Wat je even kwijt wilt #22

Mijn collega had me twee producten van Lush aangeraden, dus ik ben er naar toe gegaan en 1) ik ben heel fijn geholpen (niet opdringerig, wat me weleens is overkomen daar) en 2) de producten zijn inderdaad heeeeeeel fijn. En ik voel me daar ook weer fijn door dat ik mezelf dat heb gegund ipv de standaard drogisterij stuff :blush:

15 likes

Ik heb als verrassing voor mijn broers verjaardag een cadeau besteld wat hij sowieso niet voor zichzelf wil kopen omdat het te duur is (eigenlijk is het ook 2x mijn budget) maar ik hoop ook echt dat hij zo verbaasd en blij reageert als ik zou doen als ik hem was haha. De afgelopen jaren heeft hij mij ook altijd duurdere cadeautjes gegeven en ook al kan ik het geld nu niet echt missen wilde ik het toch gewoon doen want fuck it.

Jammer dat ik het nog een maand voor me moet houden, heb daar nu al moeite mee :joy:

13 likes

Nou (deel van de) crisis averted: het was rustig op werk dus heb de opdracht tussendoor kunnen doen en op tijd ingeleverd! Wel een beetje halfslachtig maar het telt uiteindelijk voor een gemiddelde van wekelijkse opdrachten en de rest heb ik allemaal veel moeite in gestoken dus denk dat ik er wel mee weg kom. Toch weer ietsje minder stress.

9 likes

benieuwd naar welke twee producten :relaxed:

Ik moet nog zoveel opruimen en schoonmaken in het huishouden en de berging. En wat doe ik? Aardbeien eten en youtube filmpjes kijken. Misschien dat ik zelfs een dutje doe zometeen.

2 likes

Shit een studiegenootje had even naar mijn essay gekeken en gemaild dat ze mijn standpunt heel gedurfd vindt en nu ben ik bang dat het misschien te gewaagd is. Terwijl ik in eerste instantie heel blij ben met hoe het geworden is… Ik kan ook niet zo goed herleiden of ‘gedurfd’ nou positief is of niet… De deadline is 3 juni, zou ik de professor nu nog kunnen mailen om feedback te vragen of zeggen jullie niet doen en gewoon erop wagen?

Overigens is dit de studiegenoot die haar hele bronvermelding door elkaar gegooid had en waarvan ik weet dat ze over het algemeen lagere cijfers haalt dan ik, dus weet ook niet hoeveel haar oordeel waard is dan.

Ik zou het er op wagen. Zolang je je standpunt goed onderbouwt mag het best gedurfd zijn toch? Als je het idee hebt dat je het goed uit kan leggen zou ik er gewoon voor gaan. Ik denk niet dat heel je essay erop afgewezen gaat worden, en anders heb je er straks nog heel veel werk aan terwijl je nu gewoon iets hebt waar je blij mee bent. Je zou je studiegenootje ook nog even kunnen vragen wat ze precies met gedurfd bedoelt?

1 like

Ah ook dat nog! :frowning: soms zit het ff tegen he. En idd dat ze zelf loopt

image

12 likes

Hmm ja ik heb wel een goede onderbouwing van mijn argumenten, gebruik ook 16 bronnen of zo dus het komt echt niet uit de lucht vallen haha. Ik wil gewoon zo graag een goed cijfer, want ik kan cum laude afstuderen. Dus ben nu als de dood dat ik iets fout doe en een 5 haal ineens :tired_face:. Ik ga haar maar even een berichtje sturen ja. Thanks!

2 likes

Omg ik herken deze struggle haha

1 like

Heb zo’n zware dag gehad op werk, was echt een bende. Nu lekker thuis, alles van me afspoelen en er niet teveel meer over nadenken…

2 likes

Hahaha ja dit dus!!! Staat je vast goed. En door je andere berichtje weet ik bijna zeker dat je straalt en dat maakt de look sowieso af :blush: Gefeliciteerd!

1 like

Zou kunnen maar mijn eigen dokter vond het ook niet heel logisch, was wel enige wat ze nog kon bedenken maar ze was er niet zeker van. Misschien moet ik er ook gewoon niet teveel mee bezig zijn als ik daar ben.

Ik doe een literatuurstudie, dus het klinkt waarschijnlijk heel zweverig hoor haha. Mijn essay gaat over Paradise Lost van John Milton en ik stel daarin dat door de onderdrukking vanuit Adam en God Eva geen eigen identiteit heeft in Eden, ookal wordt er vaak gezegd dat er juist wel gelijkheid was voor de val. Voorbeelden zijn dat Eva gemaakt is omdat Adam dat juist wilde, dus als een soort cadeau, Adam bepaalt haar naam en wanneer Eva zichzelf in de weerspiegeling van het water bekijkt wordt dit een soort van afgestraft: ze moet niet naar zichzelf kijken maar naar Adam.

Door de onderdrukking komt ze makkelijker in de verleiding om de verboden vrucht te eten, want dan mag ze dus eindelijk iets zelf bepalen. Ze offert het bestaan in Eden op in ruil voor een eigen persoonlijkheid en de onderdrukking door mannen heeft er dus toe geleidt dat de mensheid is gevallen.

36 likes

Ah ik begrijp je stress wel dan ja! Maar aan de andere kant, als je op een punt bent waarop je cum laude af kan studeren kan het denk ik niet anders dan dat je toch wel zodanig inzicht hebt in je onderwerpen/studie/schrijven, dat je je eigen oordeel wel kan vertrouwen! Denk echt dat je er wel vanuit mag gaan dat het iets zegt dat je er zelf blij mee bent.

1 like

Aah dankjewel, fijn om even van iemand te horen dit! :blush:

1 like

Is nooit te laat om te beginnen he! Op mijn master zitten mensen van heel uiteenlopende leeftijden en ook met kinderen of zwangere buiken. Kan altijd nog!

Ik lees nu je onderwerp, superinteressant! Klinkt ook alsof je het goed weet te onderbouwen, als ik het zo lees heb je niks om je druk over te maken. Misschien dat je studiegenoot het woord gedurfd noemde omdat het zo’n canonical (hoe zeg je dit in het NL’s?) tekst is waar je (denk ik) iets best wel vernieuwends over opwerpt? Wij hebben Paradise Lost nooit heel uitgebreid behandeld dus ik weet er niet veel van, maar dit is in ieder geval niet iets wat ik al 100 keer gehoord heb. Zou het dan misschien eerder vernieuwend dan gedurfd noemen, maar als het vanuit dat idee gezegd is lijkt het me alleen maar positief!

2 likes

Wat goed, gefeliciteerd!

1 like