Wat je even kwijt wilt #25

Ik haat mijzelf soms zo ontzettend. Nu ook weer dat ik denk niet te zijn ingecheckt toen ik de trein instapte. (we hebben hier geen poortjes.) Wordt er toevallig een keer gecontroleerd en ik bereid mij psychologisch voor op wat komen gaat. Geef mijzelf hard op mijn donder. En ik bleek uiteraard gewoon wel ingecheckt te zijn. Ben altijd zo hard tegen mijzelf als ik een foutje heb gemaakt en ook bang dat bijvoorbeeld collega’s mij hard op mijn donder gaan geven terwijl er geen aanleiding voor is. Alleen maar omdat ik vroeger door iemand heel hard werd gestraft voor dingen die normale mensen geen enkel probleem vinden. En hoewel het eerst veel erger was, dat ik mijzelf dingen ging verbieden als straf, heb ik het gevoel dat ondanks al die psychologische hulp het nooit echt uit mijn systeem gaat.

Terwijl ik diep van binnen weet dat ik juist alles via de regels doe en gestructureerd te werk ga. :grimacing:

7 likes

Ahh klinkt erg vervelend. Als je vaker last hebt van twijfelen of je iets wel of niet gedaan hebt (inchecken, deur op slot…) helpt het misschien om het heel mindful te doen. “Ik check nu in! Er staat ‘inchecken OK’”. Of was het inchecken gewoon een voorbeeld en zijn het verder vooral andere vlakken?

2 likes

Ik vind de mensen (vooral manager) niet leuk, de taken mehh en de werkdruk te hoog. Heb al aangegeven dat ik het iets te druk heb dus even geen nieuwe taken wil, maar dan zegt hij "oh maar dit is maar iets kleins. Ja, heel veel kleine dingen worden uiteindelijk iets groots…
Ook helpt het niet dat het grootste deel van de stagiairs vorige week hun stage afgerond hebben.

Goede vlucht en reis! :blush:

1 like

Ben je nu de enige stagiaire? Ik zie dit vaak gebeuren, dat je een grens aan geeft en iemand zichzelf belangrijke vind dan jouw grens. Heel onprettig en onveilig kan dat voelen. Is er iemand anders dan de manager waar je bij terecht kan?

1 like

Nee niet de enige! Maar we hadden er eerst zo’n 30, nu nog maar 5 dus het is wel even anders.
Ik denk dat ik eind deze week gewoon ga aangeven dat de extra taken niet gaan lukken omdat ik het al druk heb

1 like

We gaan zo met de auto op vakantie maar mn vriend slaapt nog
Zit nu als een kind op kerstochtend op de bank te wachten- wil hem niet wakker maken want hij gaat rijden haha

13 likes

Wat soms helpt in dit soort gevallen is dat je ook goed kan aantonen waarmee je het druk hebt. Dus even heel kort een urenoverzicht maken aan welke taken je tijd opgaat. Dan maak je het ook wat meer inzichtelijk voor je manager. (Hebben sommige managers nodig.) En dan kan je ook nog overleggen wat je eventueel kan schrappen. Al begrijp ik nooit dat mensen niet snappen dat als er 25 mensen wegvallen je niet direct hetzelfde werk kan blijven doen. Tenzij er hiervoor heel veel mensen niks aan te doen waren :joy:.

3 likes

Ik had deze fucker na 5 pogingen dus ik was zo blij. Ben ik daarna de hele nacht geterroriseerd door een andere. Echt op zoveel plekken geprikt en heeft me hele nacht wakker gehouden. Moe :frowning:

Mijn moeder en zusje hebben zulke andere normen en waarden en nu loop ik daar weer tegen aan.

Mijn moeder is 2 weken op vakantie, dus wij moeten elke dag naar haar huis om voor de katten te zorgen. Nu heb ik een vriendin met groot appartement waarvan ik weet dat ze dat ook graag doet, dus had haar gevraagd of dat haar in het vervolg leuk lijkt. Krijg ik van mij moeder en zusje terug dat dat raar is en dat ze het apart vinden(wat is dan precies apart)??? Ze hoeft het niet te doen, maar ik vroeg het gewoom om te peilen en mijn moeder te helpen. Is toch veel fijner als de katten de hele dag aandacht krijgen ipv 1 keer per dag.

Edit: oh nu zegt ze ineens wel dat het erg lief is :roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes:

Ik moet nog drie dagen werken maar ik zit al met mijn hoofd in de vakantie.

3 likes

Buhhh lig al bijna 3 uren wakker (bijna 4:00u hier). We gaan vanmorgen naar Universal Studios, dat wordt een lange dag, dus wil zo graag nog even slapen haha.

2 likes

Oh balen! Lig je ergens om wakker of “gewoon wakker”? Ik hoop dat je zo nog even kunt slapen.

Nee, niet omdat ik pieker. Ik denk door de maagzuur van het vreselijke vieze vette vreten in dit land haha. :joy: Nou, ik zal mijn telefoon weer een keer wegleggen en nog een poging doen haha. Nog drie uren tot de wekker. :raised_hands:t2::raised_hands:t2:

Om nieuwe mensen te leren kennen in mijn woonplaats ben ik van plan om me aan te sluiten bij een eetclub of zelf een eetclub te beginnen. Zit er hier iemand al bij een eetclub? Hoe vind je dat? Ben even benieuwd naar ervaringen omdat ik verder niemand in mijn omgeving ken die bij een eetclub zit.

1 like

Ik heb geleerd dat zeggen dat je druk bent niet helpt, want iedereen is druk. Maar heel specifiek benoemen waarmee.
Bijv. Ik moet taak x,y en z nog afronden en daarmee ben ik tot xx bezig.

2 likes

Elke ochtend zit ik weer op de bank te bedenken wat ik ga ontbijten, haal ik allemaal dingen in mijn hoofd waar ik zin in heb en heb dat vervolgens niet in huis. Echt een teleurstelling elke keer.

Ik haal dat expres ook niet in huis want ongezond blabla, maar baal elke dag weer haha.

3 likes

Ik ben een skivakantie aan het plannen en shiit wat is dat duur eigenlijk. Voor die prijs kun je anderhalve maand reizen joh

@Lentex Fijne vakantie!

@ellegirltalk Jij bent echt een nachtuil he haha. Altijd als ik 's avonds/'s nachts niet kan slapen en ik nog effe maar op het forum ga scrollen zie ik wel dat jij online bent haha. Succes vanavond trouwens.

2 likes

Ik was gisteren naar de film en een stel was gewoon aan het bijkletsen. Eerst dacht ik nog: ze stoppen wel met praten als ik een paar keer omkijk. Ben maar gaan verzitten. De film duurde ook bijna 2,5 uur en heb geen zin om mij zolang te ergeren. Sowieso, waarom kom je bij mij zitten al 1/20ste van de kaartjes zijn verkocht. NEEM EEN EIGEN RIJ.