Gewoon langsgaan, en ander zeggen dat je toch even iets moest halen uit je brievenbus/auto/berging etc en daarom het gelijk wel even op komt halen
Dit is wel echt erg, maar ik moest wel lachen stiekem.
Ik had dus die gozer die tegenover ons werkt gegoogled want zo ben ik. Maar hij heeft vgm een vriendin. En onder een foto van hun had hij gereageerd met " Zei boft met my"
Compleet afgeknapt opgedroogd alles⊠misselijk zelfs.
Ik vind dit ook helemaal niet zo raar, als je je lichaam doneert voor de wetenschap kan dit toch gewoon nodig zijn?
Edit: wel naar dat ze hebben gelogen natuurlijk
Ware het niet dat ze had aangegeven niet voor explosieven gebruikt te willen worden.
Ja dat is zuur (had ik ook snel ge-edit haha)
Nee dat denk ik dus ook niet. Of ze nou je ogen eruit snijden, je armen oplossen in gif of je lichaam opblazen: het zal in de naam der wetenschap wel geoorloofd zijn.
Nou ik had echt nog nooit gehoord dat ze voor de wetenschap mensen opblazen, je helemaal open snijden en onderzoeken enzo wel, maar op een stoel binden en opblazen. Vond het zo droog klinken.
Bah super goor
âAh het lichaam spat uit elkaar als het ontploftâ
Goh.
Ik zat artikelen te lezen over hoe het bijna onmogelijk is om blijvend af te vallen en dat het serieus maar 5 procent van de mensen lukt? Blijkbaar zijn best veel wetenschappers al een flinke tijd tot die conclusie gekomen, maar is het zo omstreden om erover te praten dat ze het maar niet doen⊠Ik snap het wel. Er wordt gewoon te fucking veel geld aan verdiend. Als het nu algemene kennis zou worden dat blijvend afvallen bijna onmogelijk is zou de hele industrie instorten volgens mij. Wtf man⊠blows my mind.
Ik haat het zo erg dat ik dieet vrij probeer te leven, . gezonde gewoontes probeer aan te leren, puur omdat het goed voor me is (niet per se voor hoe ik eruit zie), en mezelf probeer te accepteren, maar dat ik er gewoon niet aan wil ofzo? Mijn zus is nu ook het keto dieet aan het doen, en is 9 kilo afgevallen in 5 weken ofzo, en dan wil ik eigenlijk ook gelijk weer, maar ik probeer mezelf eraan te herinneren dat ik het al twee keer gedaan heb en iedere keer alles ben aangekomen plus zoân 13 kilo extra dan toen ik het voor het eerst deed⊠maar damn man het is moeilijk. Ik zie haar steeds een beetje slanker worden en dan word ik echt weer jaloers, ook al weet ik in mijn hart dat het waarschijnlijk maar tijdelijk is.
Ik schrok wel echt van die artikelen. Er stond ook in dat dieten vaak zorgt voor een hoger standaard gewicht dat je lichaam dan telkens weer probeert op te zoeken en te overtreffen. Ik had liever gehad dat ik dit 10 jaar geleden wist voor ik al die bullshit dieten ging volgen die ervoor gezorgd hebben dat ik nu zo dik ben. Ik wil hiermee trouwens niemand ontmoedigen om af te vallen, of om het eraf te houden. Maar denk ergens wel dat als zoveel wetenschappers tot deze conclusie komen dat het best weleens vaker gezegd mag worden in plaats van mensen maar telkens in te prenten dat het toch echt aan jezelf en aan je wilskracht ligt als je te dik bent en het gewicht er niet af kan houden ipv dat je biologie je daadwerkelijk tegenwerkt en dat het echt een zieke hoeveelheid aan doorzettingsvermogen en wilskracht vergt om het eraf te houden, gezien je lichaam zich aanpast aan de hoeveelheid kcal die je eet en alles.
Mijn stad heeft iets te vieren vandaag dus zit lekker vanuit mijn balkon vuurwerk te kijken over de hele stad. Krijg er gratis een vuurwerklucht in mijn appartement bij.
Ik vind dit wel een beetje ontmoedigend.
Toen de leraar biologie dit in een ver verleden meedeelde was ik zeker dat hij ongelijk had. Maar ik denk ondertussen dat ik hem onderschat heb.
Snap ik, en dat is het waarschijnlijk ook wel, maar ergens is het misschien ook wel belangrijk om de andere kant ook eens te horen? Ik zelf heb dit wel als waarheid ervaren met mijn talloze afvalpogingen waar ik telkens zwaarder van werd uiteindelijk en denk echt weleens dat ik nooit zo dik was geweest als nu, als ik gewoon me met mijn gezondheid bezig had gehouden ipv met de illusie om super slank te â moetenâ zijn. En dat dit toch echt binnen mijn handbereik lag als ik maar hard genoeg wilde en genoeg doorzettingsvermogen had. En je iedere keer weer waardeloos voelen omdat het je niet lukt of omdat je het niet volgehouden hebt. En het erge is dat ik het nu nog steeds niet los kan laten omdat er gewoon zo;n druk is om slank te zijn dat het altijd wel in je achterhoofd blijft dat je niet goed genoeg bent. Dus ja ik ben het met je eens dat het ontmoedigend werkt, maar ergens is het ook wel cruciale informatie voor bijvoorbeeld gezonde meiden die een crash dieet overwegen omdat de media ze inprent dat ze wel een paar kilo kunnen verliezen om aan het âideaalâ te voldoen. Waarschijnlijk zijn ze beter af om er gewoon niet aan te beginnen.
Net ging ik naar een nagelsalon die een collega mij had aangeraden om daar een pedicure te ondergaan. Zij gaat daar altijd met haar moeder naar toe. Lekker, ontspannen. Uiteraard had ik zelf beter research moeten doen. Maar toen ik daar aankwam was het een beetje zo tent die je ook weleens ziet in die âIk ging naar de meest slechte nagelstudioâ-filmpjes op YouTube. Personeel sprak bijna geen Nederlands, en het leek er heel oud etc.
Ik werd eerst in een massagestoel met voetenbad gedirigeerd, die ik zelf mocht bedienen. Die stoel ging echt lomp hard, het leek net alsof ik steeds dertig centimeter naar voren werd geduwd, alsof je in een schommelschip zit. Gelukkig was er ook een rode knop, die de stoel abrupt tot stilstand zette. Het wachten in de stoel duurde echt lang, en ik wist ook niet hoe lang ik nog moest blijven âzittenâ.
Naast me zat een vrouw die al werd geholpen. Met een soort kaasschaaf werden haar voeten bewerkt, en ik zag de vellen eelt letterlijk in het rond vliegen.
Toen kreeg ik echt rillingen, en kwam ik in een vluchtmodus. Ik zei dat alles me best lang duurde en dat ik haast had, en eigenlijk zo moest gaan. Zegt een medewerkster verderop die net klaar was met een klant - op zich wel heel aardig - : âOwh maar dan ga ik je nu heel snel helpen!â Durfde mijn smoes niet verder door te zetten, dus voor ik het wist voelde ik een vijl in mijn teen.
Maar nu komt het allerergste. Toen mijn voeten werden behandeld, vroeg het meisje dat mij hielp om het setje attributen van haar collega die de vrouw naast me hielp. Die vrouw met al die vliegende eeltvellen dus. Het meisje pakte die âkaasschaafâ, hield hem even in het voetenbadje, en ging toen mijn voeten te lijf. En aarrgh, ik was gewoon te verbouwereerd om iets te zeggen. En het kostte nog twintig euro ook Ik zie mijn collega normaliter als een best kritisch persoon, maar dit verbaast me wel een beetje.
Het leek dus zonder grappen op zoân ding, alleen dan zonder handvat:
Add imagesSuper interessant! Wil er zeker meer over lezen, want vind het eigenlijk best een eye-opener, en de wetenschap erachter eigenlijk super interessant. Ik denk ook dat het behouden van je gewicht waarschijnlijk al een doel op zich is. Ik geloof ook echt wel in gezond leven, maar meer dat dit de focus moet zijn ipv dat het is om een bepaald doel te halen. Het is alleen jammer dat dat stuk zelfacceptatie zo moeilijk is, want dat fuckt ook serieus iedere keer met mijn pogingen om gezonder te eten
@anon46421473 Haha I know ik wil er zelf eigenlijk ook niet helemaal aan, omdat ik ergens wil geloven dat ik ooit een mooie maat 36 kan behalen met slanke benen een een platte buik, maar ik probeer er echt mee te dealen dat ik dit maar gewoon los moet laten en het moet accepteren dat ik waarschijnlijk nooit slank zal zijn, maar wel alles eromheen kan verbeteren.
Ik geloof dit sws. Het is echt een hele industrie die er miljoenen aan verdient. Hoeveel mensen er wel geen boek schrijven met hoe je het gezondst moet leven , allemaal vage producten en zelfs pillen.en dan al die sport programmas en personal trainers en weet ik het allemaal. En in heel januarie word er ook zo de focus opgelegd.
Maar wat ze echt zouden moeten doen is mensen mentaal steunen. En dingen zoals mensen die op eigen houtje afvallen moeten begleiden en verzekeren met dingen zoals overtollig vel weghalen enzo. Maar dat gebeurt er niet want daar word in verhouding tot al die andere bullshit niks mee verdient.
Precies! Blijkbaar gaan er fucking miljarden in om, dus het is ook niet vreemd dat ze de illusie levend willen houden. Vraag me ook serieus af hoeveel wetenschappers er actief maar over zwijgen om die reden. Het mentale aspect is ook gewoon het aller belangrijkste. Je kan iemand wel 6 uur in de sportschool laten beulen en de hele dag door snack komkommers laten eten, maar het maakt echt geen hol uit als zo iemand mentaal worstelt met allerlei complexe emoties/gevoelens/ideeen rondom eten, of hun zelfbeeld etc. Want eigenlijk weet iedereen wel wat goed eten is en wat we moeten doen daar zit het knelpunt ook eigenlijk niet, meer in het mentale proces eromheen, (en blijkbaar ook de biologie eromheen). En idd lijkt mij begeleiding en hulp na het afvallen ook net zo belangrijk als tijdens het afvallen zelf!
Mensen ik ben echt even sad. Het lijkt wel of mijn dieren(ratten en kat) gewoon ĂĄltijd wat hebben. Ik ben ook zo vaak bij de dierenarts of bel voor advies. Vorige week ineens weer een rat die snel ademende, dacht bijna dat ze die avond dood zou gaan, maar gelukkig hoorde de dierenarts niks raars.
Nu was ik afgelopen 2 weken al twee keer voor een abses bij mijn rat en het leek geheeld, maar ik kom er net achter dat het eronder weer is gaan groeien⊠het zal waarschijnlijk blijven terug komen, dus ik denk dat de optie dan maar inslapen is. Ik ga morgen wel weer bellen, maar ik had van de week al weer voor mij kat gebeld en voel me zo stom dat ik dan nu wéér wat heb