Wat je even kwijt wilt #3

Het ligt er een beetje aan hoe je zelf in elkaar zit denk ik, maar ik zou dat zelf niet echt aanraden aan iemand die in jouw situatie zit. Ik kan me voorstellen dat het op korte termijn misschien even leuk en afleidend is, maar dat het je op lange termijn alleen maar remt in de acceptatie van de situatie. Ookal zijn het enkel gesprekken. In mijn ogen kapen die dingen de tijd en voornamelijk aandacht die je hebt weg van dingen die je waarschijnlijk meer vooruit helpen - echt tijd voor jezelf nemen, erover praten met vrienden, leuke dingen doen met vrienden, iets wat betekenis heeft voor jou doen (kunst/sport/meditatie/andere hobby’s).

Ik hoop dat dit niet heel judgy klinkt maar dit zijn mijn rationele gedachtes erover, ik kan me ook voorstellen dat het gevoel van mensen wat anders kan zeggen in zo’n situatie. Maar als jij zelf al zegt geen behoefte te hebben aan daten en seks zou ik het in dit stadium al helemaal niet doen.

1 like

Lowlands wil ik ook nog steeds een keer naartoe! Tot nu toe nog niet geweest omdat ik de line-up steeds niet goed genoeg vond. In 2013 had ik graag willen gaan, maar toen kon ik weer niet haha. Jera lijkt me ook heel leuk, hadden volgens mij dit jaar ook wel een goede line-up.

Ja, volgens mij ook wel. Ik kende Jera vaag, maar ben vooral enthousiast geworden door iemand anders, haha. Vooralsnog ben ik alleen naar Pinkpop geweest (4 jaar achter elkaar nu). Ik zou dit jaar naar Lowlands, maar vond de line-up dit keer beetje matig.

Ik heb morgen een vrijgezellenfeest van Mn schoonzus en ondanks dat ik er best wel zin in heb baal ik nu al van het geld
 (was de enige die het echt prijzig vond, haar vriendinnen zijn ook allemaal wat ouder, wilde het niet belemmeren). Doei 150 of 200 euro ofzo?

Ik kwam net ineens een mail tegen van de H&M, ik had blijkbaar een achterstand van €28, en ze hebben mijn account geblokkeerd voor aankopen. Moest die €28 voor 30 juni betalen :grimacing: Mailtje had ik wel al geopend, maar blijkbaar met m’n dronken kop toen ik op vakantie was :see_no_evil: Heb het natuurlijk gelijk betaald, maar ben een beetje bang dat er een deurwaarder langskomt haha

1 like

Klinkt helemaal niet judgy! Ik twijfel soms heel erg over wat goed is om te doen. En eigenlijk voel ik van binnen ook dat het allemaal veel te snel is en geen behoefte daar aan heb. Soms krijg ik tips en dan denk ik misschien helpt het me wel. Maar je hebt gelijk, eerst aan mijzelf werken ipv geluk bij andere te zoeken. Dankjewel

Ik zit zelf ook in het werkveld van pedagogiek en heb jaren als ambulant begeleider gewerkt bij gezinnen thuis en op scholen. Misschien is zoiets ook wat voor jou? Ik begon daar terwijl ik nog aan het studeren was. Misschien zoiets als dit? http://www.eigen-wijsinzorg.nl/begeleiding/ Je zou ook kunnen vragen of je daar misschien een aantal maanden voor bijvoorbeeld 2 dagen per week aan de slag kan als werkervaringsplek, tegen vergoeding van je reiskosten ofzo? Ik zeg maar wat hoor, ik weet niet of dat binnen jouw mogelijkheden ligt, maar zoiets zou je misschien kunnen doen. Ik snap dat een baantje als verkoopmedewerker je niet aanspreekt, maar ik zou het toch doen als je het kan krijgen, ook al is het maar voor een halfjaartje maar dan heb je toch weer werkervaring en nieuwe vaardigheden opgedaan en kan je wat geld opzij leggen voor bijvoorbeeld een opleiding, cursus of uit huis gaan. Je kan proberen om je vakkennis bij te blijven houden en je cv aan te vullen door cursussen te doen, bijvoorbeeld gratis cursussen via https://www.futurelearn.com/search?q=child en https://www.coursera.org/courses?query=child

7 likes

Jera viel ook best mee qua prijs geloof ik dus dat is ook altijd mooi meegenomen. Ik ben verder 1x op Pinkpop geweest en dat vond ik wel leuk, maar ik ben echt heel kritisch wat line-up betreft. Zeker omdat er nog zoveel kosten bijkomen ook enzo.
Lowlands vind ik ook matig dit jaar. Het moet maar net je ding zijn haha.

Ik weet niet eens hoe duur Jera is, haha. Ik ben ook best kritisch qua line-up, al heeft Pinkpop meestal behoorlijk wat bands die ik tof vind. Dit jaar wat minder, vind wat dat betreft 2016 nog steeds de beste line-up hebben, maar ja, niet helemaal eerlijk, want toen hadden ze 2 van mijn favo bands en was mijn eerste weekend op een festival ever.
Ben meestal wel van de wat kleinere bands, dus ben niet zoveel bij het hoofdpodium te vinden, haha.

1 like

Ah, dat is wel vervelend. De situatie waarin je zit is ook niet niks, dus het is zeker niet gek dat je niet weet wat goed is.
Ik ga nu ook door een break up heen dus ik herken dat gevoel - ik heb dit nog nooit meegemaakt dus ben best wel geneigd advies in te winnen bij vrienden. Terwijl ik als ik er rationeel over nadenk ook wel weet dat elke situatie anders is en moet doen wat goed voelt voor mij. Maarja, als die emoties er weer bij komen kijken is dat toch altijd een stuk lastiger haha en zoek ik soms toch naar zekerheid in de vorm van adviezen van anderen. Dus voor ons allebei wel een dingetje denk ik, meer proberen bij onszelf te blijven ipv te veel naar tips van anderen luisteren. Veel sterkte iig en als je wilt kan je me altijd een pb sturen :heart:

1 like

De winkel is dicht omdat het vrachtverkeer er niet kan komen, heeft niks te maken met of ze erlangs lopen. Maar niet alles is dicht hoor.

2 likes

Ik zie net in het testament van mijn vader dat hij mij en mijn broer minder nalaat dan de dochter van zijn vrouw. Het geld interesseert me niet per se, maar dit is weer zo’n signaal dat hij haar blijkbaar meer mag dan ons. Voelt echt als een klap in mijn gezicht. Of nee, meer een stomp in mijn maag.

3 likes

Waarom draaien zoveel koffietentjes altijd zo’n kutafspeellijst waarin hiphop/dancenummers gecoverd worden met een akoestische gitaar en gezang?! Verpest muziek niet zo ga gewoon wat nieuws bedenken dan hallo

6 likes

wat rot om zoiets uit te vinden, om dat gewoon zo te zien staan! zijn vrouw is dus niet jouw moeder? hoe zat dit ook weer?

Volgens mijn menstruatie app zou ik maandag ongesteld moeten worden maar ik ben het vannacht geworden. Ben net 12 uur terug van vakantie. Zo raar, normaal is mijn cyclus ook super regelmatig

komt goed hoor, wss sta je binnen 10 min alweer buiten

Nee is niet mijn moeder. Zijn denk ik wel 20 jaar samen nu. Stiefzus woont sinds een aantal jaar in Nederland.
Ik kon het altijd we wegredneren dat hij met haar geen verleden had en het daarom makkelijker ging in hun contact. Maar dit vind ik gewoon best wel raar.
En ik werk hier aan de administatie en dan ligt dat testament er gewoon tussen.
Misschien had ik niet nieuwsgierig moeten zijn maar beter dat ik het nu al vast weet dan kan ik er aan wennen :roll_eyes: De band met mijn vader is best goed hoor, maar de band die hij met mijn stiefzus heeft is veel hechter en dat doet gewoon pijn. En ik vind het gewoon raar dat je je eigen kinderen minder geeft. Zij heeft ook nog een hele rijke familie aan vaderskant dus het geld heeft ze ook niet per se nodig. Dus wat is het argument dan?
Maar ik ga het er nu ook niet over hebben als hij er zo weer is.
Edit: zal wel zijn omdat ze twee kinderen heeft, dat die op die manier ook wat krijgen ofzo.

1 like

Ik ben net voor het eerst in m’n leven gaan hardlopen en het ging verrassend goed. Het leven is toch een stuk relaxter als je de lat lekker laag legt voor jezelf :+1:t3:

14 likes

Ik zag 'n win actie voor gratis kaartjes voor de parade. Om te winnen moest je ze snel een mailtje sturen. Wat stuur ik? ‘Hoi, ik kom graag!’ Hahahahahahaha wtf???

19 likes

Ze zijn het appartement boven mij aan het renoveren. Dit gebeurt al sinds half mei en ben het nu wel een keertje zat. Iedere dag herrie en vanuit iedere kier in het huis komt puin :angry:

O en de 2x lekkage niet te vergeten