Wat je even kwijt wilt #25

Floortje Dessing is daar volgens mij een keer geweest in Floortje naar het einde van de wereld

1 like

Ik had van 01:00 tot 12:00 geslapen :heart_eyes: Zoooo chill

Dacht jij ook aan die aflevering met die vrouw die Engelse les gaf? Heb even gegoogled, maar volgens mij is Floortje niet tijdens einde van de wereld daar geweest, maar tijdens 3 op reis. Eiland met de Engelse lerares is dan een andere. Daar kwam het ook veel gemoedelijker over dan de Wikipedia over Pitcairn. Wat een zooitje is het daar met zo weinig inwoners (en veel inteelt en criminaliteit).

Ja, vooral de antillen lijkt me echt lastig. Dat je sowieso op je 17e/18e alleen naar een ander land moet waar je de taal vaak ook niet super spreekt en 9 uur vliegen ver!
Ik was als 18-jarige net op kamers wonende soms echt zo onzeker en bang, maar ik kon nog in de weekenden naar mijn ouders toe of als het even echt niet ging, kon ik ook doordeweeks een keer mee eten. Lijkt me heel lastig als je die mogelijkheden dan niet hebt. Maar ze zitten natuurlijk wel allemaal in hetzelfde pakket dus hebben veel steun aan elkaar, meer dan Nederlandse studenten.

Het lijkt me echt ook heel raar om op een eiland te wonen. Heb een aantal antilliaanse vrienden die opgegroeid zijn daar maar echt niet meer terug willen. Was pas op curacao en de eerste week dacht ik: wauw, welke idioot wil liever in Nederland wonen dan hier! Maar daarna kwam een beetje het besef dat het eiland toch wel erg klein is, en dat er niet zo veel te doen is als je daar al je hele leven woont versus drie weken op vakantie. Denk dat ik het niet zou kunnen. Ik geloof dat ik me enorm opgesloten zou gaan voelen. In Nederland kan je bij wijze van spreken zo de trein pakken naar het buitenland, op zo’n eiland kan je praktisch niet weg.

Thanks, heb het gevonden en ga het nu kijken :stuck_out_tongue:

Nee ik dacht niet aan een specifieke aflevering. Maar herkende de naam Pitcairn

Ik hou echt van zulke wikipedia pagina’s! Echt van die aparte verhalen die je anders nooit tegen zou komen.

2 likes

Ik ook! Ik kwam er via een youtube filmpje op wat ik random had aangeklikt haha

1 like

Ik heb de afgelopen dagen zes zakken met kleding en spullen weggegeven aan mensen die het harder nodig hebben dan ik en het is zooo fijn en bevrijdend. Nu fase 2 want ik heb nog veel dat weg kan

9 likes

Dit heb ik de laatste tijd ook gedaan! Je maakt er mensen zo blij mee! Ook via marktplaats gratis laten ophalen

Heb nu een kleine garderobe over met mooie kleding en ook dat is chill.
Win win dus

2 likes

Je kunt ook een Unfollowers-app downloaden, dan kan je alle ontvolgers en blokkades checken. Vind ik altijd wel leuk om te zien haha. Nu ook, ik post veel over mijn vakantie in stories en heb ineens veel die mij ontvolgen haha (vooral van hier). :smirk::smirk:

3 likes

@Dazed @Nidorina dankjewel!!

@Lorelai ik zal je anders een PB sturen morgenavond als het klaar is!


Ze wilden graag toch vanwege de zomer iets met bloemen en dan typografie gecombineerd, dus ik ga mijn eigen ontworpen lettertype gebruiken voor een hele leuke quote en verder overal bloemen tekenen. Vanavond om 18u begin ik, heb er echt zieeeeeek veel zin in!!

4 likes

Ik ga volgende week in het huis van vrienden die op vakantie gaan, gelukkig! Ja, het komt door die bedreiging.
Scriptiedeadline is over vier weken. Ik probeer nu even tot de begrafenis rust te houden en wil daarna weer verder.

Ze overweegt aangifte of melding te doen en ik probeer dat aan te moedigen. We zijn alleen bang dat hij erachter komt en dat het dan nog meer uit de hand loopt. De huurbaas gaat hem ook confronteren en we zijn echt bang dat dat misloopt. Maar we kunnen verder echt niet zoveel doen

1 like

@Hatsmetflats wat een heftige situatie. Ik hoop dat je even wat rust kan vinden in het huis van je vrienden! En dan stapje voor stapje alles bekijken en wat je er aan kan doen. Dikke knuffel <3

1 like

@Hatsmetflats Wat heftig allemaal! Ik snap dat je er even doorheen zit als die allemaal tegelijk gebeurt. Ook van die vrienden van je ouders die in 7 weken tijd twee van hun kinderen verliezen? Hoeveel pech kunnen sommigen mensen hebben. Goed dat je even rust voor jezelf neemt van je scriptie, je hebt genoeg op je bordje.

1 like

Ja zo chill. Ik heb nog steeds geen kleine garderobe maar wel maar een klein actief bestand haha

Gelukkig is het je buurman en zal hij je nog weel een keer zien als je er zo fabulous uitziet als dat je bent. Daarnaast heb je hem al eerder gezien (toch?) en heb je dus geen eerste indruk verpest. Tot slot wijst zijn reactie er ook op dat hij ook weet dat je er normaal niet zo uitziet.
Er is dus hoop. Amen.

7 likes

Mijn moeder heeft nog maar een borst en ze heeft dus een prothesebadpak nodig en die zijn súper duur. Ze had er laatst eentje gekocht maar die was helemaal dun geworden aan de achterkant, echt na een maand. Dus toen heeft ze hem teruggestuurd met een briefje erbij en ze heeft net een mail gehad dat ze een nieuwe mag uitkiezen met een speciale tip er bij voor uit welke lijn omdat ze veel zwemt en ik vind het zo lief :sob: is natuurlijk gewoon normaal maar ik ben gewoon blij dat ze het zo makkelijk voor haar maken

37 likes

Nahw! Ik vind het altijd zo mooi om te zien als mensen echt hart hebben voor hun klanten en voor wat ze doen! Wat lief

1 like

Mn manager had mij met mijn bday niet eens gefeliciteerd. Ze wist dat ik jarig zou zijn die week want ze zeurde om tractatie. Mn collegas feliciteerde me waar zij bij was. (Iets verderop maar toch) er was taart en shit.
Maar van sommige mensen heb ik een cadeau gekregen en diegene geef ik ook wat terug. En nu was gister iemand jarig van wie ik een cadeau had gekregen dus ik had wat voor haar mee.
Zegt mn manager ik ben zaterdag jarig he !! Zo van ik wil ook een cadeau.
Ik dacht ja daaag pleur op. Maar dat wou ik natuurlijk niet zeggen dus ik lachte een beetje mee. Maar nu bedacht ik me dat zij dit weekend er niet is en ik daarna een week vrij ben haha girl bye.

( Het is niet dat ze niks krijgt we hebben zon systeem dat mensen die jarig zijn diegene die na hun jarig zijn een cadeau moet geven. Maar goed ik werk voor een uitzendbureau en die tellen zogenaamd niet mee ofzo)

7 likes