Wat je even kwijt wilt #26

Kun je voor jezelf opschrijven wat je voor/nadelen zijn van het wel/niet vertellen. Zorgt het voor een onveiligere situatie als je het niet vertelt? Is het een idee om het wel te mailen maar te benadrukken dat je wenst dat er discreet mee omgegaan wordt? Gaat het over de situatie van een paar weken geleden tussen je huisgenoten? Brengt jouw aandeel meer helderheid/duidelijkheid?

Succes!

Ja, het gaat over die situatie. Ik ben bang voor mijn eigen veiligheid als ik het wel vertel, maar bang voor de algemene veiligheid als ik het niet vertel. Mijn aandeel maakt veel uit. Men denkt nu dat het maar ƩƩn verhaal is, terwijl ik kan bewijzen dat het geen op zichzelf staand probleem is. Maar ik voel me niet veilig en ik ben bang dat het weggewuifd wordt, of dat het lijkt alsof ik iemand alleen maar zwart wil maken

Telt spa rood met een smaakjes als water?

1 like

Tuurlijk

Poeh heel lastig…ik snap je dilemma. Ik zou het dan denk ik vertellen, met in mijn achterhoofd dat degene die verantwoordelijk is dan niet meer schade kan aanrichten. Je zou een melding kunnen maken bij de politie evt indien je bang bent voor je veiliheid. Kun je vragem of bijv. De sloten vervangen kunnen worden als die persoon niet meer in het huis woont?

Score

ā€œze gedragen zich als proletenā€ hahahahaha prachtig

Ja, zijn we mee bezig. Alleen met alleen een aangifte hoeft iemand het huis niet uit en dan weet hij wat wij gedaan hebben terwijl we nog in huis wonen. Dat is dus nog onveiliger. Er is wel melding gemaakt, maar aangifte was nu geen goed idee. Voor een contactverbod oid moet er eerst een rechter bijkomen, en dan zijn we echt al weken verder

Oh god ik vóel de energie gewoon uit me lopen terwijl ik dit lees. Ik haat collegadrama zo erg man man man. Was echt in shock dat zoveel mensen in een poll een tijdje terug aangaven wel van drama te houden. Maar ja nu kan je er niet zoveel mee inderdaad, gewoon uitzitten…

2 likes

Wat is binnenkort in deze?

1 like

Oke helder. En hij/zij komt er alleen achter als jij jouw aandeel vertelt. Tja…heb je enig idee bij welke oplossing je het meeste ā€œrustā€ hebt al lijkt nu geen van beide opties een doorslaggevende factor te hebben.

Denk vooral ook dat mannen meer de luxe hebben om er niet naar te hoeven te kijken, want het wordt over het algemeen niet van ze verwacht. Of ze worden er niet op aangekeken als het qua sfeer mis gaat. Dat laatste is ook wel iets wat ik graag zou willen. Maar vind het ook niet echt van karakter spreken van hen dat ze het gewoon langs hun heen laten gaan als een collega zo naar behandeld wordt.

4 likes

@Krabsalade of iets uit de apotheek wat je door haar koffie kan roeren waardoor ze even een paar dagen uit de running is?

10 likes

Ja dat is het punt, comfortabele positie. Denk dat de gemiddelde man ook in het gezin en de meeste groepen daarna nooit deze positie in heeft hoeven nemen of het emotionele werk heeft moeten verrichten van de verhoudingen goed houden. Dus tsja, als je nooit geleerd hebt wat de signalen van zoiets zijn ga je het ook niet zien.

1 like

Jeetje zeg, ik mag Corrie nu al niet. Je kan toch beter maar gewoon het beste maken van je laatste werkende dagen? Heeft de genegeerde collega al aan haar gevraagd of er misschien een probleem is?

1 like

Wow Corrie klinkt alsof ze inmiddels een leeftijd heeft bereikt waarop ze dit soort praktijken ontgroeid zou moeten zijnšŸ‘µšŸ»

3 likes

Ik heb een mail opgesteld. Ik denk er nog heel even verder over na, maar dit is een begin. Ik heb ook mijn zorgen gedeeld in die mail. Het klinkt voor mijn idee heel aanstellerig en wanhopig, maar ik weet wel dat het niet zo is.

1 like

Naja, daar hoef je nu ook niet veel mee dan toch? Gewoon lief zijn voor B, en Corrie in haar sop laten gaarkoken. Is niet jouw probleem

2 likes

Even mijn vraag hier verwijderd, ander krijg ik weer een tik op mijn vingers ivm crosspost.

Dat siert je wel! Het is niet nodig, maar wel mooi!