Mijn nichtje en ik lachen gewoon om hoe slecht ik hier in ben een drie jarige lacht me letterlijk uit.
Ja precies. Was overigens door het bevolkingonderzoek, dus ik raad iedereen altijd aan om die sowieso te doen. Zelf moest ik, toen zij nog midden in de chemo zat, overigens een uitstrijkje laten maken. Vond ik ook erg heftig. Gelukkig had ik toen niets.
Mijn oma (haar moeder) heeft overigens ook borstkanker gehad, dus ik ga zeker dat onderzoek laten doen als ik op die leeftijd ben (oma was overigens ouder dan 70 en heeft t zelf gemerkt).
Heel recent is er trouwens ook reuma en heftige botontkalking vastgesteld bij mijn moeder, dus ging al niet zo goed.
In het midden van het centrum
Klopt! Die bevolkingsonderzoeken zijn super belangrijk! Mijn tante had op die manier ook uitgevonden dat ze borstkanker had. En het klinkt zeker niet als een fijne tijd voor je moeder. Ik weet wel hoe je je voelt. Mijn vader mankeert ook echt van alles. Is echt niet leuk om je ouders zo te zien aftakelen
Ohh dat valt mee!
Nee, is echt heel zwaar .
Zo zie je ook maar hoe belangrijk die onderzoeken zijn. Ik vind het ook echt niet slim om ze over te slaan (uitzonderingen daargelaten), want ze zijn er niet voor niets. Wat mij betreft zou het nog wel eerder mogen.
De katten merken ook dat er iets is, want de ene gaat steeds weg, terwijl de ander geen moment van mijn zijde wijkt.
Vandaag is eigenlijk een nationale vrije dag hier, maar aangezien ik met pinksteren ook een dag stage skip om naar Nederland te gaan, dacht ik laat ik maar wel gaan werken. Maar heb zoooo weinig motivatie en ben al een uur aan het ontbijten thuis, weet ook gewoon dat mân collegaâs er alleen vanmiddag zijn en mân stagebegeleider er ook niet is :") Lekkere houding weer dit meid
Ik heb 5 aardig zware rugoperaties gehad, maar net weer een spiraaltje moeten laten zetten en mân lichaam weigert dat gewoon te kunnen handelen! Twee keer flauw gevallen.
Ik ben vandaag vrij, vind dat normaal altijd heel fijn op maandag. Maar nu is mijn vader deze week dus ook vrij en ik kan daar zĂł van balen. Ik wil gewoon lekker op de bank liggen en chillen! Maar nu mijn vader er is voel ik me de hele tijd âschuldigâ als ik zit te niksen
Ik heb het gevoel alsof het zondag is. Heb morgen een belangrijke presentatie dus die moet ik toch echt nog even afmaken en doornemenâŠ
Wat rot dat je je op dit moment zo voelt. Ik zou in jouw situatie een deadline met jezelf afspreken en als het dan gewoon niet veel beter is dan lekker stoppen. Was er ook geen andere partij waar je wel bijvoorbeeld de hbo-variant elders te doen? Of als het financieel mogelijk is alsnog desnoods over een (half)jaar of zo om toch een hbo of uni studie te doen?
Ik heb mij ingeschreven voor een 1-jarige studie onder mijn niveau en hoewel dat maar 1 niveau lager werd ik toch bij een bepaalde bijeenkomst en de verstrekte informatie weer even met mijn neus op de feiten gedrukt dat het verschil toch groter is dan gedacht.
@LastYoungRenegade Ik hoop dat ze snel weten wat er met je moeder echt mis is. Hopelijk is er dan wat aan te doen.
Klopt! Ik heb nog nooit naar zon onderzoek hoeven gaan, en ergens vind ik dat wel vaag? Haha
Nog niet oud genoeg? Uitstrijkje is vanaf je 30ste en borstonderzoek begint bij 50 geloof ik? En darmonderzoek ook zoiets.
Edit: even opgezocht:
Bevolkingsonderzoek Baarmoederhalskanker
Vrouwen tussen 30 en 60 jaar kunnen iedere vijf jaar een uitstrijkje laten maken. Het laboratorium onderzoekt of er afwijkingen zijn in de baarmoederhals (baarmoederhalskanker of voorstadia daarvan).
Bevolkingsonderzoek Borstkanker
Vrouwen tussen 50 en 75 jaar krijgen iedere twee jaar een uitnodiging voor het maken van een röntgenfoto van de borsten (mammogram). Op een mammogram is borstkanker in een vroeg stadium zichtbaar.
Bevolkingsonderzoek darmkanker
In 2014 is het bevolkingsonderzoek darmkanker gestart voor mannen en vrouwen tussen 55 en 75 jaar. Eerst krijgen de oudste mensen uit deze groep een uitnodiging. Zes jaar na invoering is het bevolkingsonderzoek beschikbaar voor iedereen tussen 55 en 75 jaar.
@Evenveel @anon42392789 Thanks
Ik las net een verhaal over het distributiecentrum van B0l.com en dat je daar alles gewoon kan retourneren, ook al is het gebruikt. Maar hoe gaat dat dan met boeken? Want die kun je dan toch lezen en terugsturen?
Ja, ik dus ook. Zeker bij uitstrijkjes. En dank je.
Er is dus serieus nog geen vervolgonderzoek geweest. Is nog niet eens nieuw bloed afgenomen vandaag. Ziekenhuizen zijn altijd zo traag.
Volgens mij kunnen die ook gewoon terug. Doen sommige medestudenten, die bestellen het boek, lezen het door en sturen het weer terug.
Ik vind dat dat niet aan jou ligt.
Snap dat je je daar onzeker door kan voelen. Waarom zou je ĂŒberhaupt ook zoiets zeggen? Wat zei je vriend erover?
Wat goed dat je dat uit mijn verhaal kan opmaken want dit is inderdaad een groot probleem bij mij! M.n. die spieren tussen nek en schedel zijn grote boosdoeners. Mijn fysio is alleen van de âje moet 35029 oefeningen doen om ze sterker te maken!!â Maar het regelmatig oefenen (en zeker als t zoveel oefeningen zijn) schiet er soms echt bij in met een fulltime baan en opleiding en vermoeidheid. Weet nu al dat ie vanavond als ik erheen moet gaat bitchen terwijl ik mezelf nog steeds beroerd voel. Heb mezelf toch maar ziekgemeld ook met pijn in mijn hart.
Ligt niet aan jou. Dat vind ik echt een hele rare opmerking om te maken en zeker tegen een voor jou onbekend iemand.