Wat je even kwijt wilt #22

Ik heb een aanbod gekregen voor een nieuwe baan maar het is niet echt een verbetering tov mijn huidige baan.

En nu twijfel ik heel erg wat te doen. Ik werk al 10 jaar bij dit bedrijf, heb leuke collega’s, en heb onlangs een opleiding daar gevolgd waardoor ik een stukje coaching mag gaan doen.

Bij dat andere bedrijf zou ik iets soortgelijks gaan doen. Bedrijf is erg groeiende, mijn vriend zegt daar misschien meer groeimogelijkheden en nieuwe omgeving.

Ik zou vandaag wat laten weten en ik weet het echt niet

alles plussen en minnen op een rij zetten en op basis daarvan de knoop doorhakken?

Wat betreft salaris + voorwaarden ga je daar op vooruit of niet?
En hoe zit het met de reisafstand en toekomstplannen die je hebt?

Zolang je je keuze niet laat afhangen van een gevoel dat je trouw naar je huidige werkgever moet zijn bijvoorbeeld omdat opleiding mocht volgen, maak je de juiste keuze.

1 like

mijn vader werkt in die sector, als je wilt kan ik de vraag wel aan hem stellen? eventueel zou je het juridisch loket kunnen proberen? pm staat open in ieder geval

Ik zit bij de kapper en er kwam een klant met een vraag. Kapster A gaf die mevrouw een antwoord en kapster B viel kapster A echt heel rude af dat het antwoord niet klopte. Ik zat echt met open mond te kijken, wat is het nut daarvan?

1 like

Ik moet zo mijn eerste sollicitatiegesprek houden en vind het echt super spannend om nu aan de andere kant van de tafel te zitten :alien:.

4 likes

Ik sta er sowieso van te kijken hoe onaardig sommige leidinggevenden omgaan met het lagere personeel. Paar dagen geleden ook nog zo’n situatie. Een jong iemand van 20 of zo kreeg ontzettend hard op haar donder omdat ze een 2e kassa had geopend. Er stond een rij van 10 mensen maar klaarblijkelijk was dat niet erg genoeg voor de leidinggevende ‘Gerda’ om een 2e kassa te opnemen.

2 likes

Ja is toch echt bizar. Die ene kapster droop ook meteen af.
In de supermarkt zie ik het ook wel eens inderdaad. Echt alsof ze moeten aantonen dat ze gezag hebben ofzo?

1 like

Je zou bijna denken dat bepaalde ‘leidinggevenden’ eigenlijk zo ontzettend onzeker zijn of ontevreden zijn met hun baan/werkgever dat ze het op een ander persoon, die daar minder aanzien heeft, afreageren. Ik werd ergens altijd de grond ingeboord als ik lange zinnen gebruikte. :’)

Ook bij de IKEA in het restaurant vorig jaar. Een jongen zat daar echt te trillen en kwam moeilijk uit zijn woorden en had een beetje te veel opgeschept en die werd zo hard aangepakt, dat ik er wat van zei. Maar dat durf ik nu niet meer te doen omdat ik bang ben dat het dan achter de schermen consequenties heeft voor die persoon.

1 like

Wat lekker dat je vrij bent! Als ik buiten wil zijn maar niet echt een ‘activiteit’ heb om te doen vind ik het altijd fijn om even naar de stad te gaan, nieuwe sokken/shampoo/whatever halen ofzo. Of in plaats van al m’n boodschappen bij de appie te halen, lekker lopend of op de fiets langs meerdere winkels. Of een ijsje halen? Boekje lezen in de tuin/het park vind ik ook altijd fijn maar daar moet je net zin in hebben. Maar je bent natuurlijk niemand verplicht om naar buiten te gaan he! Als je zin hebt om gewoon binnen te blijven moet je dat lekker doen! Desnoods met de ramen open, voelt het toch nog een beetje buiten.

1 like

Zo goed! Haha

Ik ben opgegroeid in een huis met een grote tuin, en woon nu 2 hoog in een appartement. Ik merk het nooit zo, maar gisteren was ik de hele dag bij mijn ouders en dan merk ik pas hoe erg ik het mis om een eigen buiten te hebben. Zo lekker is dat, de hele dag een beetje buiten rommelen, kersen plukken, kijken hoe de bijen druk bezig zijn op de bramenstruiken, de kippen van de buren voeren, vuurtje stoken om te bbq’en.

Mijn ouders zagen het altijd wel zitten dat ik en mijn vriend het huis over zouden nemen als zij het allemaal niet meer bij kunnen houden, ik was daar een aantal jaar terug niet zo bijster enthousiast over omdat ik vooral heel graag het dorp uit en de stad in wou. Voorlopig zit ik hier nog heerlijk maar ik begin het toch steeds meer als een reële optie te zien eigenlijk :thinking:

@Chesirecat oh heerlijk! Vind dat ook altijd fijn om op een mooie dag te doen ja

21 likes

Mijn vriendin en ik hadden gereageerd op een woning met voorrang voor jongeren, en we zaten al helemaal in de bubbel om te verhuizen en weg te gaan uit ons krot, maar we hebben hem toch niet gewonnen en nu ben ik sad. We waren echt al dik een jaar geleden 4e op zo’n soort woning dus dacht dat het makkelijk zou lukken maar toch niet :frowning:

2 likes

Ik heb echt een soort van geïrriteerde keel alsof ik verkouden ga worden, maar weet niet of het hooikoorts is. Wil wel een pilletje nemen maar daar word ik zo slaperig van en heb al kut geslapen vannacht en moet best veel doen vandaag, kan dat dus niet gebruiken.

Jaaa een tuin is zo fijn. Ik ben net ook verhuisd naar een klein appartement (gelukkig wel met balkon) vanuit een huis met een tuin en ik mis het ook enorm.

Gelukkig dit weekend weer even bij m’n ouders van hun tuin genieten.

En wat fijn om die optie te hebben het huis van je ouders over te nemen - klinkt alsof je ook nog wel even de tijd hebt om erover na te denken en aan het idee te wennen!

3 likes

Wat fijn dat dit kan in de toekomst. Leuk!!

1 like

Update: hij is gisteravond geboren! Z’n eerste foto was niet al te best maar op de tweede foto was hij al redelijk bijgetrokken. Hij is vernoemd naar de liftjongen van Annie m g Schmidt en ik wilde m’n toekomstige zoon ook al zo noemen, dus zal een andere naam moeten bedenken haha. Nee het is ze van harte gegund, gek hoe goed een naam al bij een babyhoofd kan passen.

33 likes

Ah fijn dat jij ook lekker bij je ouders langs kan in het weekend! Ik heb inderdaad ook een balkonnetje maar da’s toch niet hetzelfde haha. En ja klopt, de komende 5 jaar is dit sowieso nog niet aan de orde dus alle tijd :blush:

1 like

Ik denk dat, dat bij sommige leidinggevende zeker zo is inderdaad.

Ah wat sneu zeg! Maar inderdaad je weet niet wat er dan achter de schermen gebeurd (toch? Niet gebeurT?).

Al 3 dagen last van hartkloppingen en benauwdheid. :frowning:
Nu maar even afspraak gemaakt bij de dokter voor vanmiddag…

Vind dit niet fijn :sweat:

Nee gebeurt haha
Edit: lelijk woord eigenlijk

1 like