Wat je even kwijt wilt #21

Dit klinkt als spanningshoofdpijn. Geen idee of het voor jouw hoofdpijn werkt, maar je moet eens proberen om de spier in de zijkant van je hoofd te masseren, en je kaakspier. Deze zeg maar.

lifespa-image-tmj-masseter-release-technique

En de spier direct tussen je schedel en nek. Ik loop bij een kaakfysio, en soms kan het masseren van die drie spieren echt bizar veel losmaken qua hoofdpijn en alle andere dingen die het kan veroorzaken.

4 likes

Gelijk vanaf je eerste jaar?
Ik vind het trouwens wel stom dat er nu niveau 6 aangehouden wordt zonder dat het voor iedereen duidelijk is. Goed dat de functie namen gaan veranderen vindt je nit?

1 like

Ik kon helaas geen andere route nemen. :pensive: Ik was in een trein gestapt die pas na 45 minuten stopte bij een station. Dus toen gelijk een trein teruggenomen en nu nog niet eens terug op het station waar ik vandaan kwam. En bij mijn studie zijn ze mega streng wat betreft te laat komen.
Ja vind ik echt lastig om nu los te laten. Maar je hebt wel gelijk, is het enige wat ik nu kan doen. En wel weer echt typisch iets voor mij, moet er nu ergens ook wel om lachen. :sweat_smile: Zo’n maffe gewaarwording als die trein de hele andere kant oprijdt

Nou, het zijn niet mijn moeders darmen dus. En nu kan het dus van alles en nog wat zijn. Van klein en onbenullig tot aan levensbedreigend.
Ik heb er mega buikpijn van en kan me ook nergens op concentreren, want ik vind dit eng. :pensive: Ben zelf nogal een doemdenker, dus ja :sweat_smile:.
Arts bij de huisartsenpost zat zelf trouwens in dubio gister of ze ons door zou sturen of naar huis zou sturen met een of andere ORS-oplossing.

Wat is er gebeurd?

jeetje wat pittig die onzekerheid en naar voor je moeder. Sterkte de komende tijd.

Vooral die onzekerheid lijkt me heel naar. Hoop voor jullie dat het snel duidelijk wordt waar het vandaan komt en je moeder daaraan geholpen kan worden!

Stond hier al, maar in het kort: ze bleef maar overgeven (sinds vrijdagavond) en misselijk zijn. Gister was het heel donker, dus zijn we naar de HAP gegaan. Arts hoorde daar haar darmen niet en heeft dr doorverwezen naar de SEH van dichtstbijzijnde ziekenhuis (was dus wel in twijfel). Dachten daar dat het een verstopping was die de darmen plat had gelegd, maar dat is het dus niet. Kan best haar maag zijn met alle troep die ze het laatste jaar geslikt heeft, maar ook anders dingen.

@Nox en @Circe Ik hoop ook dat het gauw duidelijk is. Ik kan al niet goed tegen onzekerheid en onverwachte dingen, dus dan is dit heftig. Vooral niet als het van alles kan zijn.

1 like

Dat heb ik dan gemist of niet gelezen of onthouden…

Shit zeg, wat kut dat het onzeker is. Sterkte voor jullie!

1 like

Wow wat heftig! Heel veel sterkte. Ik hoop dat het iets onbenulligs is en dat jij en je moeder snel uit de stress zijn.

Ik weet niet of dit helpt, maar ik wil je aanraden om niet te snel de hoop te verliezen dat het misschien niks is. Ze hadden laatst ook wat op mijn moeder haar nieren gevonden waar ik heel erg over in de stress heb gezeten, maar uiteindelijk had het gelukkig geen effect op haar nierfunctie. Ik hoop dat jij net zo’n resultaat mag horen !

Ja, zoiets hoop ik ook. Ze is een tijd geleden al wel gecheckt omdat ze toen ook steeds misselijk was (na eten) en moest boeren, maar toen kwam er niets uit. :woman_shrugging:t2:Weet niet wat ze toen allemaal onderzocht hebben, maar ik gok het spijsverteringskanaal. Dus geen idee. Hoop dat de hap-arts uiteindelijk de juiste diagnose heeft. Vervelende is sowieso ook dat ik niet de hele dag in het ziekenhuis kan zijn, want ik heb een kat die geregeld moet eten en 2 x per dag insuline moet hebben :sweat_smile:.
Met jouw moeder alweer wat beter?

@Enthusiasm dank je :slightly_smiling_face:

@monkeyslut jup, in mijn eentje. Baal steeds meer dat mijn ouders gescheiden zijn en ik geen broers/zussen/partner heb. Al was het maar om te overleggen.

1 like

Dit was wel een variant waarbij je al een werkplek had. Opleiding duurt 2.5 jaar en het is echt snel gegaan.

Ja er is nog heel veel onduidelijkheid over de benaming en de invulling hiervan.
Ik denk zeker dat het een positieve kant op kan gaan, mits de nivo 3/4 gelijkwaardig benaderd blijven en je ook echt gebruikt maakt van de inhoud van de opleidingen in de praktijk.

Ik heb al een aantal dagen last van duizeligheid en daardoor misselijkheid, zó irritant
En heb ik met periodes wel vaker

1 like

Pfoeh! Echt zenuwslopend zoiets! Ik zou proberen om afleiding te zoeken totdat je meer te weten kan komen. Misschien zelfs met je moeder samen (als dat gaat). En ik hoop echt voor je dat het gewoon iets kleins is dat te behandelen valt. Heel veel sterkte vandaag! :heart:

Ohh weet trouwens niet of die vraag voor mij was haha, maar ja mijn moeder moet sowieso nog een keer onderzocht worden, maar het heeft gelukkig geen effect op haar nierfunctie, dus dat is iig al goed nieuws

Nou ik hoor mijn nichtje al mummelen haha, tijd om aan het werk te gaan :joy:

1 like

Dank je :slightly_smiling_face:Samen wordt dus wat lastig vanwege de zorgenkat die ik ook niet te lang alleen wil laten (maakte me gister ook zorgen om hem, omdat we zolang weg waren). Ik hoop ook echt dat het iets kleins/onschuldigs is. :sweat_smile: En ik heb al zo gauw stress haha. Bij elke ziekenhuisafspraak van haar zo ongeveer. Zeker sinds er borstkanker ontdekt is. (In 2015, dus dat is niet heel recent).

En vraag was voor jou inderdaad. Wel fijn dat het in elk geval geen effect heeft op de nierfunctie.

1 like

Oh ik kwam erachter dat er weer een seizoen is van de gevaarlijkste wegen van de wereld. Vind ik echt leuk, vooral die met Richard Groenendijk en Patty Brard. En overigens lijkt me dat ook echt doodeng.

5 likes

Ik heb zo een tentamen en daarna heb ik zomervakantie (moet nog voor 1 gesprek maar school)
Maar dat voelt heel onwerkelijk

2 likes

Groningers!!

Wie weet vanaf hoelaat je het parkeerterrein van de Ikea op kan? Ik dacht vanaf 09:00 uur, maar ik lees ook dat de parkeerplaats een kwartier voor openingstijd opengaat. 09:45 zou dat dan zijn.

Ik moet op mn werk zien te komen morgen en parkeer normaal altijd bij p+r Meerstad… maarja ov staking… :sob:

Wow! Nou ik snap best dat als er eerder borstkanker bij je moeder is gevonden dat de schrik er nog steeds in zit. Ik hoop dat je moeder ook wat afleiding vindt vandaag. Heel veel sterkte!

2 likes