Wat je even kwijt wilt #3

O, zo herkenbaar dit :frowning: Al zijn voor mij banen niet onbereikbaar, maar ze nemen me gewoon niet aan. Maar ik wil gewoon graag een fulltime baan (werk nu heel parttime), zodat ik ook uit huis kan. Maar ja, moet ik wel ergens worden aangenomen :frown:

1 like

Misschien een domme vraag, maar waar is het strak in je zwempak topic? Ben een tijdje niet op het forum geweest en met de zoekfunctie krijg ik hem ook niet. Is hij afgeschermd misschien en heb ik nog niet genoeg berichten?

Deze oma is kapot na 5 minuten fietsen (op bejaardentempo) :slightly_frowning_face:

Is niet normaal, is niet goed…

Ja members only, vanaf 50 berichten dacht ik.

1 like

Ik heb nooit echt veel bijzonders te melden of toe te voegen op dit forum dus post ik bijna nooit wat, maar ondertussen baal ik er wel van dat ik nog steeds geen 50 posts heb. Nu kan ik niet meelezen in de Members Only topics (die ik heel graag lees) en ik denk dat ik straks als ik wél eindelijk die 50 berichten gehaald heb echt super veel bij te lezen heb :joy:

Ah drankje, vandaar!

2 likes

Ik wil geld uitgeven, maar ik moet sparen. Must resist enzo. :joy: Word wel blij van wat ik op mijn spaarrekening heb nu.

:tropical_drink:

21 likes

Het zal vast niet bij iedereen werken, maar wat ik dan vaak doe als ik zo’n koopdrang heb is gewoon iets heel kleins kopen dat een euro kost ofzo. Heb ik toch iets nieuws maar heb ik niet teveel uitgegeven haha.

3 likes

Valt nu op zich wel mee, maar ik moet het eigenlijk nog een maand of 4 volhouden. Minimaal. (net salaris gehad, haha) Op zich wel een slimme inderdaad :smiley:

Haha zo zwaar als je salaris dan net binnen is!
Ja veel mensen waar ik dat tegen zeg reageren dan met ‘‘Oh nee, dat kan ik echt niet! Dan móet ik gewoon flink gaan spenden’’ :stuck_out_tongue:

Haha, mijn salaris is niet zo groot, dus dat is sowieso niet echt een optie :stuck_out_tongue: Maar ik vind sparen ook echt lastig en heb het ook nooit zo meegekregen vanuit huis, want heb 1 ouder die een gigantisch gat in zijn hand heeft en mijn moeder kan het ook niet zo goed.

Dan kan ik wel begrijpen dat het lastig is ja. Ik heb er ook wat moeite mee gehad, zeker toen ik bijbaantjes kreeg en meer ging verdienen. Maar nu heb ik zo’n punt bereikt waarop ik eigenlijk een beetje naar word van al die troep die ik heb dus koop ik eigenlijk niet zoveel spullen meer als ik ze niet nodig heb. Wat ik nu doe is zoveel mogelijk op mijn spaarrekening proberen te zetten, waardoor ik eigenlijk weinig over heb op mijn betaalrekening. Als ik dan echt iets nodig heb haal ik het alsnog van mijn spaarrekening af. Klinkt een beetje stom misschien, maar voor mijn gevoel is het geld op mijn betaalrekening het geld dat ik van mezelf uit mag geven en spaargeld mag ik niet aan komen. Al kom ik daar uiteindelijk dus wel aan maar het helpt op zich wel een beetje vind ik.

Nu gaat dat geld naar concerten :joy:

Haha, zo doe ik het ook ongeveer. Al haal ik het er te vaak af, dus helpt niet helemaal. :stuck_out_tongue: Concerten gaat het hier ook veel naartoe, net als festivals (da’s ook 1 van de spaardoelen)

Hahahaha heel herkenbaar ja. Ik heb nu ook een spaardoel aangemaakt voor concerten maar ik kan totaal niet goed inschatten hoeveel ik daar naartoe moet overmaken (en hoe vaak), want die worden natuurlijk op zulke random momenten aangekondigd en ook nog eens van allemaal verschillende bedragen dat ik het ook niet meer weet. En ik koop meestal toch wel kaartjes :stuck_out_tongue:

Denk alleen dat er niet veel geld meer over blijft als ik naar Vans Warped Tour ben geweest maar goed, soms moet je jezelf ook iets gunnen zullen we dan maar zeggen haha.

1 like

O, die Warped Tour lijkt me zo vet. :heart_eyes: Ik heb nu voor 2 festivals een spaardoel van zo’n 1000 euro, zou op zich genoeg moeten zijn. En wat er overblijft, is voor het jaar erna ofzo.

Ik ben eigenlijk sociaal pedagogisch werker en heb hiervoor in de kinderopvang gewerkt en nog wat losse dingen die totaal anders waren en ook maar voor kort.
Uit die beroepstesten komt dus ook steeds dat naar voren maar inmiddels wil ik ook best wat anders doen maar ik heb geen idee wat.
Telkens als ik een leuke vacature zie (ik woon in een gat in midden limburg) dan is het zo ver weg… Ik heb geen auto. En het ov is hier ook niet bepaald top en ik zie het niet echt zitten om 3 uur te reizen. Ik heb in het verleden anderhalf uur gereisd over een stukje dat 20 minuten met de auto is. Maar dan had ik dus dagen dat ik om 6 op moest en om 8 uur savonds of nog later pas thuis was. Dat werkt gewoon niet.
Liefste zou ik gewoon iets fulltime vinden zodat ik iets op kan bouwen en ook uit huis kan maar ik solliciteer ook maar op parttime omdat het nog altijd meer is dan ik nu heb. En dan kan ik ook eens leuke dingen doen al zou ik niet weten met wie maar toch… Alleen ze willen me niet of ik ben te oud en dus te duur of ik heb geen geschikte diplomas of ervaring of ze laten gewoon niks meer horen.
Als ik op indeed kijk valt het meeste af vanwege afstand, diploma of gewoon omdat de tijden niet te doen zijn met ov of het is als verkoopmedewerker maar dan weet ik op voorhand dat ik al niet gelukkig ben en het niet lang volhoud. Daar ben ik veel te introvert voor.

Niet dat ik nu gelukkig ben en inmiddels denk ik ook niet dat ik dat snel, misschien wel nooit echt zal worden (ook door andere dingen) maar nja

1 like

Ik ben ook echt heel benieuwd hoe het is! Kon het echt niet laten om te gaan, zeker omdat het de laatste is.
Lijkt mij dat het wel genoeg is toch? Welke festivals wil je naartoe?

Sterkte, kan me voorstellen dat het een gekke dag voor je is. Fijn dat je even weg gaat, hopelijk helpt het je voor de afleiding.

1 like

Ligt aan de line-ups, maar Lowlands, Best Kept Secret, Jera on Air en Pinkpop staan wel hoog op het lijstje.