Wat je even kwijt wilt #22

Dat is echt slim! Ik heb de afgelopen dagen een sportbeha gedragen ivm zachte band… vandaag doe ik gewoon geen beha en morgen ga ik naar de dokter en gaat het hopelijk weg. Maar wel een goeie tip. Thanks!

1 like

Jaa bedoelde gedachte eigenlijk haga. Ben wel blij dat meerdere mensen dit hebben dacht altijd dat ik gek werd

1 like

Ik wil een nieuwe baan, maar ik heb aan het einde van mijn werkdagen (en eigenlijk ook in mijn weekenden) zo geen puf om vacatures te zoeken en sollicitatiebrieven te schrijven. Maar mijn huidige functie ga ik ook niet lang meer volhouden, zeker niet nu steeds meer van mijn favoriete collega’s ook weg gaan…

1 like

Wat een vervelende situatie. Hoop dat de 9 maanden gauw om zullen zijn :green_heart:

:heart:

Thuis heb ik het wel goed. De sfeer is hier nog fijn en mijn omgeving is gewoon begripvol. Die zien gelukkig ook wel in dat deze situatie van tijdelijke aard is. Dat je niet met 2 dagen per week werken een studie, woning en alle andere zaken kan betalen. Maar als 30-jarige vrouw heb je gewoon behoefte aan je eigen studio en huishouden. Maar nu is het alsnog makkelijker om het roer om te gooien dan over een paar jaar als er al veel meer vast ligt. Dus daar doe ik het dan maar voor :stuck_out_tongue:

2 likes

Fijn dat je thuissituatie zo goed is! Jouw houding is denk ik de beste houding die je kunt hebben in deze situatie. Denk dat veel mensen negatiever tegenover de situatie zouden staan… en uiteindelijk worden ze daar zelf alleen maar ontevreden van. Snap je struggles echter heel goed, zeker omdat hier in NL de meeste volwassenen toch wel een eigen plekje hebben.

meer

Wat een voorrecht is dat ook eigenlijk. Er zijn immers ook veel landen waar het normaler is om bij je ouders te blijven wonen totdat je getrouwd bent of een heel dik salaris krijgt. Ik ken meerdere van zulke mensen die fulltime bij een bank of uni werken en nog bij hun ouders én grootouders inwonen. En zij ergeren zich ook aan de situatie, maar ik denk dat ze er wel minder onder lijden omdat het minder raar is dan hier. Ik probeer altijd aan zulke dingen te denken als ik ergens van baal, maar leuk is anders.

3 likes

Ah dat is jammer! Volgens mij wonen we in andere steden, anders had ik voorgesteld om een kopje koffie te drinken oid :slight_smile: misschien kan je wel ff iemand bellen? Niet hetzelfde als met iemand afspreken maar toch een beetje gezelligheid.
Zwemmen klinkt wel heel leuk!

Zo er komt hier straks een vriendin eten en had curry gepland, hoop dat dat goed gaat want ik ben gewoon dag 2 van mijn kater ingegaan, echt niet OK. Ouder worden is a bitch :sob:

1 like

Het is eigenlijk wel grappig dat zelfs in Europa die verschillen zo groot kunnen zijn. In Nederland staan ‘18 jaar’ en ‘volwassen worden’ toch wel een beetje gelijk aan ‘uit huis gaan’. Terwijl die situatie ook al een beetje aan het veranderen is door de krapte op de woningmarkt en het nieuwe studiefinancieringsstelsel. En in sommige culturen is het inderdaad not done om voor je trouwen het huis uit te gaan ook als je studie ver weg is.

En ook gewoon dat je in Nederland tot je 18e kinderbijslag krijgt en in België kindergeld onder bepaalde voorwaarden kan krijgen tot ergens in de 20 of zo. Terwijl ‘volwassen zijn’ niet eens altijd samenhangt met op jezelf wonen. Iemand waarvan de ouders de studie/kamer/etc allemaal bekostigen zou in principe minder volwassen kunnen zijn dan iemand die thuis woont maar wel veel in het huishouden doet / zorgtaken op zich neemt.

Eigenlijk zou dit nog best een leuk programmareeks kunnen zijn voor de publieke omroep. Hoe het studeren eraan toegaat in andere landen en wat men daar zelf verstaat onder volwassen worden.

2 likes

Als ik nu even 1,5 uur hard mijn best doe, heb ik al mijn dingen gedaan. Maar voor me uit staren is interessanter. Heb echt een schop onder mijn reet nodig.

1 like

Wat vervelend dat je je zo voelt. Je komt hier altijd over als een leuk persoon. Heb je niks aan maar wou ik even zeggen! En volgens mij woon je hier ook niet in de buurt, maar een oproepje om iets leuks met mensen van hier te doen is mss ook leuk dan!

Edit: zo vaak zeg ik normaal nooit ‘leuk’ :grimacing:

1 like

Ja wel herkenbaar hoor, moet er ook aan wennen dat veel vriendinnen inmiddels ver weg wonen/vaak al best vol zitten met werk, relatie, andere verplichtingen.

Haha dank, keihard mijn eigen schuld natuurlijk :+1:

1 like

Voel me vandaag zo shit dat ik echt niet weet wat ik met mezelf aan moet :frown:

Word vaak niet goed van airco, nu weeeeer niet :sweat_smile:
Dus net met m’n bff google translate in het Frans (don’t judge, was beter in Duits) allemaal zooi gekocht :’)… Mezelf net gedrogeerd, hopelijk werkt het snel!

1 like

Ik voel me echt ff kut…
Ik probeer nu al een aantal dagen te stoppen met roken ( ben nu 5 weken zwanger ongeveer)

Maar ik vind het zó moeilijk.

Ik rook een aantal uur niet en dan ineens heb ik zon trek dat ik denk: oké eentje nog dan, vervolgens voel ik me weer ontzettend klote en schuldig.

Vorige zwangerschap is het me ook gelukt om te stoppen dus ik weet dat ik het kan.

Mijn vriend zegt ook van: ja je rookte 1,5 pakje per dag, je kunt niet in 1x stoppen. Steeds meer minderen en dan over een aantal dagen hopenlijk kun je het wel…
Hij vind het niet erg dat ik nu minder i.p.v. meteen stop maar ik wel…

Ik wil nu a la minuut stoppen, alleen die kut nicotine is gewoon een verslaving :sweat:

2 likes

Vorige week heb ik mijn laatste rijles gehad en morgen ga ik voor het eerst naar mijn werk rijden! Een rit van een halfuur over 2 verschillende populaire snelweg. Wel vaker geoefend in de afgelopen 2 weken maar ik ben er nog steeds gespannen over. Dan heb ik zoiets van ‘ja toen ging het goed want het was heel rustig op de weg en dat is straks niet zo’. En dat er veel regen wordt voorspeld voor de komende dagen helpt ook niet natuurlijk. Gelukkig ga ik vanavond nog een keertje heen en weer en rijdt mijn vriend morgenochtend mee ook al kost hem dat extra reistijd :sparkling_heart:

7 likes

Ik eet nu voor het eerst Heinz ketchup chips van Lays en ik ben dol op ketchup maar ik weet nog steeds niet wat ik ervan vind
Ze zijn opzich wel lekker maar ze tintelen in je mond :thinking:

1 like

Goed dat je je hierover uitspreekt. Ik denk dat er best een taboe op rust. Ik ben het in ieder geval eens met je vriend dat minderen al een hele prestatie is en ik hoop dat je uiteindelijk de kracht vindt om er helemaal mee te stoppen. :boom:

1 like

Kan ik wat support krijgen? Of een schop onder Mn hol, ook goed :cold_sweat:

2 likes

Ik vind deze chips echt ZO lekker, maar je moet er inderdaad niet te veel van eten. Na 3/4 handjes ben ik er vaak ook wel weer even zat van.

1 like

Ik heb nooit geroken dus ik weet geen oplossing. Maar wat was tijdens je voorgaande zwangerschap je tactiek om succesvol te stoppen ? En zijn er nu niet bepaalde nieuwe dingen op de markt die het vergemakkelijken? Of als je het gevoel voelt opkomen aan een lolly zuigen? Even een stukje lopen? Vergoeding gebruiken van je zorgverzekering?