Wat je even kwijt wilt #26

Nog beter ik open m’n eigen filiaal!!!

1 like

Ik heb vanmiddag diploma-uitreiking en ik kan alleen maar voor me zien hoe ik naar voren loop en dan struikel en val voor een volle zaal

5 likes

Ik ben eindelijk aan het bellen met mijn belastingmannetje!! Maar ik zit nou wel op de plee, that is awkward

3 likes

ik lees hier laatste tijd zoveel over stiltecoupés maar vind het bestaan van die dingen echt best jammer
en het recht op stilte ook
en het gezeik dat het altijd veroorzaakt

7 likes

Ik denk steeds dat het nog ruim een maand duurt voor ik naar londen ga, maar het is amper 2.5 week. De tijd gaat nu echt heel snel.

Ik ben een van die zeikerds, haha! Maar zou je kunnen uitleggen waarom je dit vindt? Ik ben best benieuwd naar een ander standpunt namelijk. Ik denk dat als het gewoon niet bestond, ik een hoop minder frustratie zou hebben tijdens mn treinreis, maar als ze werken vind ik ze heerlijk.

1 like

@SpeedOfSound @GrumpyHarry

Ik weet nooit zo goed hoe ik dit specifieke standpunt moet verwoorden maar ik ga een poging doen haha. Het verandert naar mijn idee de dynamiek van een trein, in plaats van een “sociale plaats” naar een plek van afzondering en rust en scheiding. Vind de trein juist een mooi middel om buiten je bubbel en dagelijks leven te stappen en vind de stiltecoupé zo’n … dooddoener. Daarnaast geeft het ook een soort van vrijbrief om in de reguliere coupés wel te kunnen schreeuwen. Snap overigens best dat voor sommigen prikkels in OV eventueel heftig zijn en dat vind ik wel een solide argument voor een stiltecoupé.

Heb overigens precies hetzelfde standpunt over bijv. suburbanisatie haha, dus is iets breder te trekken dan enkel stiltecoupé. Vind dat recht op volledige afzondering een beetje jammer denk ik.

3 likes

Hahahah hahaha nee het is gelukt. Ik stond niet voor gek

1 like

Maar is de trein ooit bedoeld als sociale plaats dan? Voor mij is de trein noodzakelijk maar ik vind het heel zwaar om lange reizen te maken, als ik ook dan nog eens geen stilte zou kunnen opzoeken zou ik echt niet meer zomaar een dagje weg kunnen.

6 likes

Is een noise cancelling koptelefoon dan niet wat voor je?

Het boeit mij ook echt niet als mensen praten in de trein, dan zet ik m’n muziek gewoon wat harder

Zou kunnen, maar ik erger me er niet zozeer aan. Want begrijp de argumenten ook wel en als er een stiltecoupé is, begrijp ik ook dat mensen anderen aanspreken op het geluid dat ze veroorzaken. “Het jammer vinden” is meer wat me motiveert hier haha.

2 likes

Ja die heb ik net gekocht via het forum en dat is echt een genot!

1 like

Haha dat is waar, maar dan is het wel zo’n film die ik nog jaren in m’n hoofd blijf afspelen :stuck_out_tongue_winking_eye:
Komt goed! :raised_hands:t2:

1 like

Kan je in die app dan ook aangeven waar je heen moet. Anders zou ik als ik uberdriver was Sssst sissen als die gene zn adress geeft en gewoon ergens random heen rijden. Joe joe zoek t uit.

11 likes

Ja exact dit! Vind daarom de “werkcoupé” ook wel een interessante zet, alleen het is zó onduidelijk nog. Al denk ik wel dat er veel met specifiekere inrichting gedaan kan worden om zo organisch bepaalde sferen in de trein te creëeren in plaats van enkel een sticker met “stilte”.
Met die taxichauffeur gaat inderdaad ook wel erg ver ja, vooral omdat het om korte ritjes gaat en je waarschijnlijk ook niet aan t week oid gaat. En over social anxiety vraag ik me af of dit soort ontwikkelingen dat niet juist kunnen versterken.

2 likes

Oh wow, echt dapper van diegene. Ken je haar? Ik ben heel vaak bang dingen verkeerd uit te leggen, sommigen van mijn studie gebruiken boeken van docenten om te slijmen. Ik durf dat echt niet

@grace, in welk vakgebied zit je, als je dat wil zeggen? Werk je ook in het onderzoek?

Ik had net sjans met een 20 jarige. Denk dat hij niet doorhad dat ik 29 ben :sweat_smile: Hij deed het wel heel leuk haha.

5 likes

Ik heb net een week aan werk vernaggeld door het door een kapot apparaat heen te laten lopen waarvan niemand me verteld had dat het kapot was. Top dit.

Hoe moeilijk is het om een fucking briefje op iets te hangen wat niet werkt met de boodschap dat het niet werkt???

Wow, dat klinkt ook heftig! Dit was ook echt mijn angst toen ik laatst m’n eerste paper publiceerde, dat iemand dan zo’n protestbrief naar de journal zou gaan schrijven over wat er allemaal mis mee was, en dat ik me dan weer zou moeten verdedigen en zo :flushed: (Mensen in mijn vakgebied hebben nogal eens Meningen met een hoofdletter M…)