Wat je even kwijt wilt #22

Ik krijg deze week salaris en ergens deze week komt mijn bonusbedrag ook online te staan en ik ben zoo benieuwd

1 like

Ooh dat zou jammer zijn haha. Ik hou het in de gaten

1 like

Ik heb sinds kort een vriend en hij is nu een weekend op pinkpop en ik krijg steeds appjes dat ie me mist en hij wil elke dag even facetimen, en ik kots echt van mezelf dat ik -‘iehl nee ik word echt nooit zo’- zo klef ben geworden :joy: maar ik geniet er ook zooo erg van hahah

24 likes

Een oud-vriend van mij had jaren gelezen hetzelfde gedaan. Dat hij zogenaamd gewoon op schema liep, maar eigenlijk al 3/4e jaar niet naar colllege was geweest en alleen maar thuis was en teerde op de stufi. Ik kwam er toen toevallig achter omdat ik iemand leerde kennen die diezelfde opleiding deed en Y nog nooit had gezien. Toen ik aan Y vroeg waar ze nu mee bezig waren, kraamde hij de grootste onzin uit en viel door de mand. Hij had toen gelogen uit schaamte, bang te worden afgerekend op zijn problemen waarom hij niet meer naar college ging. Terwijl wij het juist stom vonden dat hij over zijn situatie loog en echt wel respect zouden kunnen opbrengen voor het feit dat er iets was. We wilden hem juist helpen. Dit heeft toen wel die vriendschap deels naar de klote geholpen toen omdat hij echt een calimero werd. Doen alsof anderen het allemaal makkelijk afging behalve hem.

@anon42392789 @Taksi snap op zich wel dat dat schrikken is maar dit lijkt me eigenlijk vooral naar voor die mensen zelf? Klinkt alsof ze nogal in de knoop zitten, vind het vrij sneu voor ze eigenlijk. Moet vast niet comfortabel voelen als je denkt dat je daarover moet liegen.

9 likes

Pff ook heftig! Ik snap dat als je zelf een andere opleiding doet het ook ‘makkelijk’ te verbergen is en je er de ernst niet van inziet ofzo. En dat er dan misschien jog wel een grotere schaamte meespeelt als het uitkomt. En hij heeft het uiteindelijk (nadat je erachter kwam dan) wel toegegeven. Maar ik snap dat echt funest is voor een vriendschap! En ik snap oprecht niet wat je ermee hoopt te bereiken ofzo.
Bij ons speelt misschien nog mee dat we allemaal dezelfde opleiding doen, het is een relatief kleine school en iedereen kent elkaar zeg maar. Dus ik vraag me oprecht af hoe zij verwacht dat dit niet uit zou komen ofzo. Alsof wij allemaal gek zijn? En idd wat je zegt, dit heeft echt geeen positief effect op de vriendschap. Uit de groep van 9 weten nu 3 mensen waaronder ik het. Maar ik vind niet dat ik het de rest moet vertellen. Maar er zit iemand tussen degene die het nog niet weet waar ze 3 maanden mee heeft samengewoond. Die letterlijk gevraagd heeft ‘y gaat alles goed en heb je Z al gehaald?’ Waarop zij gereageerd heeft ‘ja alles gaat goed en die toets heb ik in januari gehaald’. Hoe gek Kun je zo zijn… en ook hoe nadelig gaat dit werken. De docenten op school moeten je nog gaan beoordelen. Veel toetsen zijn gesprekken waarin jij je moet bewijzen en die ‘objectief’ beoordeeld zouden moeten worden. Dit kan haar alleen maar zoo tegen gaan werken.

Sorry alvast voor de dubbelpost.

Maar ik snap dat er idd echt iets moet zijn waardoor je dit doet. In mijn geval is er aan de desbetreffende vriendin al meerdere malen zorg uitgesproken. 1 op 1 door meerdere mensen (vriendinnen, stage en school) met echt oprecht de vraag. ‘Gaat alles goed/ik maak me zorgen/ik wil je helpen/ etc’ waar alles weggewuifd wordt. Een een snoes met een smoes aangevuld wordt waardoor alles wat haar overkomt buiten zichzelf ligt. Niet kunnen komen op een etentje’ die middag ziek geworden. Niet voldoende stagedagen? Ja operatie gehad. Niet de hele week aanwezig tot een bepaalde tijd? Ja fysio kon niet eerder. Alles ligt niet aan haar en kan ze niks aan doen. Zelfs tegen een van haar beste vriendinnen houdt ze de schijn op. Waarbij ik echt denk ‘denk je nu echt dat dit nooit uitkomt?’ Dat er opeens studiepunten missen.

Ik vind het eigenlijk ook een heel sneu geval en hoop dat ze nu uiteindelijk hulp aanvaard meest het beter wordt. Maar eerlijk gezegd is voor mij de vriendschap niet meer zoal hij was. Want alles wat ze zegt trek ik nu in twijfel omdat ze zo lang zo hard over van alles heeft gelogen.

1 like

Ben nog bij aan het lezen maar misschien moet hij nog even wennen aan het idee terwijl jij het voor jezelf al even besloten had en je besluit dus vaststaat?

Natuurlijk, want die persoon heeft vooral zichzelf er mee. We hebben het toen hem vergeven en alsnog hulp geboden. Echter, viel er al gauw is geen land meer met hem te bezeilen. Er kwamen steeds meer leugens bij en het motto van B100: “ze moeten altijd mij hebben” werd zijn leefwijze waardoor hij alleen maar verder wegzakte. Uiteindelijk was het gedaan met de vriendschappen die hij had en zijn studie. Ik trok het op ten duur ook niet meer omdat mijn studietijd verre van makkelijk was en ik mij ernstig ging storen aan zijn instelling en algemene inzet, terwijl hij heel veel hulp kreeg aangeboden. Een toxic friendship zoals ze het in het Engels noemen. Die vriendschap was denk ik na de eerste keer al zo beschadigd dat het niet meer beter kon worden.

Hahahaha dit is echt mooi :joy: :joy: Ik vind Amy echt geweldig als character, juist omdat ze zo fucked up creepy is :joy:

Wat vind je van de film?

2 likes

Ik moet echt geen thee mee drinken 's avonds. Kan gewoon niet slapen.

Bizar is het juiste woord voor die film! Dat wat jij beschrijft is precies wat de film naar mijn mening zo goed maakt. Dat je telkens op het verkeerde been gezet wordt. Heel veel dingen zijn natuurlijk onrealistisch, maar ik vond het echt tof om te zien hoe die praktijken van haar steeds verder gingen :joy: Het einde vind ik ook zonde. Ik had er het liefst een serie van gezien, dat was beter geweest voor de spanningsboog.

1 like

Eindelijk slapen na mijn avonddienst. Vanavond door de dikke regen en onweer gefietst omdat ik aan het werk was.

is een beetje lang haha

Ja zelfs in Europa zijn de verschillen immens! En het meest frappante vind ik nog wel dat het niet eens altijd carrièreafhankelijk is. Het is helaas ‘logisch’ dat arme gezinnen met slechtbetaalde banen vaak hutje bij mutje wonen, over de hele wereld gebeurt dit. Ook in NL kunnen studenten niet altijd het huis uit vanwege het geld. Maar die mensen waarover ik sprak, die bij banken en universiteiten werkten, wonen allemaal in de hoofdstad van een land dat helemaal niet zo ver van Nederland af ligt. En ze zijn geen van allen religieus. Toch kunnen ze pas weg als ze trouwen!

Je slaat de spijker op z’n kop met die uitspraak over volwassen zijn. Ken inderdaad genoeg studenten met een eigen studiootje (betaald door paps en mams) die gewoon leven als zwijnen. En soms zijn ze nog 25+ ook. Zo’n dertiger in bovenstaande stad, die nog bij familie inwoont, regelt vaak het hele huishouden en zorgt ook nog voor financiële ondersteuning.

Zo’n programma zou ik graag willen zien, mits het enigszins vrij blijft van vooroordelen en meerdere personen per land belicht worden zodat er geen eenzijdig beeld gegeven wordt :blush:

1 like

M’n hond is ziek en kan dus zijn dat hij ineens diarree heeft en naar buiten moet… en hij jammert niet zo snel als hij wat heeft maar gaat meer in een hoekje spugen of bij de trap wachten tot we zijn telepathische boodschap doorkrijgen. En nu slaapt hij niet zo goed blijkbaar want hij scharrelt continue rond en omdat ik alert ben (hoe zet je dat uit of laag :sob:) word ik elke paar minuten wakker.
Ging nu net maar met hem lopen en dat vond hij echt berengezellig maar heeft hij niet gepoept :sob:

1 like

Ik denk dat zometeen de eerste mensen weer op het forum komen, omdat ze naar hun werk gaan of kinderen hebben ofzo. En ondertussen heb ik het licht zien worden omdat ik aan drie verschillende blogs begonnen, maar er geen een heb afgerond. Voel me mega-onvoldaan.

En @Bertha wat zielig. Hopelijk knapt ie snel op!

Succes met je tentamen :+1::kissing_heart:

1 like

Wat een waardeloze nacht qua slapen… heb nu echt geen zin om te gaan werken.

Dit idd, zoo herkenbaar! En ik ben bang dat het uiteindelijk bij mij ook zo gaat eindigen… :dizzy_face:

Ik heb zo slecht geslapen, denk dat dit een hele lange dag gaat worden.