Wat je even kwijt wilt #27

Ik woon in Denemarken! Dus het brood is hier lekkerder, maar yes kaas!!! Haha ik wist niet dat paprika chips zo kon verschillen, als ik nog meer kan eten ga ik ook paprika chips halen!

2 likes

In het kader van vegaburgers: ik was laatst in Denemarken en ik was zo blij met de Max! Een fastfoodrestaurant met meerdere vegetarische en vegan opties. Take notes, McDonalds.

Misschien nog eentje voor op je eetlijst: de vegan kipcorn van Mora/De vegetarische slager.

1 like

Omg thanks, ik heb de website bekeken en ga er morgen eten haha! Vind het vega aanbod hier heel erg tegenvallen, dus dit is heel chill.

1 like

Ik dacht dat je het al zou kennen maar niet dus! Leuk dat je erheen gaat :smiley:

2 likes

@Desalnietteplus spreek je ook Deens eigenlijk?

Ik heb zĂł een fijne dag gehad vandaag! Hele dag in mijn oude buurt rondgelopen in Praag waar ik heb gewoond en daar afgesproken met mijn vriendin wat ook mijn huisgenootje was en waar ik niet zo fijn mee uiteen ben gegaan. Het voelde ZO goed om haar weer te zien en zelfs onze vriendjes hebben vet veel overeenkomsten. Te raar gewoon. Maar fijn. Heel fijn. Kan wel janken van blijdschap

8 likes

Nee, woon er pas een maand (blijf hier 1 a 2 jaar). Twijfel of ik het ga leren, spreek jij Deens?

Nee helaas niet echt. Heb voor ik op vakantie ging een beetje op Duolingo gezeten en ik vind de taal superleuk en merkte dat ik het ook fijn vond om weer eens met een nieuwe taal bezig te zijn, dus ik ben nu uit een boekje aan het leren waar ook audiobestanden bij horen. Maar pff die uitspraak haha. En ze plakken alles zo aan elkaar als ze praten.

Haha ja de uitspraak??? Grappig dat je de taal zo leuk vindt, ik vind het echt een lelijke taal haha. Waar ben je allemaal geweest in Denemarken?

1 like

Niet okĂ©, helemaal prima toch! Beter laat dan nooit, en als je daar dan een wijntje voor nodig hebt, who cares. Schreef m’n papers ook weleens met wat glazen wijn op, knalde ik er zo 4000 woorden in een nacht uit. Ik zou gewoon lekker tevreden zijn met jezelf dat je nu die berichten hebt gestuurd. En lekker wijn drinkt.

2 likes

Alleen in Kopenhagen dus ik weet ook niet waar deze obsessie zo vandaan is gekomen, haha. Heb wel ooit alle afleveringen van Rita verslonden, misschien is het zaadje daar geplant. En ja die uitspraak is wel even wennen, maar voor Nederlanders niet onmogelijk om te leren denk ik. De grote uitdaging is dit ding.

2 likes

Hahahaha ik zie dan voor me dat je met een oog dicht “Gekondoliert mergt ooomaa groetbdess” typt

16 likes

Dank voor het delen! Heb zo’n gevoel dat de stormachtige zondag morgen weleens een documentaire dag kan worden

1 like

Alicia is ook goed, wow

Die documentaire brak echt een beetje m’n hart :cry:

Ja echt heel erg heftig

Kokos pepernoten

2 likes

Heb echt flink huishouden gedaan vandaag. Ramen gewassen en m’n werkkamer opgeruimd. Heb nu 3 grote kratten vol oude papier zooi in m’n woonkamer staan om uit te zoeken. Maar m’n werkkamer is prachtig. Ik kan het bijna niet geloven. Moet nog wel de kasten uitzoeken maar ik kan nu weer lopen zonder over de spullen te struikelen. Trots op mezelf.

13 likes

ik kan altijd peilen of ik daadwerkelijk een beetje ziekig of niet ben door te checken hoe koud de wc bril aanvoelt

7 likes

En hoe koud moet ie dan voelen?

1 like