Wat je even kwijt wilt #25

Ik betaal 18 cent voor de metro en ik moet daar telkens om gniffelen, haha. Wat een bedrag!!!

Naar de partner!

1 like

Ja? Wij hebben nog geen testament maar zo zouden we tijdelijk even kunnen overbruggen dat we wel erven van elkaar mocht er iets gebeuren. :blush:

Nou ja dat laatste is dus alleen wat betreft je gezamenlijke rekening. Dus niet je eigen rekening of andere dingen.

1 like

Naar de partner. Bij ons heeft familie pas aanspraak als ik bijv ook doodga.
En als dat binnen half jaar is dan heeft mijn familie ook nog recht op de helft. Ik weet niet wat je erin hebt staan?

Bedenk me net dat ik eigenlijk testament op moet /wil gaan maken ivm baby en bepaalde dingen naar mijn familie wil.

Ja, we willen dan ons spaargeld op een gezamenlijke spaarrekening zetten.

/Edit, een deel daarvan.

1 like

Volgens mij is het met een samenlevingscontract zo dat je geen erfgenamen bent van elkaar. Alleen wat van jullie samen is en in jullie contract staat gaat dan naar de partner die achterblijft. Correct me if i’m wrong

Goeie!

Zo heb ik dus vast laten leggen dat een bepaald kastje van mij is. Geen leuke dingen om over na te denken, maar je weet het nooit helaas.

1 like

Ik ben aan het werk, maar heb zulke heftige menstruatiepijn op het moment. Echt ik word er gek van. De pijn is misselijkmakend en ik voel me licht in mijn hoofd. Ik heb bijna altijd menstruatiepijn maar nu voelt het wel heel extreem. Vandaag heb ik natuurlijk geen pijnstillers bij me, dus ik heb net een paracetamol gekregen van een collega. Nu hopen dat het snel werkt. Dan in de pauze snel ibuprofen halen. Sorry voor deze klaagzang, maar de tranen staan letterlijk in mijn ogen en ik moest het even kwijt.

1 like

Wij hebben juist gescheiden rekeningen en inderdaad veel vrienden doen alles van 1 rekening. Dat snappen wij ook nooit (ook omdat ik het gek zou vinden als ik zie waar mijn vriend een cadeau voor mij koopt oid)

We willen alleen een deel op een gezamenlijke zetten voor als er iets gebeurt voordat het testament is opgemaakt.

2 likes

Soms vang ik een bejaarden-onderonsje op en ik vind dat zo schattig. Net zat een oude vrouw op het perron te wachten en toen kwam er een bejaarde man naast haar zitten en toen begon ze tegen hem te praten van ā€˜ach wat heerlijk he, even in het zonnetje zitten. Echt een cadeautje’ en hij was het helemaal met haar eens en zo zaten ze 5 minuten over de zon te praten :sob::heart:

28 likes

Naproxen werkt hier over het algemeen goed. Echt een redmiddel

4 likes

https://www.anwb.nl/juridisch-advies/aanrijding-en-dan/aansprakelijkheid/voetganger-of-fietser

1 like

Ahw ik vind het zo leuk als random mensen je complimenteren. Net zei iemand vet lief ā€œWat heb jij een leuke broek aan!ā€

19 likes

No shame in my new avatar game.

11 likes

Wat super heftig @visual ! Maar fijn dat mensen je te hulp schoten En dat het lichamelijk goed met je gaat! En wat hierboven al staat, jij bent vaak niet volledig aansprakelijk.

1 like

Dit is niet helemaal waar, je kunt als fietser nog steeds gedeeltelijk aansprakelijk zijn.

Klopt, sorry, ik was iets te snel!

haha het klopt in ieder geval wel dat een fietser (bijna) nooit helemaal aansprakelijk is. Omdat je als fietser eigenlijk altijd de kwetsbaardere bestuurder bent

Oh nee wat rot. :frown: Verder alles wel goed met jou (en je fiets)?

1 like