Wat je even kwijt wilt #25

Dat is toch sowieso een facade?

29 likes

Super leuk, gefeliciteerd!!

1 like

Ik ben net gebeld en de assistente was heel lief. Ik kan vrijdag al terecht

8 likes

Angst is niet gerelateerd aan je gender, bouw, lengte of iets wat überhaupt met uiterlijk te maken heeft. Zoals je man bang is voor een muis (waar jij blijkbaar geen probleem mee hebt) kan jij bang zijn voor een spin/whatever terwijl een ander dat niet snapt. Dat maakt je man geen ā€œmietjeā€ of ā€œloserpapaā€, het maakt hem een normaal mens. Het maakt jou daarentegen een mooi voorbeeld van heersend seksisme in de hedendaagse maatschappij :upside_down_face:

44 likes

Wacht, ORS na een avond drinken helpt serieus tegen de kater? Ik heb het ook nog in huis, moet ik wellicht ook eens proberen

1 like

Wat is een ORS? Ik ga dit weekend uit en ik ben oud. Ofnja ik drink heeel weinig en als ik drink ben ik de volgende dag een omatje.

Pfoe dat je het al niet meer grappig mag vinden dat een grote stoere kerel met een grote mond, enorm bang is voor een muisje. @anon23429397 ik had er ook smakelijk om gelachen en hem er een beetje mee gepest hoor! Vind je betichten van seksisme in deze context een beetje overdreven.

11 likes

oral rehydration salt, had het mee naar india, voor als ik aan de diarree zou raken. Zouten bedoelt om niet uit te drogen! Dus heeft niets met wilde stapavonden te maken hahah

2 likes

Waar lees je dit dan?

2 likes

serieus?

zulke berichten, daar krijg je pas humeurschommelingen van. omg. wat een droeftoeters.

8 likes

Hmm, ik denk dat het goed kan zijn voor jullie om dit soort geinternaliseerd seksisme (want dat is het voor jullie beiden, ook als je het niet lullig bedoelt) onder de loep te nemen, zeker nu je een kind op komst hebt.

Die hele sterke persoonlijke en maatschappelijke definitie van wat mannelijk en vrouwelijk gedrag is kan behoorlijk schadelijk zijn voor je kind, zeker als ā€œafwijkendā€ gedrag meteen wordt benoemd.

Jouw reacties als mietje, loserpapa en "als een wijf en zijn schaamte zijn ook aangeleerd door jullie omgeving en in een maatschappij die nog veel te verbeteren heeft als het gaat om gelijkheid zijn dit dingen die gewoon geen plek meer moeten hebben.

35 likes

Ik snap als hij zelf zo te koop loopt met zijn stoerheid, je hem ermee wilt plagen dat hij bang is voor een muisje, beetje johnny bravo affect. Dat hij een man is vind ik er los van staan. Alhoewel deze wel meer testosteron en daardoor deze eigenschappen hebben. (deze discussie snap ik van beiden kanten)

3 likes

Dat van een zichzelf stoer vindende man een beetje pesten omdat hij zo onwijs z’n dak uit gaat vanwege een muis is toch helemaal niet zo vreselijk. Niet alles hoeft toch zo mega serieus en zwaar opgevat te worden? Ik neem niet aan dat Alison haar vriend echt oprecht belachelijk maakt en hem hiermee pijnigt etc.

22 likes

Zelf kom ik inderdaad uit de randstad dus weinig ervaring mee maar je reactie interpreteer ik als vrij passief. Dat het weinig nut heeft in je omgeving dus je kind er maar mee moet dealen. Ik denk dat het goed is om je kind volgens idealen op te voeden en die weerbaarheid op een andere manier te inspireren. Door het juist te leren op te komen voor die idealen en zijn of haar dapperheid te tonen door foute situaties aan de kaak te stellen.

Die consensus op het platteland waar jij het over hebt zal niet verminderen als iedereen maar wacht tot verandering komt aankloppen. Daarnaast is er ook een goede kans dat je kind later richting een stad vertrekt en geconfronteerd wordt met zo’n groot verschil in normen en waarden dat het de binding met jullie dorp en de mensen compleet verliest.

15 likes

Raad je aan om dit voor het slapen te doen of in de ochtend?

1 like

het gaat niet om het uitlachen… maar om het ā€˜mietje’ en dergelijke. dat is wel heel erg koren op de molen van deze community vrees ik, daar ga je iets over te horen krijgen :stuck_out_tongue:

10 likes

Haha ja dat is zeker waar. Maar ik ben wel van mening dat sommige dingen een beetje in proportie gezien moeten worden en niet alles gelijk zo mega zwaar en heftig moet worden opgevat.
We leven wel enorm in een maatschappij nu waarin je 1000x moet nadenken over de woorden die je gebruikt.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het goed dat we bewust moeten omgaan met dingen! Maar soms vind ik het wel een beetje too much ofzo

11 likes

Ugh te vroeg gejuichd, tering erge napijn van die 4 gaatjes vullen. Ik heb toch al veel meegemaakt bij de tandarts (echt veel) maar tandpijn zal nooit wennen.

1 like

Ah dankjewel voor je lieve berichtje! Doet me goed

1 like

Vind je dit oprecht ā€œvol in de aanval gaanā€?
Want dan liggen onze definities toch wel uiteen denk ik.

12 likes