, dat zijn geen dingen die je in een beschaafd land moet willen denk ik.
Dat Thijs H. die mensen vermoord heeft (als dat zo is), is natuurlijk heel naar, maar op het moment dat zijn behandelaars daar achter kwamen was het al gebeurd, er wordt geen gevaar meer afgewend door op dat moment de politie te bellen.

5 likes

Krijg inderdaad hetzelfde bericht. Ik blijf lekker rapporteren tot ze helemaal gek van me worden.

2 likes

Is ook niet zo 1,2,3… het moet echt duidelijk zijn. Kan namelijk heel veel telefoontjes gaan plegen voor iedereen die dat zegt.
En het is niet zo, oh ik zeg dit en ik bel. Dit gaat in overleg met een geneesheerdirecteur en voor kindermisbruik vermoedens moet ook een protocol getoetst worden.

zeker het artikel laat het zien alsof het een keuze is, dat ie het zeker niet. Het is een bescherming voor de patiënt en echt niet fijn voor de hulpverlener.

Ik heb ineens zon zin in een checkers crispy chicken burger en chili hot dog…

1 like