Ik denk steeds dat het nog ruim een maand duurt voor ik naar londen ga, maar het is amper 2.5 week. De tijd gaat nu echt heel snel.
Ik ben een van die zeikerds, haha! Maar zou je kunnen uitleggen waarom je dit vindt? Ik ben best benieuwd naar een ander standpunt namelijk. Ik denk dat als het gewoon niet bestond, ik een hoop minder frustratie zou hebben tijdens mn treinreis, maar als ze werken vind ik ze heerlijk.
Ik weet nooit zo goed hoe ik dit specifieke standpunt moet verwoorden maar ik ga een poging doen haha. Het verandert naar mijn idee de dynamiek van een trein, in plaats van een âsociale plaatsâ naar een plek van afzondering en rust en scheiding. Vind de trein juist een mooi middel om buiten je bubbel en dagelijks leven te stappen en vind de stiltecoupĂ© zoân ⊠dooddoener. Daarnaast geeft het ook een soort van vrijbrief om in de reguliere coupĂ©s wel te kunnen schreeuwen. Snap overigens best dat voor sommigen prikkels in OV eventueel heftig zijn en dat vind ik wel een solide argument voor een stiltecoupĂ©.
Heb overigens precies hetzelfde standpunt over bijv. suburbanisatie haha, dus is iets breder te trekken dan enkel stiltecoupé. Vind dat recht op volledige afzondering een beetje jammer denk ik.
Hahahah hahaha nee het is gelukt. Ik stond niet voor gek
Maar is de trein ooit bedoeld als sociale plaats dan? Voor mij is de trein noodzakelijk maar ik vind het heel zwaar om lange reizen te maken, als ik ook dan nog eens geen stilte zou kunnen opzoeken zou ik echt niet meer zomaar een dagje weg kunnen.
Is een noise cancelling koptelefoon dan niet wat voor je?
Het boeit mij ook echt niet als mensen praten in de trein, dan zet ik mân muziek gewoon wat harder
Zou kunnen, maar ik erger me er niet zozeer aan. Want begrijp de argumenten ook wel en als er een stiltecoupĂ© is, begrijp ik ook dat mensen anderen aanspreken op het geluid dat ze veroorzaken. âHet jammer vindenâ is meer wat me motiveert hier haha.
Ja die heb ik net gekocht via het forum en dat is echt een genot!
Haha dat is waar, maar dan is het wel zoân film die ik nog jaren in mân hoofd blijf afspelen 
Komt goed! 
Kan je in die app dan ook aangeven waar je heen moet. Anders zou ik als ik uberdriver was Sssst sissen als die gene zn adress geeft en gewoon ergens random heen rijden. Joe joe zoek t uit.
Ja exact dit! Vind daarom de âwerkcoupĂ©â ook wel een interessante zet, alleen het is zĂł onduidelijk nog. Al denk ik wel dat er veel met specifiekere inrichting gedaan kan worden om zo organisch bepaalde sferen in de trein te creĂ«eren in plaats van enkel een sticker met âstilteâ.
Met die taxichauffeur gaat inderdaad ook wel erg ver ja, vooral omdat het om korte ritjes gaat en je waarschijnlijk ook niet aan t week oid gaat. En over social anxiety vraag ik me af of dit soort ontwikkelingen dat niet juist kunnen versterken.
Oh wow, echt dapper van diegene. Ken je haar? Ik ben heel vaak bang dingen verkeerd uit te leggen, sommigen van mijn studie gebruiken boeken van docenten om te slijmen. Ik durf dat echt niet
Ik had net sjans met een 20 jarige. Denk dat hij niet doorhad dat ik 29 ben
Hij deed het wel heel leuk haha.
Ik heb net een week aan werk vernaggeld door het door een kapot apparaat heen te laten lopen waarvan niemand me verteld had dat het kapot was. Top dit.
Hoe moeilijk is het om een fucking briefje op iets te hangen wat niet werkt met de boodschap dat het niet werkt???
Wow, dat klinkt ook heftig! Dit was ook echt mijn angst toen ik laatst mân eerste paper publiceerde, dat iemand dan zoân protestbrief naar de journal zou gaan schrijven over wat er allemaal mis mee was, en dat ik me dan weer zou moeten verdedigen en zo
(Mensen in mijn vakgebied hebben nogal eens Meningen met een hoofdletter MâŠ)
Serieus, ik heb nu nĂłg steeds niemand gezien om het slot van mân voordeur te herstellen. En ze nemen nu ook niet meer op als ik bel
. Ugh.
Ik ga zo nog eens mailen en nog eens bellen, maar ik heb héél veel zin om zelf een slotenmaker te bellen en die kosten van mân huur af te trekken.
Maar de meeste treinen in Nederland hebben 20 normale coupĂ©âs en twee stiltecoupĂ©âs, hoe is dat intolerant? Als je niet in de stiltecoupĂ© wil zitten kan je toch gewoon in een van de vele andere normale coupĂ©âs zitten?
Ik vind het wel goed dat het bestaat. Voor gewone mensen die graag in stilte zitten/werken, of snel overprikkeld zijn. Maar ook bijvoorbeeld voor mensen met een autisme spectrum stoornis, of een andere ziekte/aandoening waardoor ze gebaat zijn bij momenten van stilte. Het bestaan van een stiltecoupé vergroot zo hun wereld en zelfstandigheid, dat is toch alleen maar iets moois en goeds? Ik vind juist de afwezigheid ervan intolerant/niet inclusief.
Deze is ook mooi. Pas op tranen trekker
Ahhw ik wou je niet laten huilen. En ik vind het super stoer dat je gewoon weer gaat studeren hoe eng je het vind! You can do it