Wat je even kwijt wilt #25

Pfff ik heb zo’n stress om onze woonsituatie. We wonen op een plek waar de verhuurder nooit een woonbestemming voor heeft gekregen, en de gemeente heeft hem dan ook opgeroepen de ruimte terug te brengen naar originele staat en ons eruit te zetten, dit zou per 2 sept. moeten. Volgens advocaat kan dit niet zomaar, moet hij naar de rechter en hebben we recht op verhuiskosten. We proberen nu al facking 3/4 MAANDEN contact met de verhuurder te krijgen hierover, maar die *** reageert nergens op. Inmiddels is het dus al bijna 2 sept, mogen wij officieel blijven zitten zolang het contract niet via een rechter is ontbonden enzo maargoed erg prettig voel ik me er niet bij.
Ondertussen wel op zoek naar iets anders, maar er is gewoon niks. Nouja er is genoeg, maar niks wat een beetje een acceptabele grootte heeft in combinatie met een acceptabele prijs. Kutte is ook dat we beiden aan het afstuderen zijn en we ons over een paar maanden zoveel meer kunnen veroorloven dan nu, maarja daar hebben we nu natuurlijk niks aan.

Ik zou zelf een kopje thee meedrinken en daarna lekker naar boven gaan. Heb je ze toch even gezien. Succes, je kan het :kissing_heart:

1 like

Oh ja af en toe in de keuken even meehelpen is heel slim! Dan hoef je er niet bij te zitten, maar kun je toch even hoi zeggen en gewoon naar je kamer gaan wanneer je wil!

Hahaha en als je nicht dan thuiskomt zal je zien dat de smiecht ineens wel komt knuffelen. Typisch kat dit :joy:

1 like

Nee deze vind ik zielig!

wie heeft er voorrang in deze situatie? rood = auto en blauw = fiets
verder geen voorrangsweg ofzo

kon het ff zo snel niet vinden

Ja, ik twijfelde al. Heb hem weggehaald.

Mijn ene kat is trouwens precies dit, maargoed, da’s weer een ander verhaal :joy:

Rood

kun je niet via juridisch loket advies vragen/juridische bijstand regelen?

ik ken ook iemand die een soortgelijke situatie had en die kreeg toen 5k mee

… maar welke van de 2?

Eerst die linkerrode, dan die rechter, dan de fiets

Ze moeten allemaal een ander eerst laten gaan, dus ik zou zeggen degene die het brutaalst is want officieel moet iedereen hier blijven wachten tot ze eens ons wegen.

8 likes

Zeewierchips is bae.

1 like

Ja we hebben dus al een advocaat, die meermaals via brieven contact met de verhuurder heeft geprobeerd te krijgen. Maar hij negeert dus gewoon alles.

oh sorry ik zie dat je zei dat je advocaat had

Wow maar wat bizar
kop in het zand tactiek ofzo? ik zou je niet weg laten pesten en sowieso kijken of je verhuiskostenvergoeding kan krijgen via een of andere weg

Dit moet je toch “regelen onderling”? Anders gebeurt er niks.
Edit: ik zei eerst dat rood beide voorrang mag nemen maar die fietser gaat rechtdoor… maar alsnog onderling seinen denk ik, anders wacht iedereen op elkaar

haha ja dat gebeurde dus ook

ik was de fiets dus ik stopte braaf en dacht ik wacht wel even geen haast
maar toen stonden we allemaal een 15 seconden stil haha

5 likes

Ja denk dat hij dat inderdaad probeert, kijken wie het langste volhoudt. Volgens de gemeente gaat hij na 2 sept per dag dat de situatie nog hetzelfde is een boete krijgen dus je zou denken dat hij dan snel genoeg gaat reageren. Advocaat raadt ons dan ook aan om gewoon af te wachten en te blijven zitten, we staan in ons recht dus als hij voor de deur staat hem naar de advocaat verwijzen en als hij binnen probeert te komen politie bellen, aangezien hij al meerdere malen ongevraagd binnen is gekomen. Maar geen fijne situatie, vooral aangezien ik in die week van 2 sept vaak alleen thuis ben. Ik voel me helemaal niet moedig genoeg om hem te woord te staan mocht het zo ver komen haha.

@Jauregui
Of je gaat nu ff lekker boven zitten en dan kom je over een uurtje beneden ff wat drinken met ze en daarna weer terug?

oh bah dat lijkt me inderdaad niet prettig! Je kunt ook een extra slot erin zetten! gewoon zo’n haakje ofzo, dat ie iig niet zomaar naar binnen kan!