Wat je even kwijt wilt #22

Ik voel me echt ff kut…
Ik probeer nu al een aantal dagen te stoppen met roken ( ben nu 5 weken zwanger ongeveer)

Maar ik vind het zó moeilijk.

Ik rook een aantal uur niet en dan ineens heb ik zon trek dat ik denk: oké eentje nog dan, vervolgens voel ik me weer ontzettend klote en schuldig.

Vorige zwangerschap is het me ook gelukt om te stoppen dus ik weet dat ik het kan.

Mijn vriend zegt ook van: ja je rookte 1,5 pakje per dag, je kunt niet in 1x stoppen. Steeds meer minderen en dan over een aantal dagen hopenlijk kun je het wel…
Hij vind het niet erg dat ik nu minder i.p.v. meteen stop maar ik wel…

Ik wil nu a la minuut stoppen, alleen die kut nicotine is gewoon een verslaving :sweat:

2 likes

Vorige week heb ik mijn laatste rijles gehad en morgen ga ik voor het eerst naar mijn werk rijden! Een rit van een halfuur over 2 verschillende populaire snelweg. Wel vaker geoefend in de afgelopen 2 weken maar ik ben er nog steeds gespannen over. Dan heb ik zoiets van ‘ja toen ging het goed want het was heel rustig op de weg en dat is straks niet zo’. En dat er veel regen wordt voorspeld voor de komende dagen helpt ook niet natuurlijk. Gelukkig ga ik vanavond nog een keertje heen en weer en rijdt mijn vriend morgenochtend mee ook al kost hem dat extra reistijd :sparkling_heart:

7 likes

Ik eet nu voor het eerst Heinz ketchup chips van Lays en ik ben dol op ketchup maar ik weet nog steeds niet wat ik ervan vind
Ze zijn opzich wel lekker maar ze tintelen in je mond :thinking:

1 like

Goed dat je je hierover uitspreekt. Ik denk dat er best een taboe op rust. Ik ben het in ieder geval eens met je vriend dat minderen al een hele prestatie is en ik hoop dat je uiteindelijk de kracht vindt om er helemaal mee te stoppen. :boom:

1 like

Kan ik wat support krijgen? Of een schop onder Mn hol, ook goed :cold_sweat:

2 likes

Ik vind deze chips echt ZO lekker, maar je moet er inderdaad niet te veel van eten. Na 3/4 handjes ben ik er vaak ook wel weer even zat van.

1 like

Ik heb nooit geroken dus ik weet geen oplossing. Maar wat was tijdens je voorgaande zwangerschap je tactiek om succesvol te stoppen ? En zijn er nu niet bepaalde nieuwe dingen op de markt die het vergemakkelijken? Of als je het gevoel voelt opkomen aan een lolly zuigen? Even een stukje lopen? Vergoeding gebruiken van je zorgverzekering?

Die schop onder je hol heb jij denk ik helemaal niet nodig. De wil om te stoppen is er al, dus dat is het halve werk. :wink:

1 like

Ik heb sinds een paar dagen een positieve zin waarmee ik de dag probeer te beginnen en tot nu toe lijkt het alsof het effect heeft :open_mouth:

Vandaag ben ik in ieder geval erg goed bezig!

6 likes

Mijn moeder rookte tijdens de zwangerschap gewoon door en mijn zus werd iets te licht geboren en met ademhalingsproblemen. 100% zeker dat dat door het roken kwam is het niet, maar die kans is natuurlijk wel heel groot!

Bedoel dit niet als omg hoor, ik weet hoe ontzettend moeilijk het is om te stoppen. Meer als motivatie om niet die ene sigaret nog te pakken. Jij kan dit echt, succes!!

Liep net naar huis en kwam twee Britse gasten tegen die echt mega hard aan het schreeuwen waren, oa nare dingen naar vrouwen en de hele tijd ballonnen deden enzo. Ook gooiden ze de lege hulzen op de trambaan. Niemand deed iets natuurlijk dus ik dacht: laat ik nou eens wel iets doen. Dus ik heb heel dapper de politie gebeld hahah. Maar ze waren blij met de melding en gingen een eenheid sturen :sunglasses:

26 likes

Godsamme… heb een halfuur geleden net de was buiten gehangen toen het zonnig was en nu is het opeens donker en komt er een bui aan

Ik heb net alle groenten die op mn broodje zaten gewoon opgegeten ipv er tussenuit te plukken en ik ben echt supertrots op mezelf :sunglasses:

22 likes

Je baby kiest er niet voor om straks eventuele gezondheidsproblemen te hebben. Mocht het in het ergste geval straks ook nog eens hele erge gezondheidsproblemen zijn dan heb je nog de kans dat het je op latere leeftijd kwalijk wordt genomen en dat is niet wat je wilt.

12 likes

@anon50122296

Maar je kan het echt :heart: . Het feit dat je inziet dat je moet stoppen en het je de vorige keer ook is gelukt is hét bewijs.

71 likes

Whahahaha als dit geen goede motivatie is dan weet ik het ook niet meer :clap:t4::clap:t4:

Ah wat balen zo’n tentamenplanning! Veel succes nog :four_leaf_clover:
Kan je als je bij de kapper bent dit niet al aangeven? Als ik me ergens rot over voel en denk dat iemand commentaar gaat leveren probeer ik het al aan te kaarten zodat ze al doorhebben dat ik er mee zit. Als je bv zegt wat je wilt, misschien vragen om advies voor de haaruitval? Hoeft zij/hij natuurlijk niets van te weten maar dan is het al een beetje uit de lucht. Hoop dat dit een beetje logisch klinkt en niet iets geks is wat alleen mij helpt bij me over zo’n dingen heenzetten haha

1 like

Iedereen is bij ons in de winkel pinksteren vieren lijkt wel…

Ik snap de moeite hierin heel goed! Misschien kun je iets vervangends zoeken. Als je merkt dat je zin krijgt om te roken, dat je iets gaat eten/drinken/doen om het een beetje te vervangen. Een vriendin van mijn vriend heeft ook moeite met het stoppen met roken en die neemt in plaats van een hele sigaret een paar hijsjes van haar vriend (rookte ook 1,5 pakje per dag). Lijkt me erg lastig! Succes!

Ik wilde een nieuwe spijkerbroek kopen in de stad en ik heb er zoooveel aangehad maar ze zaten allemaal niet mooi :frown: en toen heb ik mezelf getroost met een chocoladereep terwijl ik dat eigenlijk niet meer moet doen en nu voel ik me dus nog rotter :roll_eyes:

1 like