Wat je even kwijt wilt #21

Ja kan maar ik vind het sowieso raar om je kind zo te filmen? Ookal hou je het voor jezelf

Wat voor hulpverlener ben je?
Medisch beroepsgeheim is alleen te doorbreken als er iemand in gevaar gaat komen (de patiƫnt of een ander), als iemand aan jou opbiecht iemand vermoord te hebben, dan is het kwaad al geschied en mag je dus niets meer zeggen. Als de patiƫnt zegt dat hij vandaag de deur uit gaat om met deze hamer in zijn hand die ene specifieke oom van hem de hersens in te slaan op dat-en-dat adres, dan heb je gerede vermoedens dat er iemand in gevaar gaat komen en mag je de politie bellen.

4 likes

Ik kreeg dit ook net dus. :unamused:

Volgens mij vallen alle beroepen in de wet BIG (en alle mensen die daaronder verlengde verantwoordelijkheid hebben, doktersassistentes bijv.) onder het medisch beroepsgeheim.
Het bestaat zodat mensen nog wel hulp durven te zoeken, als Thijs H. wist dat hij uitgeleverd zou worden aan de politie zodra hij binnenstapte bij die psychiatrische kliniek, zou hij waarschijnlijk niet gegaan zijn, terwijl hij wel psychiatrische hulp kan gebruiken. Dan krijg je mensen die doodbloeden in huis omdat ze met hun steekwond van een of ander misdrijf niet meer naar een ziekenhuis durven, etc, dat zijn geen dingen die je in een beschaafd land moet willen denk ik.
Dat Thijs H. die mensen vermoord heeft (als dat zo is), is natuurlijk heel naar, maar op het moment dat zijn behandelaars daar achter kwamen was het al gebeurd, er wordt geen gevaar meer afgewend door op dat moment de politie te bellen.

5 likes

Krijg inderdaad hetzelfde bericht. Ik blijf lekker rapporteren tot ze helemaal gek van me worden.

2 likes

Is ook niet zo 1,2,3… het moet echt duidelijk zijn. Kan namelijk heel veel telefoontjes gaan plegen voor iedereen die dat zegt.
En het is niet zo, oh ik zeg dit en ik bel. Dit gaat in overleg met een geneesheerdirecteur en voor kindermisbruik vermoedens moet ook een protocol getoetst worden.

zeker het artikel laat het zien alsof het een keuze is, dat ie het zeker niet. Het is een bescherming voor de patiƫnt en echt niet fijn voor de hulpverlener.

Ik heb ineens zon zin in een checkers crispy chicken burger en chili hot dog…

1 like

Ik ben zo gelukkig. Na jarenlang weer pickles chips, was hier in Drenthe al die tijd spoorloos verdwenen.

11 likes

:joy: Qua gewriemel ben ik net een vent (okƩ, okƩ, de meesten dan), moet ik echt niets van hebben.

Deze zijn de beste :heart:

Echt alles wat je zegt is herkenbaar! Ik vind het ook soms een goede en soms een vervelende eigenschap :sweat_smile:

1 like

Ik heb de hele dag nog nauwelijks gegeten en heb totaal geen honger. Word al misselijk bij de gedachte aan eten.
Iemand tips?

Checkers menu opzoeken…

Hoogeveen, bij de Jumbo!

Ik heb echt een gigantische maandag dip en een super vervelende werkdag. Het liefst zou ik vanavond lekker uitbriezen bij mijn vriend maar het gaat niet zo goed met zijn familie en ik wil ook niet alle aandacht opeisen. :pensive:

Weet iemand of er nog een winkel is die soortgelijke stoelen van Zuiver verkoopt?

En of ze net zo goed/lekker zitten?

Ik vind de kleuren van deze best beperkt.

1 like

Zoiets? https://www.kickcollection.nl/catalogsearch/result/?q=ivy

1 like

In principe mag je toch ook langs bij een huisarts die niet je eigen is? Ik heb dat eens gedaan toen ik een tijdje ergens logeerde (as passant heette dat geloof ik). Ik moest toen alleen de rekening voorschieten, maar die kon ik later declareren bij m’n zorgverzekering

Edit: oh sorry, je bedoelt waarschijnlijk dat je door die patiëntenstop überhaupt geen afspraak mag maken?

Grrr weer bij de tandarts om twee gaatjes te laten vullen. Het is serieus elke zes maanden raak :persevere:

Wow ik had net echt uit het niets een energieboost en ik heb het nog nuttig gebruikt ook: mega afwas gedaan en gedroogd, was gedaan en opgehangen, berg kleding opgevouwen, alle voorraadkasten leeggehaald en schoongemaakt en alle over datum dingen eruit en alle grote oppervlakken in huis schoongemaakt :muscle:t4:

Zometeen grote weekboodschappen doen, maar nog geen idee wat we vanavond moeten eten :thinking:

11 likes