Wat je even kwijt wilt #22

Wat vervelend :pensive: hopelijk kan de dokter je helpen met wat er aan de hand is of waar het vandaan komt!

Ik zit altijd verkeerd met dat klote woord hahah. :rofl:

Gewoon vervangen door een makkelijker woord, al ken je die tip vast wel haha. Je kunt zeggen “je weet niet wat er dan achter de schermen loopt” bijvoorbeeld. Gebeurd met een d is een voltooid deelwoord en dan staat er ook een hulpwerkwoord in de zin zoals “het is gebeurd” (lol).

1 like

Wat is de Big Bazar app leuk. Ik heb het nu sinds moederdag en heb al een zonnebril, boek en een lichtsnoer (met flamingo’s enz) gewonnen. :sunglasses: Zonnebril heb ik alleen nooit opgehaald.

2 likes

:joy: Wel een goede om weer even op te frissen. Oh ja logisch, als je het zo zegt dan weet ik het wel weer, maar soms (vaak) zakt het weer weg.

1 like

Ik ben echt verwend met de kersen die we hier in onze streek hebben. At er net een in de supermarkt en die vond ik gewoon zo vies hahah

2 likes

Ik probeer me ziek te melden op werk. Vannacht huilend van de maagpijn naar huis gegaan van mn andere werk en voel me nog steeds slap en misselijk en mn maag doet nog pijn. Moet om 17u werken, ik app om 9uur dat ik me ziek wil melden, of iemand me over kan nemen. Krijg ik net te horen dat het ‘een lastige situatie is’ want er is gewoon niemand die me over kan nemen en de enige die kan moet dan na haar andere werk door naar dit. Maar als het écht een noodgeval is moet ik het aangeven. Hij laat zo toch geen ruimte over voor mij om te zeggen dat ik niet kan komen. Heb gezegd dat ik het jammer vind dat de verantwoordelijkheid nu bij mij gelegd wordt en dat ik dan maar hoop dat ik me straks beter voel. Ga sowieso niks doen op werk, that’s for fucking sure. Het gaat uiteindelijk ook om het alarm aan te doen en de deur op slot. Verder kan alles overgenomen worden.

1 like

Wat een nare reactie van hun? Ziek is toch ziek? Vervelend voor hun dat het een “lastige” situatie wordt maar daar kan jij ook niks aan doen…

Krijg nu bericht: ‘Snap dat het vervelend is maar de regel is dat je je voor 09:00 ziek meldt, als je dat had gedaan was het een ander verhaal’. HAHA donder op, ik heb me om 10:00 ziek gemeld. Voor een dienst die om 17:00 begint. Er zijn mensen die zich om 08:15 ziek melden voor een dienst die om 08:00 begint. WTF echt. Heb gezegd dat dat nogal bureaucratisch van m is (als in: dat slaat echt nergens op). En dat er wel meerderen zijn met een code en sleutel maar dat hij me zo geen keuze laat en ik zelf wel gaan werken omdat ik me verantwoordelijk voel. Ipv dat je even zegt hoe erg dat gewaardeerd wordt en dankjewel en weetikveel begint hij over de regeltjes :rage:

Ik moet morgen om 08:30 werken, zal ik me om 8:59 ziek melden?

10 likes

Yes yes, na al het schoonmaakster drama hebben we een nieuwe. Ze is er nu, goed op tijd :clap:t2: Gaat aan de slag haha. Zo chill :upside_down_face:

Wel lekker ook zo, vlak voor de baby komt een schoon huis :clap:t2: (Althans, vlak voor de baby komt… dat hoop ik :joy:)

14 likes

Wat vervelend! Ziek is ziek en dan toch zo reageren. Morgen ook lekker ziekmelden hoor!

Ik heb uiteindelijk best een prima dagje! Zo rond 8u opgestaan en wist eerst erg niet wat ik met mijn tijd aanmoest haha. Maar lekker rustig ontbeten, gesport, haren gewassen, naar de winkel geweest en lekkere lunch voor mezelf gemaakt.
Zo omkleden en opmaken, dan richting sollicitatiegesprek en daarna ga ik nog even langs de AH XL die daar in de buurt is.

4 likes

Ja waarom haalt 'ie nu dat regeltje erbij terwijl het daar nu helemaal niet om gaat. Alsof ie nu niet boos was als je het voor 9 uur door had gegeven… Hij is gewoon pissed dat ie niemand kan regelen om jou te vervangen denk ik. Maar ga je nu alsnog werken omdat je je verantwoordelijk voelt?

@kitsune @Amoruccio Ja kinderachtig toch, omdat dan over die regels te beginnen. Het is nu geregeld met dat andere meisje dat toch gaat werken voor mij. Heeft hij haar geappt dat hij er voor zou zorgen dat er dan niet veel meer te doen is voor haar, omdat ze er dan al zo’n lange dag op heeft zitten. Wat een vriendelijke, behulpzame vent is het toch. Heerlijk zo’n manager die met je mee denkt. Ik ga dus vanavond niet werken maar morgen wel. Hij bood aan me van het rooster te halen maar ik verwacht niet dat ik me dan nog zo beroerd voel dus ik wil gewoon werken.

Vanochtend heb ik me officieel ingeschreven bij de KvK en net heb ik ook een zakelijke rekening afgesloten. Even langs om je paspoort te laten zien en een papiertje te ondertekenen voelt nogal underwhelming maar dit is allemaal wel een gigantische stap voor mij op zoveel vlakken en ik voel me echt helemaal verheugd nu!

42 likes

Leuk! Wat voor onderneming ga je starten? Als je dat hier kwijt wilt tenminste :biggrin:

M’n hooikoortsmedicijnen zijn precies in t weekend opgegaan en ik ben sindsdien zo aan het lijden :sob:

Normaal moet je een werkdag wachten voordat je je medicijnen mag ophalen, maar ik ga er straks al naartoe hoor… pff

Macrame! Plantenhangers en dergelijke. Ik heb nu alleen een Etsy shop maar wil ook een eigen webshop gaan doen, kleine marktjes pakken en ik heb wat gesprekken bij plantenwinkeltjes lopen.

8 likes

Ik leef echt extreem naar de vakantie toe als docent.

Mijn lessen worden echt met de Franse slag gegeven, ik bereid weinig tot niks voor. Erg eigenlijk, maar de leerlingen vinden het best chill volgens mij. En ze leren alsnog wel wat.

6 likes

Ah klinkt echt heel leuk, succes ermee!

Dankjewel!