Huh, hoezo andere normen en waarden? Ik zou het ook niet op prijs stellen als ik op vakantie ben en iemand gaat mijn katten verhuizen omdat dat makkelijker is. Iemand anders dan het baasje die dagelijks komt verzorgen is al stressvol, laat staan naar een ander huis met andere geuren en mensen. Vind de gedachte lief van je en snap dat het vervelend kan zijn om elke dag langs te moeten gaan, maar voor de katten zelf is het echt het beste om ze thuis te laten. Dat ze dan iets minder aandacht krijgen dan normaal/bij je vriendin overleven ze wel.
Het valt heel erg mee, ik heb het ook lang uitgesteld omdat ik bang was. Het doet maar 3 seconden pijn. Het idee is erger dan de werkelijkheid. Je oren voelen erna even warm aan, maar als je er geen aandacht aan besteed gaat het snel over.
Genezing vond ik easy, daar heb ik helemaal geen last van gehad.
Ja, jullie begrijpen het verkeerd! Ik zou nooit ongevraagd die katten ergens anders heen brengen.
Mijn moeder heeft een kattenoppas nodig en ik dacht aan een vriendin(die mijn moeder goed kent) dat zij dat graag zou doen en ze daar veel aandacht krijgen. Bijvoorbeeld voor een keer in de toekomst.
Mijn zusje begrijpt het zoals jullie het begrijpen, terwijl ik al 20 keer heb uitgelegd dat ik dat niet zomaar zou doen. Nou die vind het hele idee dus al raar (komt van de gedachte dat je andere mensen niet met je problemen moet opzadelen, dat is het gedeelte normen en waarden dat zo verschilt) en verteld het verkeerde verhaal tegen mijn moeder en die vind het dus een vreemd? Maar als ik doorvraag vindt ze het ineens super lief.
Nouja lang en ingewikkeld verhaal, maar ik wilde alleen maar helpen.
Ik ga vier weken op een huis passen en die mevrouw had nog nooit een oppas gehad dus ze vond het allemaal een beetje moeilijk, ook qua gas water licht enzo. Maar ik heb dat nog nooit zelf betaald dus ik heb geen idee wat dat kost. Wat zou zoiets kosten voor een maand met 1 persoon die overdag werkt? (Ik hoef niet te betalen maar ben gewoon benieuwd)
Gewoon het bedrag dat zij per maand betaald? Wel dom trouwens dat jij dat moet betalen, als zij gewoon op vakantie gaat zonder oppas in dr huis moet ze ook gewoon betalen. Is niet ineens goedkoper omdat zij niet thuis zou zijn ofzo.
Huh jij moet betalen omdat je op haar huis past?
Nee nee ik moet niet betalen!! Maar omdat ze zich zorgen maakte vroeg ik me af wat zoiets kost, gewoon uit nieuwsgierigheid @grace @Bubbless @Spaarlamp
Oh zo, ehm ja wij zitten op gwl bij elkaar op €180 per maand.
Ah zo. Ik woon alleen en heb even gekeken naar mijn vorige verbruiksoverzicht (van mei, in juni was ik amper thuis) en toen heb in gas + stroom samen ± €40 verbruikt. Voor water betaal ik €10 per maand.
Wtf is dat
Zijn dit slangen embryo’s?
zou goed kunnen ja
Het bedrag wat zij per maand betaald is niet het bedrag wat ze ook daadwerkelijk verbruikt! Dat is een schatting wat gemaakt word. Vooral nu in de zomer verbruik je een stuk minder omdat het warm is en je geen verwarming aan hebt, langer licht dus minder stroom nodig etc. Áls ze al wil dat je betaald, zou ik de meterstand bijhouden en uitrekenen. Ik betaal namelijk ook €114 per maand maar verbruik misschien voor €20 aan stroom en €5 aan gas.
Dan snap ik niet zo goed waar ze zich zorgen over maakt. Maar ze was ook nerveus over de wifi. Het zal vast goedkomen!!
Wat een gek mens, hoezo ben je daar nerveus over?
ja ik denk dat dat een goed idee is met de ene vogel die ik nog heb. Zit momenteel thuis van werk dis genoeg tijd om de kitten op te voeden en krijg genoeg tips van een vriendin die bij een dierenpraktijk werkt
Ik werk dus op de klantenservice van een energieleverancier en krijg zo vaak mensen die niet snappen dat het bedrag wat ze per maand betalen een “voorschot” is. Ik zou het haar op de manier uitleggen zoals ik net zei en aangeven dat áls je al iets moet betalen, je de meterstanden op wilt schrijven. Ik vind het sowieso dom dat jij moet betalen want je levert haar een gunst door in huis te komen. Als er niemand in huis kwam had ze net zo goed door moeten betalen.
Als er iemand op mn huis zou passen die ik niet ken zou ik ook overal panisch over zijn. Zeker als het de eerste x is. Maar goed ik dwnk altijd in doem scenarios