Vanmorgen m’n relatie na 2,5 maand uitgemaakt. De kalmte waar ik op viel bleek een totale ontkenning van zijn eigen gevoelens te zijn. Boosheid was bij hem niet toegestaan. Verdriet over gebeurtenissen van 5 jaar geleden werd in een kluis in z’n hoofd verstopt. En de spanning die nu na 5 jaar in zijn lijf was ontstaan, werd genegeerd. Volgens mij kan dat niet goed gaan en ik wil er geen getuige van zijn. Super lieve man, behalve voor zichzelf. En eigenlijk ben ik nu wel kalm. In m’n eigen huis. Met mijn vertrouwde gevoelens. Die er mogen zijn.
Haha tja als zij het vraagt vind ik het alleen maar logisch dat je het dan ook aan haar vraagt Vervelend idd dat ze dat voor jou invult. Misschien wil je wel sparen voor een koophuis, hoeft zij toch niet allemaal te weten? haha. Die vriendin van mij schept wel een beetje op erover, maar tegelijkertijd baalt ze er blijkbaar van dat mijn vriend een stuk meer verdient, en ik weet niet ik vind dat echt niet fijn eigenlijk. Sowieso valt het niet te vergelijken omdat hij in een heel andere branche zit, en ten tweede heeft hij ook echt keihard gewerkt om die baan te hebben die hij nu heeft. En ten derde, wtf boeit het haar nou weer man, lekker belangrijk wat iemand verdient
Van wat ik begrepen heb, heb je wel een paar turbulente maanden achter de rug dus ik hoop dat je van de rust kunt genieten.
Hij heeft vast wel hobbies?
Ohnee Mn vader is juist makkelijk. Maar wij hebben het vaak over boeken, dus ik weet sowieso welke auteurs hij graag leest of type boek. En hij kookt graag, dus ik geef m vaak ingrediënten (luxere). En verder is ie overal blij mee, bak ook vaak wat voor m.
Ah dat eerste klinkt echt niet fijn! Ik vraag me ook wel af of veel werkgevers niet weten dat ze dat niet mogen vragen of dat ze gewoon doen alsof hun neus bloedt. Ik was in ieder geval wel blij dat ik het gezegd had, ondanks die rare en onprofessionele reactie.
Waar kan je ook alweer zien hoeveel berichten je hebt?
Op je profiel bij samenvatting. Maar je hebt 20 berichten.
Het hele ellendige verhaal met de huisgenoot is eindelijk ten einde gekomen. Hij is weg, we kunnen eindelijk weer ademhalen
Ah, wat lief dat je zo betrokken bent!
Mijn vader stuurt net een foto waarop hij een baby vasthoudt en het is zo lief hij zou echt een lieve opa zijn maar ik weet niet of dat gaat gebeuren.
ah herkenbaar dit. Rustig ademhalen, dit overkomt iedereen wel eens! Er is niks ergs gebeurd. Heb je misschien in het algemeen veel stress nu? Ik heb dit soort dagen vaker als ik al moe en overprikkeld en gestrest ben. Wees lief voor jezelf
Hier in Den Haag ook. Moest even naar de winkel en stond er midden in. Ze zijn oh zo tegen wereld vervuiling maar komen wel met de trein, dragen leer en lopen met telefoons in hun handen. Begin dan bij jezelf vind ik
Het is de laatste dag van de schoonmaker op werk, en ik heb merci en een kaartje gekocht. Hij was er zo blij mee
Meen je dit nou serieus? Komen met de trein? Hoe moeten ze anders komen, lopend? Echt onzin dat mensen niet mogen opkomen voor het klimaat als ze niet alles perfect doen.
Beter inconsequent goed dan consequent fout bezig, toch? Of ben jij perfect?
Ten eerste: met de trein reizen is na lopen of fietsen een van de beste manieren om milieuvriendelijk te reizen. Ten tweede: ze doen tenminste íets. Ze beginnen bij zichzelf, oa door aan zo’n mars mee te lopen, dat betekent niet dat je in 1 keer alles goed doet. Ik vind het zo vermoeiend dat als mensen 1, 2 of 5 dingen ‘goed’ doen voor het milieu dat ze dan constant bekritiseerd moeten worden op dat ene ding dat ze (nog) niet doen.
Stukje over moral envy
Een mooi begrip uit uw boek vond ik ‘moral envy’, morele afgunst. Dat had ik nog niet eerder gehoord.
„Ik ook niet! Het verbaast me dat dit niet een groter onderwerp is. Morele afgunst richt zich op mensen die overduidelijk goed proberen te doen. Ik had een vriend, een activist die zijn leven lang armoede bestreed. Andere activisten namen hem kwalijk dat hij voor zijn ex-vrouw en zijn kind een appartement betaalde. Hoezo gaf hij dat geld niet aan de armen? Terwijl hij al bijna al zijn geld weggaf. Wanneer je goed doet, moet je aan een absurd hoge standaard voldoen. Je moet perfect zijn. Dit is zo’n cynische tijd.” https://www.nrc.nl/nieuws/2018/05/31/zowel-links-als-rechts-denkt-hoe-meer-banen-hoe-beter-a1604983?
Oh sorry spuit11 zie ik nu, was te lang aan het typen.
weg
Maar het hele idee van een staking of demonstratie is ook dat het invloed heeft op de omgeving, dat zorgt voor een deel van de impact. Eerst mocht er ook niet door de stad gelopen worden vanwege overlast.
Maarja denk dat hier altijd een verschil in mening over blijft. Dus laat het hierbij, jij mag hier gewoon anders naar kijken natuurlijk.
Oh en trouwens door je beschrijving herken ik waar je werkt, ook door andere berichten. Misschien fijn om te weten dat het herkenbaar is, als je dat niet wilt
Bedankt voor het melden! Denk dat de mensen die mij persoonlijk kennen wel een idee hebben wie ik ben. Collega’s oid zullen het wat minder snel doorhebben, het is een grote organisatie natuurlijk. Maar ik zal er op letten.