Wat je even kwijt wilt #26

Serieus, ik heb nu nóg steeds niemand gezien om het slot van m’n voordeur te herstellen. En ze nemen nu ook niet meer op als ik bel :anguished:. Ugh.

Ik ga zo nog eens mailen en nog eens bellen, maar ik heb héél veel zin om zelf een slotenmaker te bellen en die kosten van m’n huur af te trekken.

Maar de meeste treinen in Nederland hebben 20 normale coupé’s en twee stiltecoupé’s, hoe is dat intolerant? Als je niet in de stiltecoupé wil zitten kan je toch gewoon in een van de vele andere normale coupé’s zitten?

Ik vind het wel goed dat het bestaat. Voor gewone mensen die graag in stilte zitten/werken, of snel overprikkeld zijn. Maar ook bijvoorbeeld voor mensen met een autisme spectrum stoornis, of een andere ziekte/aandoening waardoor ze gebaat zijn bij momenten van stilte. Het bestaan van een stiltecoupé vergroot zo hun wereld en zelfstandigheid, dat is toch alleen maar iets moois en goeds? Ik vind juist de afwezigheid ervan intolerant/niet inclusief.

8 likes

Deze is ook mooi. Pas op tranen trekker

Ahhw ik wou je niet laten huilen. En ik vind het super stoer dat je gewoon weer gaat studeren hoe eng je het vind! You can do it :heart:

5 likes

Mbt het afzeggen hadden wij ook met onze hulp. Altijd een half uurtje van te voren ineens een appje. Na een keer of 4 aangegeven dat ik er op deze manier niet van op aan kon. Sindsdien heeft ze zelden nog op het laatste moment afgezegd. Ik zou haar dus daar eerst op aanspreken, als ze weer vaker komt is het misschien ook allemaal wat beter bij te houden?

Ik denk dat dit is waar het probleem zit. Ja jij bent zwanger en hebt hulp nodig. Maar dat betekent niet dat je dan van haar kunt verwachten dat zij zonder gesprek of wat dan ook met haar situatie zich kapot moet rennen. Zij zou in haar plaatst ook beter moeten communiceren maar jij zou ook een begin kunnen maken. In dit geval ben jij de werk gever. Zie het als een functionerings gesprek.

3 likes

Je kan en niet van haar op aan en ze doet haar werk niet goed. 1+1=2 toch? Maar ik herken het want dan heb je niks en een nieuwe is niet zo snel gevonden. Dus als je haar niet wilt ontslaan, zal je haar moeten laten weten dat je niet tevreden bent.

1 like

Maar misschien ziet zij dat wel zo, vanwege allerlei persoonlijke omstandigheden. Ik zou een gesprekje met haar hebben waarin je enerzijds aangeeft dat je begrip hebt voor haar problemen, maar anderzijds ook kwaliteit van haar verwacht en verwacht dat ze haar afspraken nakomt. Als je geen zin hebt in zo’n gesprek, moet je op zoek naar andere hulp.

3 likes

Ik zit een beetje in de zelfde situatie, en ga a.s. donderdag weer voor het eerst sinds 6 jaar studeren. Als je wilt mag je me pben

1 like

Kan je gelijk checken of ze er ook echt drie uur is :laughing:

1 like

Ik kom net terug van de orthodontist en kreeg dus te horen dat vanaf hier tot een perfect gebit (ik mis een tand op de plaats waar normaal een hoektand staat) me ongeveer €5000 gaat kosten.

Godverdomme :worried:

1 like

Holy f :scream:

1 like

Veel plezier!! Ik begin maandag, zoveel zin in joh

2 likes

Ik kan gewoon niet beslissen of ik wil gaan sporten. Moet eigenlijk niet gaan maar ben bang dat ik me ga vervelen

Ik dacht dat ik motivatiebrieven van 1k woorden moest schrijven. Het waren 1k karakters, dus nu moet ik mijn prachtige motivatiebrief in ongeveer 200 woorden zien te proppen :thumbsup:

4 likes

Helaas niet, ik zou een aanvullende tandverzekering kunnen nemen maar dan moet ik twee jaar wachten (lees: betalen) alvorens ik recht heb op een kleine vergoeding. Dat is het me echt niet waard.

Zou het kunnen dat je aan iemand anders denkt? Ik plaats volgens mij nooit foto’s waarop je mijn tanden kan zien haha. Zeker niet sinds ik dus mijn melktandje kwijt ben en met een gat loop. In gesprek vergeet ik het vaak dus het houdt me niet tegen breed te lachen, maar ik schaam me er toch wel voor en wil dus absoluut niet met mijn mond open gefotografeerd worden.
Buiten het gat is mijn gebit wel “mooi”, maar de kant waar ik dus een tand mis is onstabiel en da’s dan weer niet gezond ofzo.

@anon23429397
Ze zou aan het einde van haar dienst kunnen opschrijven/naar je appen wat ze allemaal gedaan heeft. Of jij legt een briefje klaar met hetgeen je sowieso gedaan wil hebben en kan ze dat afvinken oid.

1 like

Ik vind het ook heel eng hoor. Het is dat het van mijn werk moet, maar in mijn hoofd heb ik de ergste scenario’s al gehad. Probeer me er nu niet druk over te maken, en het helemaal weg te stoppen, maar dat is ook niet goed natuurlijk.

1 like

Oh wil je die foto met een app over getekend hebben? Doe ik wel joh!! Why pretty waarom zeg je dat.

Hier weer Twijfelaar van de treinpolitie. Zojuist heb ik een fittie ontketend in de stiltecoupé door een jonge vrouw aan te spreken op haar nogal hoorbare aanwezigheid. Ik kreeg de volle lading. Driemaal hoera voor de jongeman naast mij die zijn koptelefoon afzette en bijviel in de discussie.

Maar nu zit ze dus de hele tijd hardop te zaniken dat mensen in deze coupé zeikmensen zijn. En de kinderen in haar aanwezigheid zitten ondertussen op maximaal volume video’s te kijken. Fatsoen is ver te zoeken soms. :roll_eyes:

14 likes