Wat je even kwijt wilt #25

Ook maar 4 uur geslapen, altijd fijn voor een druk weekend!

Goedemorgen allemaal. Wat een rust hier om 6:00u. Ik mag extra vroeg weg vandaag omdat ik op het week nog moet opruimen van gisteren. Eigen schuld noemen ze dat.

Wow net toen ik dit plaatste lag het forum er uit (bij mij?).

Stond gemeld gisteravond. Onderhoud om 06:00u.

1 like

Ja hoor volgende week ben ik vrij en dan regenf het de hele week. Dit weekend is het wel mooi weer want dan werk ik.

Ew ja die vrouw met een soort paardenhoef uit dr hoofd :face_with_hand_over_mouth:

Ah jeetje wat sneu :frowning: Gaat het een beetje met je?

1 like

Jaaa wtf

Misschien moet ik vaker te veel drinken, heb voor mijn doen echt prima geslapen. Alleen te kort.

Ik ben het helemaal met je eens! Dit bedoel ik eigenlijk ook. Ik vind dat iedereen moet zoeken naar een manier om goed en gezond te leven op een manier die vol te houden is. Ik vind het dan ook heel irritant dat ik zo gefocust ben op mijn uiterlijk, en het ‘schoonheidsideaal’, dat slechts gezond leven niet genoeg voldoening geeft als ik er geen 30 kilo mee afval, en dat vind ik zo vervelend die continue strijd. En om 30 kilo af te vallen moet ik echt super grote veranderingen aan brengen in mijn leven die waarschijnlijk gewoon niet vol te houden zijn op de lange termijn. Zeker niet als je stofwisseling ook nog eens tegen je gaat werken tijdens dat proces waardoor je alles sowieso gaat aankomen als het fout gaat plus extra. Daarom accepteer ik denk ik liever maar gewoon mezelf zoals ik ben dan dat ik mijn leven uitstel om deze droom na te jagen die tot nu toe nooit gerealiseerd is bij mij. Ik wil gewoon dat risico niet meer nemen dat ik nog dikker word met nog een tragere stofwisseling. Althans dat heb ik nu wel ondervonden in de afgelopen 15 jaar haha. Eigenlijk zeggen we gewoon hetzelfde geloof ik. Ik denk ook niet zozeer dat het een conspiracy is hoor haha, maar er zit zeker wel geld in om mensen een droom na te laten jagen die echt suuuper moeilijk permanent te realiseren valt, en het afvte doen als iets wat echt wel kan als je maar de wilskracht ervoor hebt etc. Ik kan je trouwens niet genoeg vertellen hoe vaak nou juist net die gedachtegang mijn pogingen om slechts gezonder te leven hebben gedwarsboomd, puur omdat ik er niet slank van werd of me nog steeds te dik voelde, en het dus niet goed genoeg ‘werkte’ naar mijn gevoel.

2 likes

Volgens mij doe ik iets verkeerd. Sowieso heb ik nu alleen even filterkoffie en is de ‘cold brew’ die ik maak met grof gemalen bonen lekkerder. Maar ik vind het gewoon koude filterkoffie. Ik snap het niet. Laatst smaakte het zelfs een beetje zurig, zoals hele slechte filterkoffie zuur kan smaken.

Ik ga t gewoon weer maken met bonen. De filterkoffie die ik heb is van de hema, geen succes dus.

1 like

Hahah ja ik wil er nog #snob bijzetten :smile:

1 like

Een tijdje geleden had ik eindelijk cruesli gevonden waar ik tegen kan (mag geen tarwe en honing). Was 6 euro nog wat voor 500 gram. Had mijn vriend echt in twee dagen de halve zak leeg gegeten. Was ik superboos omdat we letterlijk ook normale cruesli hadden liggen
 zegt hij: oh ja ik proefde het niet eens. Hoe zou zo’n opmerking t beter maken? Het boeit je niet en je vreet t gewoon op. Eet dan droge havermout als het je toch niet uitmaakt.
En nu heeft hij het gewoon weer gedaan. :disappointed: Terwijl ik altijd zo zuunig ermee doe. Vind het echt zo stom.

Dik drama om cruesli maar ik vind het veel te duur dus als een zak dan binnen een week leeg is door iemand die de smaak niet eens waardeert enz vind ik echt treurig

19 likes

Dankjewel!

1 like

Misschien kun je opnieuw die dure variant kopen en dan de zak van de goedkope en van de dure variant wisselen als je vriend er niet bij is, en kijken wat er dan gebeurt :grin:

12 likes

Ik zou dat ook zonde vinden. Ik zou de zak gewoon heel kinderachtig verstoppen :sweat_smile:

3 likes

Hij kijkt er gewoon niet naar. Gisteren wel een labelmaker besteld dus miss dat in t label met AFBLIJVEN ipv wat er in zit. Misschien dat dat helpt. Of wat hij mag met zijn naam er op ofzo. @mieek

@Booklover vorige keer was ik ook echt boos maar ben nu gewoon een beetje down ervan. In rouw om mijn cruesli :disappointed: en is ook gewoon niet leuk als je vriend zo lomp doet

Ben wel heel blij dat ik niet de enige ben die dit echt niet leuk vindt haha want het voelt ook wel gewoon als stom van mij

Maaaaarrrgoed het is uiteindelijk maar cruesli en we kunnen prima een nieuwe zak betalen ookal is het zo duur en is het ver fietsen

2 likes

Ooh ik voel de ergernis!

Niet hetzelfde, maar doet me denken aan een situatie met collega X op het werk laatst. Collega A koopt dure pralines om te trakteren. Iedereen echt bewust gaan opzoeken in het bijbehorende boekje welke praline welke smaak heeft om er helemaal van te genieten. OkĂ© misschien beetje overdreven. Komt collega A bij de bewuste collega X (die in gesprek is), die zonder nadenken zo’n praline neemt en zelfs maar zonder zijn zin te onderbreken dat ding in minder dan een seconde heeft doorgeslikt. Man toch.

2 likes

Ik kauw echt niet op alles zo mindfull maar hoe kun je nou zo dingen eten zonder er 1 sec over na te denken of het te proeven. Dan kun je dus net zo goed een hap broccoli nemen ofzo ipv een praline

9 likes

Ik snap dat je boos bent en zou het zelf echt niet pikken. Dat is toch gewoon asociaal, als jij het andere niet kunt eten? Ik zou de zak verstoppen inderdaad of in een doos doen met ‘afblijven, Bertha’s speciale muesli die ik alleen kan eten’ haha

1 like