Wat je even kwijt wilt #26

Ik ben een kastje aan het schilderen en ik hoop zo dat de kleur mooi opdroogt. Hij is nu echt een stuk lichter dan de kleur op het strookje…

Ik kreeg een heel fijn mailtje terug van mijn huisbaas. Ben benieuwd hoe alles verder gaat lopen, ben nog steeds heel gestrest, maar oke. Ik ga dit weekend lekker naar mijn ouders

11 likes

Ik denk dat dat wel meevalt. Zoals met veel dingen lees je er waarschijnlijk alleen over als mensen wat te klagen hebben. Beetje net zoals dat je alleen nieuwsberichten leest over de paar vliegtuigen per jaar die neerstorten, en niet over de duizenden die elke dag veilig aan de grond komen.

Ik zit gelukkig heel vaak gewoon in een stille stiltecoupé, maar dan voel ik niet de behoefte om met iedereen te delen dat ik lekker in stilte zit. Als er mensen aan het praten zijn is dat irritant en afwijken, en dan wil ik er over klagen tegen andere mensen. Ook dat is wel een beetje typisch Nederlands denk ik haha, lekker zeiken op alles wat los en vast zit.

En ja als een stiltecoupé niet werkt omdat mensen niet willen lezen of het principe niet begrijpen is dat heel irritant, maar vaak werkt het wel, en dat weegt wel echt op tegen de keren dat het niet goed gaat. Ik ga wel eens in een normale coupe zitten en dan denk ik 9/10 keer “nope” en vlucht ik alsnog naar de stiltecoupé :joy:

Dat is precies de reden dat ik nooit meer in de stiltecoupé ga zitten. Dat valt altijd tegen en ik kan er idd niet tegen als er wel geluid is terwijl het er niet hoort te zijn. Van geluid in een gewone coupé heb ik geen last. Hoe idioot ook.

4 likes

Hoera ik ben vandaag jarig en doe alles waar ik zin in heb vandaag.

Zo heb ik een cake gebakken voor mijn collega’s en ben ik die gaan brengen, ben ik door diezelfde collega’s bekogeld met confetti, heb ik zwartgereden in de bus, heb ik planten gekocht bij ikea, ben ik gaan lunchen met mijn boiiifriend.

En zometeen ga ik oorbelletjes kopen, mijn haar kort laten knippen bij de kapper, ga ik sushi voor 2 personen halen maar in mijn eentje opeten, en op de bank RPDR kijken.

Love me lefuh.

73 likes

Klinkt als een super dag! Gefeliciteerd en geniet ervan.

1 like

De oma van mijn vriend is binnenkort jarig. Heeft één van jullie een goede idee voor een kado?

Iets van rituals? Daar maak ik mijn oma altijd erg blij mee.

1 like

Ik had net een discussie met mijn moeder omdat zij dus denkt dat Caroline Tensen wel “een leuk mens” is :woozy_face:

6 likes

er zitten hier ook (biologen) toch? Er viel mij namelijk een naaktslak op in de tuin, en hij bleef maar het zelfde circkeltje kruipen. Ik gok zo 5x.
en toen… toen was die opeens dood.

is dit standaard gedrag voordat ze doodgaan? soort alzheimer of gewoon toeval?
internet helpt mij niet echt en ben er echt door gefascineerd.

2 likes

Ik weet wel dat mieren zoiets wel doen in gevaar geloof ik. Zichzelf dood rennen in rondjes. Misschien doen naakt slakken ook zoiets .

Ook toevallig, ik ben een of andere spotifylijst aan het luisteren. Komt het nummer reünie van Snelle voorbij, bedacht ik me dat ik dit artikel van de week had gelezen: https://www.ad.nl/buitenland/man-69-schiet-zijn-pestkop-uit-schoolperiode-neer-tijdens-reunie-klopjacht-gaande-br~afec6d88/

“Misschien schil ik wel een appel op de reünie”.

1 like

aah zielig. want hij was zover ik weet niet in gevaar. had ik hem nu maar opgepakt en in de bosjes gedaan.

1 like

Als je emotioneel bent bijgekomen van deze film kan je meteen door naar de groep 8 musical.

Met echte vlogger in de cast

6 likes

OMG.

Sommige meiden van mijn opleiding hebben zooo’n toffe stageplek en ik weet dat ik echt een leuke stage ga hebben maar stiekem ben ik dan toch een beetje jaloers? Terwijl die meeste plekken helemaal niets voor mij zijn

Ik ga 10 dagen op vakantie waardoor ik de aanbiedingen bij Albert Heijn van volgende week mis. Maar de Berberana wijn is daar komende week in de aanbieding en dat is m’n lievelings. Nu biedt een vriendin aan een doos te halen voor me terwijl ik op vakantie ben
Waar heb ik dit aan verdiend :two_hearts:

14 likes

Hahaha ik heb alle berichten hierover geliket omdat ik hem vorig weekend ook voor het eerst heb gezien en ik ging ongeveer door dezelfde rollercoaster aan gedachten :grimacing::grimacing: Vooral dat van het vreemdgaan met haar zus en uiteindelijk mag Gigi niet eens boos zijn op hem of haar zus ??? En staat die vrije geest van een vader achter de zus ???

Wat een film.

1 like

Woon je in Nederland of België? In Nederland zou zoiets vooral via de bedrijfsarts moeten gaan, dus die zou ik dan contacten.

Ahhh we hadden een gewond vogeltje in de tuin dat zich, voor een wilde vogel, best vreemd genoeg. Ze was heel erg gericht op mensen en kwam echt op ons af gehupst. Is ook gelijk naar binnen geschoten toen we nog niet doorhadden dat ze gewond buiten zat en was al het halve huis door voor we konden reageren. Elke keer daarna als de deur open ging probeerde ze weer naar binnen te hupsen en ze tikte ook elke keer op het raam? Niet echt wat je verwacht van een wild dier!
Haar ene vleugeltje wilde ook niet echt meewerken, dus de dieren ambulance gebeld en die hebben haar net opgehaald. We dachten gewoon een hele mooie vrouwtjes merel, maar het blijkt een zanglijster. Dierenambulance was blij dat we hadden gebeld want haar vleugel was echt gebroken en er was ook iets met een van haar pootjes.
Ik ben dus nu gelijk gehecht aan dat beestje en baal dus heel licht dat als hij/zij (want misschien is het dus geen vrouwtje), beter is dat die dan niet meer bij ons woont :flushed:
Wel blij dat hij/zij naar het vogelhospitaal gaat en geholpen gaat worden, want het was echt een prachtige vogel.

Heb nu ook gelijk een app gedownload die de meneer van de dierenambulance liet zien waarmee je vogels die in tuinen leven kan opzoeken. Ben heel benieuwd wat er nog meer in onze tuin woont! (We hebben ergens een uil, maar die is heel lastig te zien 's nachts)

9 likes