Ik ben een beetje triest want binnenkort ga ik van 2 vertrouwde plekken waar ik woon naar 0.
Ik zit al een aantal jaren op kamers, en ben afgelopen jaar niet zo vaak meer thuis (ouderlijk huis) als ervoor. Het ding is, thuis heb ik de grote kamer en m’n zusje echt een mini kamer.
Nu kwam ze vorig jaar met het idee om te wisselen van kamer, omdat ze dat het eerlijkst vindt, wat het ook is. Ik had het eerst heel moeilijk met het idee omdat ik niet goed tegen verandering van iets vertrouwds kan, maar een paar maand geleden heb ik dan toch toegezegd omdat ik zag hoe graag ze het wou en ik ook zo vaak niet meer in mijn kamer ben thuis.
Ondertussen zit ik al 4 jaar op dezelfde kamer in mijn studentenstad en het is echt mijn mini-huisje geworden, helemaal mijn plekje. Ik voel me er goed en thuis.
Nu kreeg ik 3 dagen geleden te horen van mijn huisbaas dat ik eruit moet nadat mijn contract afloopt omdat zijn zoon erin wilt. Nu ben ik dus mijn vertrouwde plekje kwijt en moet ik op zoek naar iets anders.
Ik heb ook toegezegd op het kamers wisselen thuis omdat ik me zo goed voelde op mijn kamer in mijn studentenstad. Maar nu ga ik opeens van 2 vertrouwde plekjes naar geen. Het is wat het is, en ik moet het er mee doen maar het steekt toch een beetje en het kost me altijd wat tijd om op een nieuwe plek te aarden.
Het kutte is dat ik nu tijdens mijn examens op zoek moet gaan naar iets anders en ik die stress er eigenlijk echt niet bij wil hebben. Ik heb ook echt schrik dat mijn volgende woonplek niet zo goed gaat aanvoelen als dat van nu 
Ik weet niet goed wat ik met deze post wil bereiken maar kunnen jullie voor me duimen dat ik iets leuk vind?
En nog iets anders, ik heb een scriptie onderwerp voorgesteld bij een prof en moet nog antwoord via mail krijgen. Kunnen jullie daar ook voor duimen dat ik positief antwoord krijg?