Wat je even kwijt wilt #21

Ik ben vrij vandaag en er zijn 1000 dingen die ik zou kunnen doen, maar ik heb er nu 2 gedaan (de was en naar de stad voor het verjaardagscadeau van m’n vriend) en ik vind het eigenlijk wel weer mooi geweest? Heb een superdruk weekend gehad dus ik ga de rest van de dag maar gewoon lekker bijkomen denk ik :blush:

16 likes

kan gewoon want je staat er!

1 like

Heb door werkzaamheden van Ziggo al de hele dag geen internet, maar ik ben nu super productief geweest. Voor het eerst sinds 1,5 jaar gaan sporten en een goede mealprep gedaan. Ziggo bedankt voor de start van m’n fitgirllife :+1:t3:

19 likes

Ik wil heel graag in een Ni.n.ten.do 2ds xl kopen, maar ik ben zo slecht in kijken en vergelijken joh. Plus dat ik het lastig vind om zulke leuke grote aankopen te doen voor mezelf. Als het voor mijn vriend was geweest had ik zonder nadenken zo een nieuwe besteld, maar voor mezelf? Neeee, twijfelen, nieuw? tweedehands? welke prijs? waaaah

2 likes

@Kurisu balen! Wij mochten altijd 10% over het maximum aantal woorden zitten, is dat bij jou niet zo?

Oké help. Mijn vriend en ik willen heel erg graag een kat adopteren uit het asiel. We hebben een appartement van 40 vierkante meter met Frans balkon (dus niet echt een buiten, maar de deuren staan wel vaak open). Zou dat kunnen? We hebben een aparte woon- en slaapkamer en zijn van plan sowieso meerdere chillplekjes voor de kat te maken, in beide ruimtes op verschillende hoogtes. De kattenbak willen we dan in de badkamer zetten.

Nee :frowning: En ze heeft me een 7 gegeven omdat ze vond dat ik het “te concise” had opgeschreven :mad: Maar om minder concise te zijn heb ik meer woorden nodig :mad: En ik zat al over het woordcount :mad:
Hele frusterende reden dit

Hangt van de geschiedenis van de kat af! Wij wilden onze kat niet buiten laten (alleen in de tuin). Dus hadden als eis dat de kat het ook niet gewend was om buiten te komen. De kat die we uiteindelijk geadopteerd hebben, woonde voorheen bij een ouder iemand in een appartementje en was nog nooit buiten geweest.

Let er dus vooral op dat het geen kat is die het gewend is om alle ruimte te hebben. Als je bij het asiel aangeeft hoe je woont, houden ze daar rekening mee. De medewerkers van het asiel willen namelijk ook dat alle beestjes een thuis krijgen waar ze gelukkig gaan zijn.

2 likes

We willen inderdaad sowieso een kat die niet anders kent, anders is het sneu.

Maar het is dus niet sowieso te klein? Daar ben ik namelijk een beetje bang voor, dat het überhaupt niet haalbaar is.

Kan prima, sommige katten gaan nooit naar buiten. Ik zou misschien wel voor een iets oudere gaan, niet zo druk/avontuurlijk meer? Ik heb verder nul verstand van katten maar dankzij m’n kattenliefhebber ex heb ik er in totaal 3 versleten, nu heb ik er nog eentje en die zou het geen probleem vinden om nooit naar buiten te gaan. Ze kan hier via een luikje de tuin in en doet dat voornamelijk om naar de little kitty’s room te gaan of omdat wij buiten zitten.
Met een rustige kat die in huis genoeg plekjes heeft en waar een beetje mee gespeeld wordt kan het dus best, ik ken best veel mensen hier in de buurt waarvan hun kat nooit buitenkomt.

Bespreek in het asiel wel goed hoe het werkt als ze een kat bij je plaatsen die toch niet op z’n plekje is! We hadden er destijds 2 geadopteerd (eentje is overleden, RIP Rosie) omdat ze onafscheidelijk zouden zijn, dat was echt totale onzin want ze trokken zich precies niks van elkaar aan, en dat ze absoluut naar buiten moesten kunnen, dat bleek dus ook onzin.
Ze proberen in het asiel altijd een beeld te schetsen van de kat en z’n behoeften maar dat is natuurlijk heel moeilijk in die setting.

Ik denk dat het wel kan! Ik zou dan wel voor een kat gaan met een wat rustiger karakter denk ik, maar ik heb er niet zoveel verstand van.

Ligt ook heel erg aan waar de kat behoefte aan heeft, als het een lekker luie kat is is 'ie vast tevreden met genoeg plekjes om te slapen en is het groot genoeg, maar sommige katten hebben juist meer plek nodig om te rausen. Maar daar zullen ze je bij het asiel ook alles over vertellen, daar gaan ze dan samen met jullie op zoek naar een kat die bij jullie en jullie leefsituatie past.

Iets wat ik me trouwens ook al heel lang afvraag; voor mensen met een swapfiets, hoe herken je je eigen swapfiets terug in die zee van swapfietsen? Ik herken mn eigen, non-swapfiets niet eens terug in die zee

3 likes

@vuilnisglitter
Thanks voor je uitgebreide antwoord! Ik had inderdaad al als tip gekregen om voor een oudere kat te gaan, omdat die over het algemeen wat rustiger zijn.

@kika
Een kat die inderdaad van hot naar her wil rennen is bij ons niet aan het juiste adres, maar fijn om in ieder geval te weten dat ons appartementje groot genoeg kan zijn voor een kat. Ik ga een afspraak maken met bij het asiel!

PULL en Gurugossip geblokkeerd op de laptop en m’n smartphone. Genoeg met die onzin!!! FF is uiteraard wel nog toegestaan :sunglasses:

1 like

Oke jongens ik heb even gegoogled hoe je goed je bh maat kan opmeten. Mn moeder kan wel goed meten dus heb haar instructies gegeven. We kwamen uit op een 100/105 D. Die maat heeft zij dus haar bh gepast maar veel te groot. Dus ik dacht oke cup moet dan wel een D zijn maar dan neem ik nog wel 95 die ik nu ook heb maaf iets te groot is. En dat was juist! Hij zit goed oke een borst is iets groter maar die puilt niet uit.
Ben zo blij!

11 likes

Ik heb een mandje op mijne :grin: en er is een functie in de app om je fiets te pinnen. Maar weet niet hoe nauwkeurig dat werkt.

1 like

Ik heb het gedaan. Nieuw. Morgen komt ieeee

2 likes

Ik zou me persoonlijk toch bij een speciaalzaak op laten meten. Je kan er altijd daarna over nadenken toch? Want het kan best zijn dat de bh van je moeder al gevormd is naar haar lichaam door het dragen. Na verloop van tijd worden ze ook wijder. Zoveel vrouwen dragen een te kleine bh, waaronder ikzelf heel lang terwijl het echt leek te passen. Je ziet zoveel verschil met een goed zittende bh, juist ook met kleding aan.

4 likes

Klopt ja alleen heb er net een gekocht haha een nieuwe en die zit perfect. Had die van mn moeder alleen ff gepast om zeker te zijn dat 105 gewoon veel te groot is.

Ik ben ooj nog steeds aan het afvallen dus ik laat het nu even zo en draag deze maat die nu goed zit. En wanneer ik op een stabiel gewicht zit/ tijd heb/ moed heb om weer zon zaak in fe stappen dan laat ik me goed opmeten.

1 like